ایسنا نوشت: وزیر ارتباطات از پیگیری مشکلات مربوط به بیمه و مالیات بخش خصوصی خبر داد.

محمود واعظی شب گذشته در دیدار با نمایندگان بخش خصوصی به پاسخگویی به برخی نکات آنها پرداخته و خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات به دولت مربوط شده و برخی از آنها به گونه‌ای است که حتی خود دولت هم به دنبال حل آنهاست.

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی اظهار کرد: اکنون بانک‌ها به نوعی رقیب بخش خصوصی شده‌اند و به جای این‌که به وام‌دهی به شرکت‌های خصوصی بپردازند، شرکت‌های هلدینگی خاص خود را راه‌اندازی می‌کنند که این اقدام درستی نیست، اما ما تنها می‌توانیم به آنها توصیه کنیم از چنین اقدامی بپرهیزند.

وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: نکته دیگر آنکه باید توجه داشته باشیم در هر صورت آینده صنعت ICT به سمت کاهش درآمد مکالمات و افزایش استفاده از خدمات مختلف اینترنتی است برهمین اساس اپراتورهای موبایل هم باید در این حوزه چاره‌اندیشی کرده و به سمتی که تمام دنیا در حرکت است بروند.

واعظی با اشاره به زیرساخت‌هایی که طی دولت یازدهم ایجاد شده، گفت: در این سال‌ها دولت هم با مشکلاتی مواجه بود و با توجه به قیمت نفت و بحث یارانه و پرداخت حقوق کارمندان دولت خود با مشکلاتی مواجه بوده، اما به هر صورت در این مدت و به خصوص در سال گذشته سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در ارتباط با مشکلات بیمه‌ و مالیات فعالان بخش خصوصی نیز متذکر شد: خوشحال می‌شویم اگر بتوانیم در این حوزه کمک کنیم به همین دلیل اگر این شرکت‌ها مستندات خود را ارائه کنند با آقایان طیب‌نیا و ربیعی صحبت خواهیم کرد تا در حوزه مالیات آنچه حق دولت است پرداخت شود، اما رقم این بخش قابل قبول باشد.

وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید مجدد بر لزوم فعالیت مناسب بانک‌ها در عرصه ارائه‌ی وام عنوان کرد: ما بارها به بانک‌ها هشدار داده‌ایم هیچ‌گاه بخش خصوصی در هیچ‌ کجای دنیا کل سرمایه کار را نمی‌آورد و بخش قابل توجهی از این سرمایه از طریق وام‌های بانکی تشکیل می‌شود، اما اکنون تمام بانک‌ها به راه‌اندازی شرکت‌های مختلف اقدام کرده و به شکل ضربدری به شرکت‌های یکدیگر وام می‌دهند که البته رییس جمهوری هم بارها تاکید کرده که باید جلوی این اقدام گرفته شود.

واعظی همچنین به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی وام وجوه اداره شده پرداخت و گفت: در این حوزه تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار بیش از ۲۰۰ شرکت قرار گرفته است که البته در این حوزه کار کارشناسی فعالان صنفی را قبول داریم و امیدواریم آنها امانتدارانه در این عرصه وارد عمل شوند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود هم به بحث شکاف دیجیتالی اشاره کرد و افزود: از نظر ما فعالیت ۹۵ درصد مردم در فضای مجازی درست بوده و تنها اقلیتی چهار تا پنج درصدی از این فضا استفاده نامناسب دارند که ما البته موافق این موضوع نیستیم که ابزاری فراهم کنیم که این درصد اندک به استفاده نادرست خود ادامه دهند، برهمین اساس باید به گونه‌ای اقدام کنیم که فضای مجازی پاک‌تر باشد.

وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: برهمین اساس با قوه قضاییه نیز مذاکراتی داشته‌ایم و از آنها خواسته‌ایم که به بخش خصوصی و افرادی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند اعتماد بیشتری داشته باشند، چرا که اگر سایت این افراد به مدت ۲۴ یا ۴۸ ساعت خاموش شود، برای آنها مشکلات متعددی پیش خواهد آمد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =