تسنیم نوشت:در حالی که در سطح سیاسی توافقی بین آمریکا، ترکیه و کردها برای تشکیل یک منطقه کردنشین در شمال سوریه صورت گرفته است، بار اصلی عملیات در این منطقه به‌عهده نیروهای ویژه آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی خواهد بود.

به گزارش روزنامه السفیر لبنان، درگیری‌ها در شهر منبج واقع در حومه شمالی حلب قبل از اینکه به‌صورت نظامی خاتمه یابد در سطح سیاسی حل شده، حل این قضیه از طریق توافق‌ها و ضمانت‌های دوجانبه آمریکا با ترکیه انجام گرفته است.

از زمانی که کردها موفق شدند که از نهر فرات به‌سمت ساحل غربی عبور کنند و سه منطقه الحسکه، عین العرب و عفرین را به هم برسانند معیارهای ژئوپولیتیک در شمال سوریه زیر و رو شده است.

شمارش معکوس برای ورود به شهر منبج در چند ساعت گذشته آغاز شده است، این در شرایطی است که عناصر موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با ورودی غربی این شهر تنها چند کیلومتر فاصله دارند؛ ولی فاصله از سمت‌های دیگر تا 7 کیلومتر هم می‌رسد و نزدیک به 1000 تن از عناصر داعش قرار است با 4 هزار نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه مقابله کنند که 1500 نفر از آنها عرب و بقیه کُرد هستند.

ولی در واقع ترکیبی از نیروهای ویژه و مستشاران آمریکایی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی عملیات را به‌عهده خواهند داشت، و مأموریت آنها هماهنگ کردن صدها عملیات هوایی برای پشتیبانی حملات زمینی است. حملات زمینی در این منطقه از دو هفته پیش آغاز شده است.

قبل از اینکه عملیات عبور از فرات به‌سمت مناطقی که می‌توان آن را تکمیل کننده رژیم کردی دانست، آغاز شود؛ حتماً باید توافقی در سطح سیاسی بین آمریکا، ترکیه و کردها و تا حدودی روسها صورت می‌گرفت و تضمین‌های متقابل نیز داده می‌شد. رژیم کردی که پایه‌های آن از زمان ایجاد تشکیلات خودگردان کردها در شمال در سال 2013 گذاشته شده بود، در خطی به‌طول 600 کیلومتر از عفرین در غرب تا مالکیه در شرق کشیده شده و در زاویه مثلث متشکل از سوریه، ترکیه و عراق قرار گرفته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =