جایزه لومیر برای ستاره سینمای فرانسه

کاترین دنو ستاره سینمای فرانسه پا جای پای بزرگانی چون مارتین اسکورسیزی، کلینت ایستوود، کوئنتین تارانتینو و پدرو آلمادوار می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جشنواره فیلم لومیر سال 2016 هشتمین جایزه لومیر به ستاره قدیمی سینمای فرانسه کاترین دنو اهدا می‌شود. این رویداد بخصوص تقریبا فقط بر فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما تمرکز دارد.

پیش از این بزرگانی چون کلینت ایستوود، کوئنتین تارانتینو، پدرو آلمادوار و مارتین اسکورسیزی جایزه لومیر را دریافت کرده‌اند. موسسه لومیر در لیون به ریاست برتراند تاورنیه و تیری فرمو از سال 2009 این جایزه را اهدا می‌کند.

موسسه لومیر دوشنبه اعلام کرد که جایزه لومیر امسال به کاترین دنو می‌رسد. دنو برای نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی برجسته و همکاری با کارگردانان بزرگ تاریخ سینما شناخته شده است. اسکورسیزی او را چهرۀ سینمای فرانسه می‌داند.

او که بازیگری را پیش از آغاز موج نوی سینمای فرانسه آغاز کرده است، در فیلم افتتاحیه دوره پیشین جشنواره فیلم کن نقش‌آفرینی کرده بود.

این بازیگر برای بازی در فیلم «هند و چین» نامزد جایزه اسکار شد. یک باز نیز خرس نقره‌ای جشنواره برلین را برای بازی در «هشت زن» از آن خود کرد. نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن از دیگر افتخارات دوران بازیگری طولانی کاترین دنو است.

جشنواره لومیر از 8 تا 16 اکتبر برگزار می‌شود. دنو جایزه خود را 14 اکتبر در حضور چهره‌های سرشناس دنیای سینما دریافت خواهد کرد.

منبع: ورایتی / 20 ژوئن

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =