سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در این سازمان خواستار انجام عملیات کمک­ رسانی به مردم سوریه با توجه به معیارهایی چون بی­طرفی و غیرسیاسی بودن امور بشردوستانه در عین احترام به حاکمیت ملی کشور شد.

به گزارش خبرآنلاین در جریان جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت بشردوستانه در سوریه که در نیویورک برگزار شد، سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در این سازمان خواستار انجام عملیات کمک­رسانی به مردم سوریه با توجه معیارهایی چون بی­طرفی و غیرسیاسی بودن امور بشردوستانه در عین احترام به حاکمیت ملی کشور شد.
غلامحسین دهقانی با اشاره به اشغال بخش­های وسیعی از سرزمین و شاهرگ­های ارتباطی سوریه به دست گروه­های تروریستی، این امر را چالش بزرگی بر سر راه عملیات بشردوستانه در سوریه دانست. وی گفت چنانچه جامعه بین­المللی در موضوع بشردوستانه در سوریه جدي است، باید با این گروه­ها مقابله کند. وی از تداوم همکاری دولت سوریه با سازمان ملل متحد به منظور ارائه کمک­های بشردوستانه به شهروندان متاثر از بحران در این کشور استقبال کرد و یادآور شد که بقرار اطلاع از 17 منطقه مورد درخواست سازمان ملل متحد در ماه ژوئن برای عملیات بشردوستانه، دولت سوریه تاکنون امکان دسترسی به 16 منطقه را فراهم کرده است.
سفیر نمايندگي کشورمان در عین حال با ابراز نگرانی شدید از وضعیت بشردوستانه در فوعا و کفریا که ناشی از تداوم محاصره این مناطق به دست گروه های مخالف است، از سازمان ملل متحد در مورد طرح­های موجود برای شکستن این محاصره و تضمین دسترسی مردم در این مناطق به کمک­های بشردوستانه توضیح خواست.
دهقانی افزود ، راه حل بحران سوریه فقط حل و فصل سیاسی بر اساس گفتگو میان گروه­های سوری بدون پیش شرط مي باشد و این رویکرد سیاسی باید به موازات اقدامات ضد تروریستی به پیش برود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =