ایسنا نوشت: شرکت اپل با توجه به قوانین جدید سرمایه‌گذاری برای فروشندگان خارجی می‌تواند اولین فروشگاه خود را در هند باز کرده و سرانجام تولید انبوه را در این کشور آغاز کند.

قوانین جدید در هند، فروشندگان خارجی را برای سه سال از قانونی که پیش از این بود مبنی بر لزوم فروش حداقل ۳۰ درصد از محصولات محلی هند، معاف کرده است.

این موضوع به اپل که در حال حاضر آیفون، مک، آیپد و محصولات خود را از طریق نمایندگان فروش می‌فروشد اجازه می‌دهد فروشگاه‌های خود را در هند برپا کند و به عدم اطمینان این شرکت کالیفرنیایی درباره گواهی برای برپایی فروشگاه‌هایش پایان می‌دهد.

هند با انتظار افزایش بیش از ۲۵ درصدی در سال جاری، سریع‌ترین رشد را در بازار گوشی‌های هوشمند در جهان دارد. برای اپل که کمتر از دو درصد سهام بازار گوشی‌های هوشمند را در کشورش داشته، کسب آثار فروش در هند در زمانی که میزان رشدش در چین و آمریکا متوقف شده، بسیار مهم است.

تحلیل‌گران معتقدند باز کردن درها برای فروشندگی به روی اپل می‌تواند به نگاه این شرکت به هند در جایگاه یک مقصد برای تولید منجر شود. هند در حال رایزنی با اپل است تا تولید انبوه را در این کشور آغاز کند و از این طریق نارندا مودی -نخست وزیر هند- به بخشی از دستور کار خود مبنی بر وارد کردن تولیدات خارجی به هند برای ایجاد میلیون‌ها شغل جامه عمل بپوشاند.

این تعهدها یک ماه پس از اینکه تیم کوک -مدیرعامل اپل- به هند رفت تا نارندا مودی را ملاقات کرده و درباره برنامه‌های اپل برای فروشندگی و تولید در هند گفت‌وگو کند، صورت گرفت.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =