استاندار ایلام که دومین استاندار بومی در میان 20 استاندار تاریخ ایلام است توانسته است با عملکرد قابل قبول خود، شهروندان ایلامی را با خود همراه سازد.

 

امیرفهد هاشمی: سه سال از عمر دولت تدبیر و امید میگذرد و در این سالها تغییر چندانی در سطح استانداران صورت نگرفته است هرچند تغییراتی در سطح برخی استانها صورت پذیرفت و برخی دیگر نیز زیر تیغ تغییر قرار دارند اما تعدادی از استانداران از ابتدای دولت تا الان در جایگاه صدارت باقی مانده اند و نه تنها زمزمه تغییر انان نیست بلکه حمایت دولت از انان روز افزون شده است.
این حمایت چیزی جز عملکرد شایسته آنان نیست،عملکردی که که از نگاه طیف های مختلف جامعه متفاوت احساس میشود زیرا هرکسی بر اساس داشته ها و نداشته ها عملکرد یک مسmول را م یسنجد،مثلا برخی موضوعات تورم و بیکاری را در عملکرد یک استاندار می اورند در حالیکه این یک مساله ملی است و باید با برنامه ریزی از بالا صورت بگیرد که نیاز به همکاری و تعامل دولت و مجلس دارد.
اما عملکرد یک مسئول در حوزه وظایف و بنابر توان و تخصص مدیریتی ایشان ارزیابی می شود که با نگاه به کارنامه مدیریتی ایشان به وضوح آشکار و مبرهن است..
داشتن برنامه ریزی مدون و هدفمند، انتخاب مهره های کلیدی توانمند بر اساس اصل شایسته سالاری در مسئولیتها، اجرای برنامه ها بر اساس اهداف برنامه توسعه و چشم اندازو نظارت دقیق بر حسن اجرای انها، همچنین قدرت چانه زنی و جذب اعتبارات از هیئت دولت و گسیل سرمایه ها به حوزه تحت امر از فاکتورهای های مثبت یک استاندار است که در نهایت به انتخابش می انجامد.

مرقومه صدرالاشاره مقدمه ای است که کارشناسان امر برای ارزیابی و عملکرد استانداران دولت تدبیروامید از ابتدای دولت تا کنون احصاء کرده اند.
به نظر بنده، رسول زرگرپور استاندار اصفهان،علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، جمشید انصاری استاندار زنجان و اسماعیل جبارزاده استاندار اذربایجان شرقی از جمله استاندارانی هستند که به همراه محمدرضا مروارید استاندار ایلام دارای ویژگی های فوق هستند و یا به عبارتی توانمندی های مذکور را داشته اند که این عملکرد و بیلان کاری انها مورد رضایت مردم و رییس جمهور قرار گرفته است، اما محمدرضا مروارید استاندار ایلام را باید نقطه عطفی در تاریخ استان بر شمرد،وی که با عملکردش به عنوان دومین استاندار بومی تاریخ استان از میان 20 استاندار قبلی؛ لقب موفق ترین را به خود گرفته است. مروارید از ابتدا با رزومه ای بسیار قوی سکان هدایت استانداری ایلام را برعهده گرفت که معاونت سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور و همچنین مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران و روسیه و چند مقطع مسند مدیرکلی از اهم آنهاست.

-آنچه مروارید را استاندار برتر کشور کرده، کارهای اولی و بی سابقه ایشان در تاریخ توسعه استان ایلام است،

-ارتباط مستقیم با مردم ایلام و در دسترس بودن در تمامی اوقات جهت پاسخگویی بدون هیچگونه واسطه ای به گونه ای حتی نامش به عنوان استاندار مجازی نیز به شوخی در گفت و گوی مردم مطرح می شود ؛ این در دسترس بودن و پذیرا بودن سخن مردم ؛ مصداق مسئولی است که در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر مبنی بر صحبت کردن بدون لکنت مردم با فرمانروایان خود آمده است.

-ورود سرمایه گذاران خارجی به منظور تسریع در امر سرمایه گذاری واشتغال

-تلاش برای توسه بخش کشاورزی از طریق پمپاژ دشت های دهلران،شیروان و چرداول نظیر پمپاژ بیجنوند

-رایزنی با سفیر کشور اروپایی اتریش در ایلام

-بیشترین تعامل کنسولی با هییت های یک کشور خارجی از جمله عراق در استان

-برگزاری آرام انتخابات مجلس در استان پس از ۱۲ سال بدون حاشیه

-مدیریت مراسم اربعین ۹۴ و کنترل تردد میلیونی زایرین عتبات عالیات

-مدیریت بحران سیل اخیر و پیگیری پرداخت خسارتهای ناشی از آن

-رایزنی برای ورود ۲۵ شرکت سرمایه گذار در پتروشیمی ایلام

-پیگیری امورات مربوط به میادین نفت وگاز بیجارو کمانکوه و آذر و چنگوله به منظور توسعه اقتصادی،سرمایه گذاری و اشتغال

-گرفتن مجوز احداث راه اهن در نشست با وزیر راه و شهرسازی

-ایجاد آزادراه حمیل ـ کرمانشاه و تصویب آن

-پیگیری ایجاد بزرگراه در مسیرهای ایلام ـ مهران ـ صالح اباد ـ دهلران

-افزایش اعتبارات دستگاهها و ادارات استان

-تجهیز دهیاریها و شهرداری های استان به ماشین الات سبک و سنگین

-تعامل خوب با و مسیولین و نشست های تخصصی با وزرای دولت تدبیرو امید و ... 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =