مهناز افشار سخنگوی کمپین «بدسرپرست، تنهاتر است» شد / در برابر کودکان مسئولیت داریم

مهناز افشار می‌گوید: باید برای کودکان بدسرپرست کار کرد، حرف و دلسوزی و دعا کافی نیست بلکه باید عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از انتشار گزارشی درباره کمپین حمایت از کودکان بدسرپرست با عنوان «بدسرپرست، تنهاتر است»، هنرمندان زیادی همراهی خودشان را با این پویش مردمی اعلام کردند. یکی از این هنرمندان، مهناز افشار است. او با این که پیش از این، حمایتش را از این حرکت اعلام کرده بود، بعد از خواندن گزارش خبرآنلاین، تماس گرفت و اعلام کرد نمی‌خواهد تنها به یک امضا بسنده کند بلكه مي‌خواهد قدم‌های بیشتری برای بهتر شدن وضع زندگي كودكان بدسرپرست بردارد. بعد از این تماس، او بلافاصله دعوت اعضای این کمپین را پذیرفت و در جلسه‌ای حضوری، از دغدغه‌هایش درباره این موضوع گفت.

مهناز افشار که سال‌هاست دغدغه کودکانی را دارد که در وضعیت‌های ناگوار زندگی می‌کنند، مجبور به کار می‌شوند، در خانه کتک می‎خورند، تحقیر می‌شوند و ... می‌گوید از وقتی مادر شده، این احساس مسئولیت را بیشتر احساس می‌کند.

این بازیگر که دیدن فیلم‌ها و عکس‌ها و خواندن خبرهایی از کتک زدن کودکان، اعتیاد آنها و کارهای مشقت‌باری که انجام می‌دهند، دلش را به درد آورده، می‌گوید: گاهی فکر می‌کنیم تنها فقر مالي است که شرایط نامساعدی برای بچه‌ها ایجاد می‌کند اما حتی در خانواده‌هایی که وضعیت مالی مناسبی دارند هم انواع گوناگون بدرفتاری با بچه‌ها را می‌بینیم که فقر عاطفی و طرد شدن از سوی اعضای خانواده یکی از آنهاست.

او تاکید می‌کند: در کنار تلاش برای برطرف کردن فقر اقتصادی، لازم است فکری هم برای فقر فرهنگی کنیم، زوج‌هایی که بچه‌دار می‌شوند نیاز دارند آموزش‌های لازم را برای فرزندپروری ببینند، اما کجا این آموزش‌ها به آنها داده می‌شود؟ صداوسیما چقدر در آموزش دادن به پدر و مادرها و بچه‌ها کاری کرده است؟ آموزش و پرورش چه کار می‌کند؟

او درباره نقش قوانین هم می‌گوید: متاسفانه تا بخواهیم نسبت به نگهداری نامناسب کودک اعتراض کنیم، والدین، خودشان را مالک فرزندشان می‌دانند و راه هرگونه اعتراضی را می‌بندند! اینجاست که قانون می‌تواند نقش داشته باشد و با حمایت از کودکان و نظارت بر شرایط زندگی آنها، اجازه کودک‌آزاری را به پدر و مادرها ندهد.

این بازیگر می‌گوید این مسئولیت همه ماست که در برابر ظلم‌هایی که به كودكان معصوم می‌شود و تن نحیفشان توانایی تحمل آنها را ندارد، از آنها حمایت کنیم.

مهناز افشار، حالا به عنوان سخنگوی کمپین «بدسرپرست، تنهاتر است» انتخاب شده و قرار است جزو پیشگامان حمایت از کودکان بدسرپرست باشد؛ کاری که از سایر هنرمندان، ورزشکاران، نویسندگان و چهره‌های سرشناس و دغدغه‌مند هم انتظار می‌رود.

234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    2 0
    مهم تراز همه روحانیون باید پیشقدم شوند واز این مایکیتی که والدین خصوصا پدران دارند جلوگیری کند وگرنه آینده خوبی نداریم نفرین این بچه های معصوم گریبان مارا میگیرد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    3 1
    زنده باد .. من هم به عنوان یه آدم معمولی حاضرم همه جوره کمک کنم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    3 2
    بساط خودنمایی جور جور شد...دم شما گرم
  • بی نام DE ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    2 0
    اشتباها مثبت زدم. خانم افشار ، کمپین مبارزه با آقازاده ها چطوره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    3 0
    ازنظر قانونی بچه مایملک پدر است و این ریشه ی همه ی خشونتهای خانگی است