لاریجانی: سرعت ایجاد بحران در منطقه، بیش از سرعت رفع آن است/ کشورهای اسلامی رقابت‌های کودکانه نکنند

رئیس مجلس دهم گفت: شرایط منطقه برای مسلمان‌ها حساس است و کشورهای اسلامی نباید به دنبال رقابت‌های کودکانه در منطقه باشند.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی در جمع سفرای کشورهای اسلامی در رابطه با عوامل داخلی و خارجی ایجاد بحران در منطقه، گروه‌های تروریستی و لزوم تقویت ارتباطات سیاسی بین ملل اسلامی به گفت‌وگو پرداخت.

اهم صحبت‌های وی به نقل از خبرگزاری‌ها به این شرح است:

*در دهه‌های اخیر سرعت ایجاد بحران‌های به وجود آمده در منطقه از سرعت رفع آن‌ها بیشتر است و در هر ماه با بحران جدید در منطقه روبه‌رو می‌شویم. تلاش‌ها برای رفع این مشکلات کم خاصیت بوده و سرعت ایجاد و حل آن متفاوت است.

*ناتوانی‌های موجود در منطقه برای حل بحران‌ها یا عواملی خارج از منطقه بر افزایش مشکلات افزوده‌اند. مشکلات و مسائل منطقه مستقیما از درون در حال افزایش است لذا باید بر این نکته تمرکز کرد که نفع ایجاد و ادامه این مشکلات نصیب چه کسانی می‌شود.

*یکی از گروه‌هایی که از مشکلات منطقه نفع اصلی را می‌برند، صهیونیست‌ها هستند. اگر عملیات تروریستی و ایجاد تروریسم در منطقه را رصد کنیم شاهد رشد این گروهک‌ها از لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.

*کشورهایی در خارج از منطقه برای مبارزه با تروریست‌ها ائتلاف ایجاد می‌کنند و تبلیغات زیادی در این زمینه انجام می‌دهند اما باید دید که ریشه ایجاد تروریست‌ها در کجا پیدا می‌شود.

 *اگر همین رفتار و مسلک سیاسی و امنیتی در منطقه ادامه پیدا کند با رشد و گسترش تروریسم‌ها مواجه خواهیم بود و شاید اقدامات غربی‌ها به ازدیاد جریان‌های تروریستی کمک می‌کند.

 *در گذشته اختلافات فرقه‌ای به شدت حال حاضر نبود و اختلافات تنها در بین اختلافات تنها در بین نحله‌های فکری خلاصه می‌شد.

*شرایط منطقه برای مسلمان‌ها حساس است و کشورهای اسلامی نباید به دنبال رقابت‌های کودکانه در منطقه باشند.کشورهای مسلمان باید استراتژی وحدت گرایانه را دنبال کنند و از ایجاد مسائل و اختلافات فرقه‌ای بپرهیزند.

 *درهای پارلمان جمهوری اسلامی ایران بر روی تمامی کشورهای اسلامی گشوده است.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =