۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

ایسنا نوشت: آژانس فدرال چاپ و ارتباطات جمعی روسیه از همکاری‌های ایران برای کمک و همکاری در سازماندهی شرکت فدراسیون روسیه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان مهمان ویژه تشکر کرد.

در متن این نامه خطاب به سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: بسیار خرسند هستیم که در طی این سفر به همراه جناب آقای م. ا. شویدکوی، نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در حوزه همکاری‌های فرهنگی در سطح بین‌الملل فرصت برگزاری جلسات و مذاکرات بسیار ارزشمند با حضرتعالی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر فرهادی، مشاور فرهنگی رئیس جمهور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران جناب آقای دکتر صالحی امیری، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر ابراهیمی ترکمان و نمایندگان دیگر جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد

در طی جلسات مذکور طرفین به توافقات مهمی دست یافتند که به توسعه همکاریها در حوزه علوم انسانی بین دو کشور کمک شایانی خواهد کرد و در حال حاضر سازمان‌های علاقه‌مند در روسیه در حال بررسی آنها هستند. در چارچوب این جلسات طرفین آمادگی خود را برای سازماندهی پروژه تهیه جلد ویژه مهمترین مقالات دانشنامه مسیحیت ارتدکس به زبان فارسی و دانشنامه اسلامی به زبان روسی اعلام داشته و همچنین قرار شد که طرفین شرایط چاپ دو جلد کتاب با موضوع شعر و نثر از آثار مولفان معاصر ایرانی به زبان روسی با هدف رونمایی از آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در سال 2017 میلادی و همچنین مجموعه‌ای مشابه از آثار مولفان روسی به زبان فارسی با هدف رونمایی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را فراهم کنند.

از این‌رو آمادگی خود را برای ارائه متن شعر و نثر مولفان روسی که برای ترجمه به زبان فارسی و چاپ در ایران پیشنهاد شده‌اند اعلام داشته و با توجه به این موضوع خواهشمندیم اطلاعات موسسه‌های انتشاراتی را که در این پروژه مشارکت خواهند داشت در اختیار آژانس فدرال چاپ و ارتباطات جمعی قرار دهید. در ضمن منتظر دریافت متن‌های مشابه فارسی از طرف ایرانی برای ترجمه و چاپ در روسیه هستیم.

در ادامه این نامه در خصوص چاپ دانشنامه‌ها عنوان شده که آماده اعزام کارشناس انتشارات روسی "دانشنامه ارتدکس" به ایران و همچنین پذیرش نماینده ایرانی در روسیه برای شرکت در مذاکرات نهایی مرتبط با این پروژه هستیم. بدینوسیله از حضرتعالی تقاضا داریم که مشخصات طرف ایرانی را که با موسسه انتشاراتی "دانشنامه ارتدکس" در این پروژه همکاری خواهد کرد ارائه فرمایید.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ 15 تا 25 اردیبهشت ماه برگزار شد. روسیه به عنوان مهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه حضور داشت.

58241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =