پرونده بدهی دولت به اوقاف در آستانه ورود به جریان حقوقی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان که در شورای تامین مسکن همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: از سال 87 مجوزی برای واگذاری زمین‌های اوقافی در شهرهای ملایر، همدان و کبودراهنگ صادر شد و براین اساس مقرر شد تا دولت در مدت سه سال 15 میلیارد تومان به اوقاف پرداخت کند که تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه این بدهی از نظر شرعی و حقوقی برای دولت ایجاد مشکل کرده و باید پرداخت شود، گفت: مکاتبات بسیاری در زمینه پرداخت این مطالبات با دستگاه‌ها و راه و شهرسازی داشته‌ایم که متاسفانه پاسخی به مکاتبات ما داده نشده است.

کاروند با اعلام اینکه انتظار می‌رود اداره‌کل راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف این وضعیت اقدامات مناسبی را انجام دهد، افزود: در صورتی که این مشکل برطرف نشود مجبور هستیم مسئله را از مسیر حقوقی پیگیری کنیم.

فرماندار همدان نیز در این جلسه گفت: در شهرستان همدان 13 هزار و 230 واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده که از این تعداد 10 هزار و 430 واحد تحویل متقاضیان شده و مابقی نیز با پیشرفت 90 درصدی در دست پیگیری است.

علی تعالی با بیان اینکه مسکن مهر شهر جورقان تکمیل شده و ابتدای امسال تحویل متقاضیان شد، عنوان کرد: مسکن مهر شهر قهاوند نیز تحویل متقاضیان شده ولی مسکن مهر شهر مریانج هنوز در دست اجرا بوده و امیدواریم به زودی به اتمام برسد.

وی عنوان کرد: در سایت شهرک مدنی همدان 3 هزار و 152 احد مسکن وجود دارد که دو هزار و 482 واحد تحویل متقاضیان شده و مابقی با پیشرفت 90 درصدی در دست اجراست که امیدواریم در زمان کوتاهی به بهره‌برداری برسد.

فرماندار همدان با اعلام اینکه خوشبختانه همراهی خوبی از سوی دستگاه‌های اداری همچون راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر همدان شکل گرفته است، اظهار داشت: تعدادی از واحدهای مسکن مهر برای تکمیل نیازمند تامین اعتبار هستند که امیدواریم این اقدام نیز از سوی این نهادها انجام شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =