۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۲

ایسنا نوشت: با وجودی که بازار خرید و فروش مسکن کل کشور در خردادماه مثل اردیبهشت سرد بود، تنور اجاره گرم شد و تعداد قراردادها در کشور و تهران به ترتیب ۳۸ و ۲۹ درصد افزایش یافت.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور اظهار کرد: در خردادماه سال جاری ۵۸ هزار و ۵۲۴ قرارداد خرید و فروش مسکن در کل کشور امضا شد که نسبت به اردیبهشت ماه ۳.۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با این وجود در بخش اجاره کل کشور با رشد معاملات مواجه بودیم. در خردادماه سال جاری ۸۲ هزار و ۸۲ قرارداد اجاره در کل کشور به امضا رسید که افزایش ۳۸ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه را نشان می‌دهد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور هم‌چنین با اعلام آمار قراردادهای خرید و فروش مسکن تهران در خردادماه گفت: در خردادماه ۱۷ هزار و ۶ مورد خرید و فروش در شهر تهران انجام شد که نسبت به اردیبهشت ماه تغییر اندکی داشت و ۰.۴ (چهار دهم درصد) کمتر شد.

عقبایی به آمار اجاره شهر تهران نیز اشاره کرد و افزود: ۲۳ هزار و ۵۹۱ قرارداد اجاره در شهر تهران طی خردادماه به امضا رسید که رشد ۲۹ درصدی نسبت به اریبهشت ماه را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: هر ساله در ماه مبارک رمضان تعداد قراردادهای مسکن کاهش می‌یابد اما امسال این کاهش خیلی محسوس نبود. لذا روندی رو به رونق را شاهد بودیم که می‌توان از آن به عنوان پیش‌رونق مسکن نام برد.

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور، امسال به دلیل ماه مبارک رمضان زمان جابه‌جایی از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت شروع شد که در ماه رمضان افت کرد و پیش‌بینی می‌شود بعد از عید فطر معاملات شتاب بیشتری به خود بگیرد.

عقبایی درخصوص نرخ رشد اجاره بها در آستانه تابستان گفت: خوشبختانه امسال اجاره بها نسبت به سال گذشته رشدی نداشته است. در بعضی از بافت‌ها که تقاضا بیش از عرضه بوده، شاهد افزایش حداکثر ۱۰ درصد اجاره بها بودیم؛ البته نه در همه‌ی بافت‌ها بلکه در بعضی از بافت‌ها و شهرها.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    14 14
    خبرآنلاین عزیزشمافقط نبایداطلاعاتی که معاملات ملکیهاوبسازبفروشهاودلالها میدهندراعنوان کنیدیابازاررابرمبنای نظرات وعلایق آنهاتحلیل کنیدچون این گروه فقط به منافع خودفکرمیکنندوعمدتاجوروانی میدهندتابروزهای داغ بازاری که بعلت سیاستهای دولت قبل دربازاربوجودآمده بودوسودزیادی برای این طبقه به بهای تورم وگرانی مسکن وبیچارگی ملت داشت برسند