شمارش معکوس برای لحظه سرنوشت‌ساز رسیدن فضاپیمای جونو به مشتری/در جستجوی آب

در یک اتفاق مهم و سرنوشت‌ساز فضاپیمای جونو پس از پنج سال سرانجام در تاریخ چهارم جولای (۱۸ تیر) به سیاره‌ی مشتری می‌رسد. برای دومین بار در تاریخ است که فضاپیمایی می تواند به سیاره مشتری برسد.

رسيدن جونو به مشتري لحظه‌اي مهم و سرنوشت ساز برای بشر به حساب می‌آید. سیاره‌ مشتری  رازهای زیادی درباره‌ نحوه‌ تشکیل سیارات و پیدایش حیات دارد. قرار است این فضاپیما به مدت ۲۰ ماه در مدار این سیاره قرار گیرد تا اطلاعاتی را راجع به گازهای موجود در مشتری، ساختار آن و میدان مغناطیسی سایر مدارهای آن به زمین مخابره کند. جونو برای رسیدن به سیاره مشتری ۲.۸ میلیارد کیلومتر را طی  كرده و ارسال سیگنال های رادیویی آن به زمین، ۴۸ دقیقه زمان نياز دارد.  سیاره مشتری با داشتن یک مینی منظومه شمسی متشکل از ۶۷ قمر همواره به عنوان یک سیاره شگفت انگیز برای اخترشناسان محسوب می شود.

یکی از مهم‌ترین مسئله‌هايي که دانشمندان می‌خواهند بدانند وجود داشتن يا نداشتن آب در اتمسفر اين سياره است. آنها حدس می‌زنند که به احتمال قوی روی این سیاره آب وجود دارد. به طور کلی سفر جونو به مشتری می‌تواند به سوال‌های بسیار مهمی درباره‌ی جهان پاسخ دهد. فضاپیمای جونو وقتی به مشتری می‌رسد در یک مدار بیضوی قرار می‌گیرد و نزدیک‌ترین فاصله‌ی آن با این سیاره ۵۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    5 0
    خیلی جالبه