ایسنا نوشت: یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلساتی در این کمیسیون برای بررسی ابعاد سانحه سقوط اتوبوس سربازان در آینده نزدیک خبر داد.

سید محسن علوی اظهار کرد: فاجعه تصادف و درگذشت جمعی از سربازان و مجروح شدن عده‌ای از آنها در استان فارس در طی دو روز گذشته اتفاق افتاده و از همان لحظات نخست نمایندگان استان فارس و همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیر و نظاره‌گر عملکرد و کارکرد نهادهای ذینفع و مرتبط بوده و قطعا در آینده نزدیک جلساتی در این زمینه خواهیم داشت.

وی افزود: ابعاد فاجعه درگذشت و مجروح شدن سربازان و از همه مهمتر برآورده کردن مطالبات خانواده این عزیزان در استان فارس باید مورد بررسی قرار گیرد؛ این فاجعه به حدی گسترده بود که هم در سطح ملی و هم مهمترین مقامات رسمی کشور نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ با این حال مجلس شورای اسلامی هم به عنوان یکی از اضلاع قوای سه گانه کشور نسبت به این فاجعه واکنش‌هایی خواهد داشت که در این راستا بررسی ابعاد این فاجعه در اولویت کمیسیون امنیت ملی مجلس خواهد بود.

نماینده مردم لامرد در مجلس اضافه کرد: امیدواریم رسانه ملی با پیگیری دقیق و انعکاس تبعات اجتماعی این فاجعه هم در سطح ملی و هم در سطح استانی تلاش کند آلام و دغدغه‌های مردم عزیز استان فارس را تقلیل و برطرف و این مهم را پیگیری ‌کند.

علوی در پایان تاکید کرد: ما منتظریم مراحل اولیه این موضوع سپری شود، قطعا هم بنده و همه همکارانم در کمیسیون امنیت ملی تلاش خواهیم کرد که گزارشهای دقیقی برحسب وظیفه به افکار عمومی تقدیم کنیم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    2 0
    معلومه که راننده مقصر بوده کلا بد رانندگی میکرده بقیه مسافراه هم گفتن و مسن هم بودن و بعد گردنه نیریز حفاظ مناسب نداشته
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    8 1
    اونا دیگه مردن میفهمید اینو؟؟ دیگه پدر و مادرشون نمیتونن بچشو ببینندد دیگه نمیتونن تو چشای نامزدشون نگاه کنند و بگن دوسش دارن.. اینارو میفهمید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا نمیفهمیدددد... چرا انقد دلتون سنگه؟ چراااا انقد قلبها باید بدرد بیاد تا شما جلسه بگیرید.. چرا اون راننده لعنتی اگه وجدان داشتتتتتتتتتت این بچه ها الان زنده بودن. الان پیش همسرشون بودن. عشق بابا مامانشون بودن...
    • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      2 8
      تو جوش نزن. در همه جا اینهمه آدم میمیرن و کسی هم ککش نمی گزه حالا چی شده از اینا می خواین قهرمان ملی بسازین؟؟؟ منم زمانیکه سرباز بودم هم اتاقیم به دلیل سرماخوردگی و اینکه بهش مرخصی ندادن و درمانش هم کردن عفونت ریه کرد و فوت کرد.
    • بی نام US ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      1 6
      لابد تو خوبی و خیلی می فهمی که هی می فهمی می فهمی راه انداختی
    • امیر IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      8 1
      جوش نزنه ؟ 13 تا آدم فوت شدن رفیق تو هم حقش نبوده. حرص و جوش مردم بخاطر خدمت اجباری و بی قانونیه
    • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
      0 1
      آقای محترم خدمت اجباری در همه جای دنیا هست. چیزهای اجباری دیگه ای داریم که در جاهای دیگه اختیاریه اونا رو ول کردین سربازی رو چسبیدید؟؟؟؟
  • مهدی A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    8 0
    آلام و احساسات مردم تنها به شرطی امکان التیام واقعی دارد که به علت اصی ماجرا پرداخته شود. اگر قرار باشد این حادثه به مانند یک سانحه رانندگی معمولی نگریسته شود و به جنبه مهمتر ماجرا پرداخته نشود که همانا غیرداوطلبانه بودن و غیر حرفه‌ای بودن سیستم سربازی و نظامیگری و انتظامی مملکت است. نتیجه‌اش این می‌شود که جوانان کشور عمر و توان و اعصاب و روحیه خود را به شکل غیر موثر و در زمان و مکان نامناسب هزینه کنند و در نهایت با آسیب‌های اجتماعی و فردی فراوان مواجه شود و یا حتی جانشان را به سادگی از دست بدهند و از طرف دیگر سیستم نظامی و انتظامی کشور هم به دلیل حرفه‌ای نبودن دچار ضعف باشد، آنوقت هست که نسبت به نیت و همت کسانی که قول پیگیری ماجراها را می‌دهند دچار تردید خواهیم شد.
  • لیلی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    خدا رحمت کنه این جان باختگان مظلوم رو وصبر بده به خانواده شان خدا لعنت کنه مسئولینی که بدون تخصص همه جامعه رو به گنداب کشونده اند تو حرف استاد وبی عیب ونقص سر آمد آدمیان گذشته وحالند ودر اوهام همه چی رو آروم میبینند اما در عمل وواقعییت یه چیز تو مملکت بحرانی نیست همه چی فوق بحرانیه هر لحظه فجایعی رخ میده که واقعا" بینظیره یا سانسور میشه یا وارونه جلوه داده میشه ویا گرو تفحص وبررسی تشکیل میشه که نتیجه اش در اکثر موارد یا تکذیبیه است یا چیزیه که هزار مجهول ومعللول داره .... تحقیقا" تو تمام زمینه ها عزیزان به این نتیجه رسیده اند که قوانین ضعیفه یا قانون نسیت یا متولی مشخص نیست و.....وباید بنشینن وقانون وضع کنند هر عاقلی واقفه که سنگ بزرگ علامت نزدنه
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    2 3
    اقا برسی لازم نداره اینکه دیگه معلومه کار دولت قبل