جنجال برای بازی در نقش یک خواننده زن سیاه‌پوست / زویی سالدانا از خودش دفاع کرد

زویی سالدانا درباره جنجال‌های به پاشده پس از انتخاب او برای بازی در فیلم «نینا» صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نینا» داستان زندگی نینا سیمونز خواننده و فعال سیاه‌پوست آمریکایی را به تصویر می‌کشد. سالدانا در این فیلم نقش نینا سیمونز را بازی می‌کند. اما انتخاب او برای بازی در این نقش با انتقادها و جنجال‌های گسترده‌ای روبه‌رو شد.

او برای بازی در نقش نینا سیمونز با گریم سیاه‌تر شده و با استفاده از پروتز شکل بینی‌اش تغییر کرده بود. همین موضوع با واکنش تند بسیاری از جمله بازماندگان نینا سیمونز روبه‌رو شد. بازماندگان سیمونز با لحنی تند از سالدانا درخواست کردند تا از بازی در این نقش صرف‌نظر کند. آن‌ها اعتقاد داشتند که یک سیاه‌پوست باید این نقش را بازی کند.

سالدانا اما در پاسخ به آن‌ها گفت: «اهمیت پرداختن به موضوع این زن بیش از جنجال‌هایی است که با انتخاب من به عنوان بازیگر نقش او برپا شده است.»

او در ادامه از تصمیم خود برای پذیرفتن این نقش و در نتیجه جلب این میزان از توجه به سیمونز ستایش کرد.

او در این باره گفت: «همین که ما درباره سیمونز صحبت می‌کنیم، اینکه او به موضوعی داغ تبدیل شده است، یعنی ما برنده‌ایم. برای سالیان دراز کسی نمی‌دانست نینا سیمونز کیست در حالی که او در تاریخ آمریکا به عنوان یک زن شخصیت مهمی است.»

او در پاسخ به کسانی که از رنگ پوست و پروتز بینی گریم او انتقاد می‌کنند، گفت: «نینا شبیه نیمی از خانواده من است. اگر شما فکر می‌کنید استفاده از این گریم زیبا نیست باید از شما پرسید که تعریفتان از زیبایی چیست؟ آیا با پهن شدن بینی در گریم من به شما توهین می‌شود.»

منبع: ورایتی / 18 ژوئن

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =