ایسکانیوز نوشت:خوی در استان آذربایجان غربی در ۸ ساعت گذشته، ۲۳ بار لرزیده است.

از ساعت ۱۵ چهارشنبه ۲ تیرماه ۹۵ تاکنون ۲۳ بار زمین لرزه، شهر خوی را لرزانده است. قویترین این زمین لرزه ها در ساعت ۲۱:۲۶:۵۸ امروز اتفاق افتاده است؛ ۴.۵ ریشتر، در عمق ۴ کیلومتری سطح زمین و مختصات۳۸.۵۰ شمالی و ۴۴.۸۶ شرقی.

نخستین زمین لرزه در خوی در ساعت ۱۵:۱۷:۰۴ به مختصات جغرافیایی ۳۸.۵۰ شمالی و ۴۴.۸۵ شرقی و عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین اتفاق افتاده است.

بقیه پس لرزه ها نهایتا ۳.۵ ریشتر قدرت داشته اند.

اگر زلزله ۲.۶ ریشتری سلماس در ساعت ۲۰:۳۸:۰۱ که در نزدیکی زلزله خوی بوده است را هم اضافه کنیم، باید تعداد زمین لرزه های بعدازظهر امروز تاکنون در ان منطقه را ۲۴ مورد دانست.

زلزله خوی خسارت جانی و مالی نداشت/مردم در فضاهای بسته حضور نیابند

مهر نوشت: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تاکنون زمین لرزه و پس لرزه های به وقوع پیوسته در خوی وسایر شهرهای استان خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

امیرعباس جعفری با بیان اینکه از عصر امروز چهارشنبه با وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ ریشتری در خوی تا کنون بیش از ۲۴ زمین لرزه و پس لرزه در خوی، سلماس و بخش سیلوانای ارومیه به وقوع پیوسته است افزود:هم اکنون پس لرزه ها در شهرستان خوی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه زلزله‌های اخیر به وقوع پیوسته در این استان هیچ‌گونه تلفانی جانی و مالی نداشته ‌اند گفت: در حال حاضر وقوع پس لرزه ها در خوی ادامه دارد اما روند رو به کاهش شدت پس لرزه ها مثبت ارزیابی می شود.

جعفری با بیان اینکه هم اکنون انرژی زمین تخلیه شده و جای هیچ ‌گونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد ادامه داد: در زمان حاضر شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و نیز شهرهای استان به حالت آماده باش درآمده اند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با این حال تمام نهادهای مربوطه آمادگی لازم را جهت هرگونه حادثه غیرمنتظره‌ای را داشته و در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و البته تکرار می‌کنم که جای هیچ‌ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی از مردم خوی ضمن دعوت به آرامش از مردم شهرستان های خوی و سلماس خواست حتی الامکان به علت زمین لرزه‌های مکرر، شهروندان ضمن حفظ آرامش خود و خانواده، امشب زیر سقف نخوابند و در فضاهای باز حضور داشته باشند تا خدای ناکرده مشکل خاصی پیش نیاید.

جعفری در خصوص شایعه فعال شدن گسل وان اظهار داشت: نگرانی در خصوص فعال شدن گسل وان که بخشی از آن نیز در منطقه شمال استان و شهرستان‌های سلماس و خوی قرار دارد تکذیب می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    تهران زلزله خواهد آمد
  • محسن A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    یا خدا
  • بی نام GB ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    خدا به خیر کنه