تسنیم نوشت: رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای مادران دانشجو به منظور ادامه تحصیل و بی‌توجیه به آنها از سوی وزارت علوم گفت: طبق بررسی‌ها برخی پزشکان برای صدور مجوز سقط اقدام به قتل جنین می‌کنند.

کبری خزعلی در نشست خبری به مناسبت سی‌ومین سالگرد تاسیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان اظهار داشت: در سال 93 وظایفی از سوی رهبر معظم انقلاب برای شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شد که فهم، تبیین و تثبیت حساسیت مسائل فرهنگی، بازآرایی مداوم جبهه فرهنگی انقلاب، پایش وضعیت فرهنگی کشور و مهار تحدیدها و آسیب‌ها از جمله اصلی‌ترین این موارد بود.

وی افزود: شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در سال 65 برای ارتقای جایگاه زنان، تأمین حقوق همه‌جانبه بر پایه موازین اسلامی، ریشه‌یابی انحرافات اخلاقی و پاسداری از خانواده و قداست آن تأسیس شد.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: در این شورا موظفیم تا هر سال وضعیت فرهنگی و اجتماعی زنان کشور را رصد و گزارش آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنیم و در زمینه اشتغال زنان، مسائل فرهنگی، آموزش عالی، اوقات فراغت، سیاست‌های بین‌الملل، تحکیم و تعالی خانواده، ارتقای مشارکت زنان و ارتقای سلامت آنها، سیاست‌هایی داریم.

خزعلی با اشاره به این که در سال 90 ستاد ملی زن و خانواده به عنوان هیئت دولت چابک و تخصصی در حوزه مسائل زنان و خانواده ایجاد شد، مطرح کرد: مصوبات مربوط به جمعیت و تحکیم و تعالی خانواده در ستاد ملی زن و خانواده تصویب شد و هر سه قوه باید در برابر این مصوبات پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توانستیم سهمیه‌ای را برای تحصیل پزشکان زن در دانشگاه‌ها دریافت کنیم که بر این اساس هزار و 300 نفر از زنان در حوزه‌های قلب و عروق، اورولوژی و اورتوپدی براساس سهمیه مشخص شده به دانشگاه‌ها وارد شده و فارغ‌التحصیل شدند تا به زنان جامعه که نمی‌خواهند نزد پزشک مرد بروند، خدمت رسانی کنند.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به این که از سال 92 قانونی وضع و ابلاغ شده تا هر مادر دانشجویی که صاحب فرزند می‌شود بتواند در طول تحصیل 2 سال مرخصی بگیرد افزود: هم اکنون این قانون اجرایی نمی‌شود.

خزعلی ادامه داد: شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده طرحی را پیشنهاد داده تا دوران تحصیل دختران فشرده شود به گونه‌ای که تا پانزده‌سالگی دیپلم خود را اخذ کنند و بتوانند سریع‌تر ازدواج کنند. همچنین امکاناتی فراهم شود تا مادران دانشجو بتوانند واحدهای درسی دانشگاه را به صورت غیرحضوری طی کنند.

وی گفت: قانون تشکیل ازدواج که 10 سال از تصویب آن می‌گذرد هم اکنون اجرایی نمی‌شود و قانون مد و لباس نیز مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. به گونه‌ای که برخی افراد مطرح می‌کنند مد ما زیر نظر ایتالیا برود تا بتوانیم دنیا را متحول کنیم.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در ادامه با اشاره به سقط جنین مطرح کرد: یکی از عوارض سقط جنین تحدید سلامت روان مادر است از سوی دیگر طبق بررسی‌هایی که ما انجام داده‌ایم برخی پزشکان با دریافت مبلغ یک تا 2 میلیون تومان با وارد کردن سوزن به قلب جنین منجر به مرگ آن شده و سپس گواهی با این استدلال که جنین مرده است مجوز سقط او را صادر می‌کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    36 2
    خدايا هيشكي رو در وضعيتي قرار نده كه دست به چنين كاري بزنه
    • محمدرضا A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
      7 5
      اگه شما بزرگشون میکنید چشم.
  • بهزاد A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    14 8
    بهتر نیس بعضی مسائل از این دست رو که باعث ناراحتی آدم میشه رو به ی روش دیگه منتقل کنید نه اینکه تو صفحه اصلی
  • حمید A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    23 16
    اون پزشکی که اینکارو میکنه واقعا انسانه ؟
  • بی نام US ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    20 3
    ﻭاﻗﻌﺎ اﮔﺮ اﻃﻼﻉ ﻧﺪاﺭﻳﺪ و اﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﺭﻭ ﻣﻴﺰﻧﻴﺪ ﺧﺪا ﻫﺪاﻳﺘﺘﻮﻥ ﻛﻨﻪ. اﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺳﻮﺭاﺥ ﻛﺮﺩﻥ ﻧﻴﺴﺖ و ﺗﺰﺭﻳﻖ ﭘﺘﺎﺳﻴﻢ ﻫﺴﺖ. ﺩﺭ ﻣﻮاﺭﺩ ﺧﺎﺹ ﻣﺜﻞ ﻟﻘﺎﺡ ﺩاﺧﻞ ﺭﺣﻤﻲ ﻛﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﺟﻨﻴﻦ ﻣﻴﺸﻪ ﻳﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻳﻚ ﺟﻨﻴﻦ ﺣﻴﺎﺕ ﺟﻨﻴﻦ ﺩﻳﮕﻊ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺧﻂﺮ ﻣﻴﺎﻧﺪاﺯﻩ ﺑﺎ ﺩﻟﻴﻞ ﭘﺰﺷﻜﻲ اﻧﺠﺎﻡ ﻣﻴﺸﻪ و ﻣﻴﺰاﻥ ﻣﺪاﺧﻠﻪ اﻧﻘﺪﺭ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺻﺮﻓﺎ ﺟﻬﺖ ﺳﻘﻄ و ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻳﻚ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ اﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﻩ
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    26 2
    آره پزشك ها ميوفتن تو خيابون دنبال مردم؛ ميگن بيا قلب جنينت رو سوراخ كنيم
  • لیلا DE ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    11 13
    واقعا این چه تیتری هست که زدید ؟شرم اوره در ضمن دانشگاهها با مادران هیچ همکاری نمیکنند ،استادان هم فقط متلک بار امثال ما میکنند که بچه دارید ،که دارید ،اصلا چرا بچه دار شدید
  • علیرضا A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    3 3
    یکی مثل من که در حسرت بچه هستم و از این دکتر به این دکتر میرم یکی هم مثل اینا... برام دعا کنین
  • بی نام A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    3 4
    اگر صحت داشته باشد وعده ای این کار را انجام می دهند شرم بر آنها
  • مریم A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    13 0
    "خزعلی ادامه داد: شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده طرحی را پیشنهاد داده تا دوران تحصیل دختران فشرده شود به گونه‌ای که تا پانزده‌سالگی دیپلم خود را اخذ کنند و بتوانند سریع‌تر ازدواج کنند. همچنین امکاناتی فراهم شود تا مادران دانشجو بتوانند واحدهای درسی دانشگاه را به صورت غیرحضوری طی کنند". عجب عقب گردی.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
    0 0
    دختران 15 سالگی دیپلم بگیرن و 16 سالگی مادر دانشجو بشن؟ به فرض که شوهر پیدا شد . از عوارض رابطه و بارداری زیر 18 سال خبر ندارن ایشون ؟