ایسنا نوشت: وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که با 51 دیپلمات آمریکایی که در یادداشتی انتقادآمیز خواستار تغییر سیاست باراک اوباما رییس جمهوری این کشور علیه سوریه شده بودند، دیدار می‌کند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، جان کری که معمولا در برابر یادداشت‌ها و نامه‌های منتشر شده در رسانه‌ها و محافل دیگر سکوت اختیار می‌کند، این بار پس از خواندن این یادداشت انتقادآمیز آن را "بسیار خوب" توصیف کرد.

این یادداشت با انتشار در روزنامه نیویورک تایمز در روز پنجشنبه فاش شد.

براساس یادداشتی که به صورت عمدی فاش شده، 51 تن از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی خواستار آن شدند که به این روند پایان داده شود و تاکید کردند که اوباما برای پایان دادن به این درگیری‌ها الزام اخلاقی دارد.

آنها می‌گویند برای آنکه اسد را برای مذاکرات حقیقی صلح مجبور کنند، اوباما باید حملات هوایی علیه دولت سوریه انجام دهد و معتقدند "چنین سیاستی می‌تواند باعث نارضایتی بیشتر از اسد و شاید ریشه کنی این نابسامانی در سوریه شود."

اما کاخ سفید سریعا اعلام کرد که آماده این تغییر 180 درجه‌ای نیست و جنیفر فریدمن، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این یادداشت افشا شده، گفت: رییس جمهوری آمریکا همواره این مساله را روشن کرده که به دنبال راه حل نظامی برای بحران سوریه نیست و این روند همین گونه باقی می‌ماند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =