جایزه برتر انیمیشن انسی برای «زندگی من به عنوان یک کدو سبز»/وقتی یک پسر بچه یتیم با محیط خو می گیرد

انیمیشن «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» ساختۀ کلود باراس در چهلمین دوره جشنواره بین‌اللملی فیلم‌های انیمیشن انسی جایزه کریستال برای بهترین انیمیش بلند را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این انیمیشن داستان تلاش پسربچه‌ای یتیم برای خو گرفتن به زندگی در محیطی تازه است. سلینا سیاما فیلمنامه این اثر را با اقتباس از کتاب «کدو سبز» نوشته است.

«زندگی من به عنوان یک کدو سبز» نخستین بار در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن به نمایش درآمد و با تحسین منتقدان سینمایی روبه‌رو شد.

در این دوره از جشنواره فیلم‌های انیمیشن انسی جایزه هیات داوران به انیمیشن «دختری بدون دست» نخستین ساخته بلند سباستین لودنباخ رسید. این انیمیشن با استایل مینی‌مالیستی خود که از خوشنویسی چینی الهام گرفته است درباره داستان آسیابانی است که دخترش را به اهریمن می‌فروشد. دختر برای حفظ شرافتش از دست اهریمن می‌گریزد اما در این میان دست‌هایش را از دست می‌دهد.

در بخش رقابتی جشنواره 9 انیمیشن بلند برای دریافت جایزه اصلی جشنواره با هم رقابت می‌کردند.

در بخش ساخته‌های تلویزیونی انیمیشن «لیلی عاشق غذاست» جایزه هیات داوران برای بهترین سریال را دریافت کرد و جایزه کریستال در این بخش به فیلم «استیک من» رسید.

اهدای جایزه افتخاری به دیدیه برونر استاد انیمیشن‌ساز فرانسوی و خالق آثاری چون «ارنست و سلستین» یکی دیگر از رویدادهای جشنواره انسی بود.

منبع: ورایتی / 18 ژوئن

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =