۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷

قاضی شریفی رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای علاقمندان از مزیت های اعتقاد به خدا در ورزش نوشته.

کلمه فطر یعنی جدایی. حالا که من از اندیشه ها و روش های قدیم و گذشته جدا شدم آن روز می شود عید. می شود جشن. خدایا من از گذشته غلط که متوقفش کردم جدا شدم و عوارضش را هم که تو سوزندی و از بین بردی. حالا برای من عید فطر حاصل شده است.  پایان رمضان. به شکرانه اش فطریه می دهم. کمک مالی. یعنی چی. منظور از کمک مالی نماد است. یعنی به میزانی که من گذشته های غلط را، فکرهای غلط را، رفتارهای غلط را متوقف کردم تغییر کردم، خداوند هم گناهان من را سوزاند . ٍآثارش را از بین برد. آشتی میان من و خداوند برقرار شد. من جدا شده ام از زندگی غلط. حالا از این به بعد کمک و یاری می کنم به نیازمندانی که آنها مثل من اسیر و گرفتارند. این کمک مالی یعنی یاری رساندن به کسانی که محتاجند. در پیام الهی و اراده الهی یعنی یاری کن کسانی که مثل تو گرفتار اندیشه های غلطند. یک عمری دارند تاوان اشتباهاتشان را پس می دهند. زندگی اشان درگیر است. زن جرات ندارد به مردش حرف بزند. موقع فوتبال که می شود همسر به مرد جرات نداره یک خواسته اش رو عرضه کند! تو باید صبور باشی.تو از حب فوتبال بگذر. بعدا تکرارش را ببین. بعدا نتیجه را مرور کن. همان لحظه داد و بیداد! مگر نمی بینی من دارم بازی را نگاه می کنم...دین آمده گفته زن و مرد مقابل رفتارهای  هم باید گذشت و صبر کنند. 

قبلا که گذشت و صبر نمی کردیم غلط بود. حال که فهمیدیم اینکه فلانی به من یک حرفی می زند وسط فوتبال بهم می ریزم این علاقه و وابستگی بی مورد من به فوتبال سبب اختلاف من با زنم شده. تحمل همسر واجب است، نگاه کردن به فوتبال چی؟ شب اول قبر می پرسند چه بازی ای را نگاه کردی و کدام بازی را نگاه نکردی؟ شب اول قبر می پرسند اگر بازی منچستر را ندیدی مثلا عذابت دو برابر است! این ها جزء سوالات شب اول قبر است؟

بادیگارد «کلی» خدایش بود محمد علی کلی که دوست نداشت او را با نام کلی صدا کنند با سوال بچه ای مواجه می شود. بعد از اینکه بوکس را گذاشتید کنار چه کار می کنید؟ می گوید: من بعد از اینکه بوکس را گذاشتم کنار نه مدرسه بوکس باز می کنم و نه مربی بوکس می شوم. من به دنبال این هستم که خدا چرا مرا خلق کرده؟ هیچ چیز در این عالم بی خالق نیست. و از من هنگامی که به ملاقات او می روم یعنی قیامت چه انتظاری دارد؟ یقین دارم این خالق از من انتظار دارد و انتظاراتی که از من دارد در قبال همنوعان من دارد. که چگونه انتظارات او را در قبال همنوعان اجراء کنم. یاری کنم. تحمل کنم. صبر کنم. گذشت کنم. عفو کنم. بزرگی کنم. دستگیری کنم. من به دنبال شناخت خواست های خدا در قبال همنوعان و بکارگیری آنها هستم. 

از کلی سوال می کنند که فلانی آیا تو بادیگارد داری؟ به شوخی می گوید یک، دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه، ده. بعد می گوید من یک بادیگارد دارم.بادیگارد من بدون اینکه گوش داشته باشد می شنود. بدون اینکه چشم داشته باشد می بیند. بدون اینکه زبان داشته باشد آنچه را که بخواهد به دیگران می فهماند. وقتی اراده می کند چیزی بشود امر می کند اما امرش نیاز نیست با کلام اظهار شود .خدای من به همه اسرارها و نهان ها آگاه است بدون اینکه ذهن و ضمیر داشته باشد و نیاز به خاطره داشته باشد. خدای من برتر از هر چیز است. این خدا محافظ من و محافظ توست و اوست پروردگار متعالی. 

محمد علی کلی این شناخت را داشت. محمد علی کلی ورزشکار جهانی بود. ورزشکار ما هم می باید یک اندیشه درست بر او حاکم باشد تا این اندیشه درست رفتار درست را به ارمغان بیاورد و این رفتار درست در زمین بازی، در محل بازی حالا مستطیل سبز یا هر یک از رشته های ورزشی تجلی کند و به میزانی که این رفتار درست از سوی هوادار و مخاطب دیده می شود، چون رفتار می دانید که حامل اندیشه ای است که مولد و سازنده رفتار است . این رفتار آن اندیشه رفتار ساز را هم انتقال می دهد. این جاست که علاقمندان به این ورزشکار به رفتار و اندیشه مولد رفتار او علاقمند می شوند. و کارهای نیک او را در زندگی بکار می گیرند. این می شود توسعه دادن به عفو. توسعه دادن به نیکی ها. توسعه دادن به گذشت. توسعه دادن به صبر. توسعه دادن به تحمل. توسعه دادن به نیکی در برابر بدی. توسعه دادن به عفو در مقابل جفا. توسعه دادن به اعطاء و بخشش در مقابل منع و نبخشیدن دیگران و هزاران نیکی دیگر که در آموزهای وحیانی آمده است. 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =