یواخیم‌ لو ترکیب تیمش را باز هم تغییر خواهد داد/ چـرا آلمان گلزن نیست؟

خبرورزشی نوشت: ژرمن‌ها مشکلاتی در یورو 2016 دارند که اگر رفع نشود، باید خواب قهرمانی در جام ملت‌های اروپا پس از 20 سال را ببینند!

تيم ملي آلمان را يكي از شانس‌هاي اصلي قهرماني در يورو 2016 مي‌دانند اما ژرمن‌ها مشكلاتي در اين رقابت‌ها داشته‌اند كه اگر رفع نشود، بايد خواب قهرماني در جام ملت‌هاي اروپا پس از 20 سال را ببينند!


جاي نقطه ضعف و قوت عوض شد!
پيش از شروع يورو 2016 همه فكر مي‌كردند آلمان در خط دفاعي به مشكل بخورد. هميشه اشتباهات فردي در اين منطقه از زمين براي ژرمن‌ها بوده و در جام‌جهاني هم زوجِ بواتنگ - هوملس خيلي هماهنگ به نظر نمي‌رسيدند. با وجود اينكه پيش از يورو در اغلب بازي‌هاي دوستانه دو مدافع اصلي مانشافت در كنار هم بازي نكرده بودند، در يورو 2016 عملكرد متفاوتي از خودشان نشان داده‌اند. البته هنوز هم به طور قطعي نمي‌توان با عدم دريافت گل در مرحله گروهي آنها را ارزيابي كرد. در برابر اوكراين و لهستان كمي خوش‌شانس بودند، اگرچه بواتنگ عملكرد فوق‌‌العاده‌اي داشت. ايرلندشمالي هم اصلاً در خط حمله زهردار نبود و تقريباً موقعيتي برابر آلمان نداشت. برخلاف خط دفاعي، خط حمله آلمان كه در جام‌جهاني 2014 با همين نفرات به علاوه ميروسلاو كلوزه 18 گل در 7 بازي زده بود، حالا در سه بازي تنها سه گل به‌ ثمر رسانده و زنگ خطر را به صدا درآورده است. آيا آنها در برابر تيم‌هاي بزرگتر با همين عملكرد موفق خواهند بود؟ در صورت برخورد به خط دفاع بتني ايتاليا طلسم ناكامي برابر آتزوري با اين خط آتش شكسته مي‌شود؟

وقتي يوگي اعتراف مي‌كند
اتفاق قابل ‌ذكر و البته تلخ پس از ديدار برابر ايرلندشمالي اعتراف يواخيم‌ لو به گل‌نزن بودن تيمش است. آنها برخلاف دو ديدار قبلي نمايش خوبي داشتند و به دفعات هم فرصت خلق كردند اما در روزي كه لـو تصميم گرفته بود با مهاجم نوك تخصصي تيمش را به ميدان بفرستد هم تنها يك گل به ‌ثمر رساندند. پس از اينكه انتقاد زيادي از يواخيم‌ لو شده بود كه چرا با مهاجم كاذب (ماريو گوتسه) تيمش را به ميدان مي‌فرستد، او ترجيح داد در بازي با ايرلندشمالي تيمش را به طرز ديگري بچيند و به نوعي حضور گومز در تركيب تيمش را هم آزمايش كند. گومز كه با درخشش در بشيكتاش خودش را به يواخيم‌ لو تحميل كرد، نشان داده تا حدودي مي‌تواند جانشين خوبي براي ميروسلاو كلوزه باشد. با وجود اينكه برابر ايرلند تنها يك گل زد اما در متن حركات هجومي آلمان قرار داشت و فرصت‌هاي خوبي هم نصيبش شد. لـو در جام‌جهاني هم به همين ترتيب و بدون مهاجم نوك تخصصي‌اش كه كلوزه بود، تيمش را به ميدان مي‌فرستاد اما مهاجم كاذب او در آن رقابت‌ها ابتدا مسعود اوزيل و سپس توماس مولر بود. مولر كه در بازي برابر ايرلندي‌ها نشان داد در يورو عملكرد متفاوتي با جام‌جهاني دارد و آنچنان در زدن ضربات آخر مهارت ندارد. شايد بهتر باشد شماره 13 آلمان در كناره‌ها يا پشت ‌سر مهاجم بازي كند. بايد ديد آيا لو از مواضع خودش كوتاه مي‌آيد يا باز هم گوتسه و يا مولر را در نوك حمله قرار مي‌دهد.

تركيب بهتر در برابر ايرلندشمالي
نكته جالب ديگر در ديدار آلمان و ايرلندشمالي موقعيت‌هايي بود كه براي هر سه بازيكني كه گزينه حضور در نوك حمله مانشافت هستند، به ‌دست آمد. گومز كه سه فرصت بسيار خوب داشت و يك گل هم زد، مولر دو ضربه به تير دروازه زد و يك بار در فرصت تك‌به‌تك ناكام بود. ماريو گوتسه هم مثل مولر موقعيت تك‌به‌تك در برابر مك‌گوورن دروازه‌بان ايرلند را هدر داد. آنها در تركيب جديد همگي صاحب موقعيت شدند و هماهنگي بهتري هم داشتند. مورد ديگري كه به خط حمله ژرمن‌ها كمك بسياري كرد، حضور ياشوا كيميخ جوان در سمت راست خط دفاعي بود؛ اتفاقي كه باعث شد توازن بين سمت راست و چپ خط دفاع كه يوناس هكتور حضور دارد، به ‌وجود بيايد. به نظر نمي‌رسد با عملكردي كه كيميش در ديدار با ايرلندشمالي داشت و حضور خوب او در حملات، لـو تصميم بگيرد ديگر از بنديكت هوودس كه يك مدافع وسط است در سمت راست خط دفاعي استفاده كند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =