ایسنا نوشت:نماینده اصولگرای مجلس نهم گفت: اصولگرایان در انتخابات 92 به خودشان باختند نه رقیب.

عليرضا زاکانی در گفت‌وگویی به بيان توضیحاتی در مورد نتیجه انتخابات تهران و رای نیاوردنش، ارزیابی از عملکرد مجلس نهم و رویکرد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

اهم اظهارات اين نمايده مجلس نهم را در ادامه بخوانید؛

 *مهمترین کار مجلس نهم رسیدگی به توافق هسته‌ای و برجام بود و بنده توفیق این را داشتم به عنوان رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام خدمت نموده و به ارائه گزارشی مستدل و ماندگار با همکارانم توفیق پیدا کنیم، گزارشی که تا امروز حتی یک جمله آن نقض نشده و روزبه روز درستی آن آشکارتر می شود.

*بنده از کسانی بودم که در مقطع اول از مخالفان آقای شیخ الاسلام در انتصاب آقای مرتضوی و از استیضاح کنندگان دور اول بودم که منجر به قول و قرار آقای مرتضوی با آقای دکتر حدادعادل و در نهایت پس گرفتن استیضاح شد. اما در استیضاح دوم معتقد بودم این استیضاح درست نیست، هم از نظر زمان استیضاح و هم از نظر شرایط پیرامونی آن و حساسیت هایی که وجود داشت و نفعی هم برای آن متصور نبود لذا احساس می کردم که موضوع به طرق دیگر قابل حل است.

 *بنده در بعد از ظهر روز استیضاح در دو سخنرانی در بیرون مجلس ضمن اعتراض نسبت به رخداد تلخ و زشت آن روز، بر این موضوع تاکید داشتم که هر دو طرف یعنی آقای احمدی نژاد و آقای لاریجانی مقصرند و به صراحت گفتم که آقای احمدی نژاد تقصیر بیشتری از آقای لاریجانی داشته است.

 *این که ما توفیق پید ا نکردیم رای بیاوریم باید از خدا و مردم عزیز شاکر باشیم که این بار سنگین را روی دوش ما نگذاشتند.

 *از طرف دیگر نتایج انتخابات تهران دلایل متعددی دارد، ما 12 سال یعنی سه دوره در مجلس حضور داشتیم و مجلس با نام اصولگرایی در این دوران برپا بود. در این شرایط نگاه ویژه‌ای به کسانی که پرچم تغییر دست‌شان است، شاید بنده برای دلایل نتایج انتخابات تهران سی یا 40 عنوان دلیل مدنظر داشته باشم اما در نهایت جامعه تصمیمی گرفته که برای ما احترام به نظر مردم و تمکین از قانون بسیار مهم است.

  *حتما اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده برنامه خواهند داشت.

 *از طرف دیگر اصولگرایان در انتخابات 92 به خودشان باختند و نه رقیب یعنی در این انتخابات 4 کاندیدای اصولگرا به جای رقابت با کاندیدای طرف دیگر، با خود رقابت کردند که معلوم است در نهایت می بازند. در انتخابات مجلس دهم نیز  بسیار بهتر از این می‌شد عمل کرد. ما دقتمان تنها ناظر به وحدت بود حال اینکه موارد دیگری نیز باید مورد دقت قرار می‌گرفت و دنبال می‌شد که فرصت نشد و محدودیت زمانی این فرصت را از ما گرفت.

 *معتقدم در انتخابات سال 96 اساسا باید فراتر از دسته بندی‌ها، رقابت بین عناصر و اجزا بر سر این باشد که چه کسی بهتر می‌تواند نیازهای جامعه با الگوی درست برگرفته از مکتب امام ره را پاسخ دهد و پیشرفت نظام و جامعه اسلامی را سرعت بخشد.

*(در پاسخ به سوالی درباره نامزد واحد اصولگرايان براي انتخابات 96): افراد مختلفی تلاش می‌کنند اما اینکه چه کسی نامزد نهایی شود را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

 *ریاست آقای لاریجانی طبیعی بود و پیش بینی ها هم حکایت از چنین چیزی داشت.

216217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    14 1
    احمدی نژاد