ایسنا نوشت: مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی وقوع پدیده گرد و غبار در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور از افزایش دمای هوای تهران طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور در روزهای پایان هفته گفت: تحلیل آخرین نقشه هاي پیشیابی و داده هاي هواشناسی، بیانگر جوي پایدار در اغلب مناطق کشور برای امروز است، اما از بعدازظهر روز پنج شنبه با ورود موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور آغاز شده و در روز جمعه بر شدت فعالیت این سامانه در شمال غرب کشور افزوده خواهد شد.

او با بیان اینکه بارش پراکنده سواحل غربی دریاي خزر و ارتفاعات البرز مرکزي را نیز در بر خواهد گرفت، گفت: طی سه روز آینده براي شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می شود که در برخی نقاط به ویژه در منطقه زابل با گرد و خاك همراه خواهد بود.

به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در روزهاي پنج شنبه و جمعه رخداد پدیده گرد وخاك و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه با بیان اینکه در بعدازظهر روزهاي پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید موقتی در بخش‌هابی از استان‌هاي تهران، قم، سمنان و اصفهان پیش‌بینی می شود، گفت: طی سه روز آینده بخش‌هاي شرقی دریاي عمان و طی روز جمعه دریاي خزر مواج خواهد بود.

او ادامه داد: با توجه به پیش بینی افزایش سرعت وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال شرق سوی آن، از بعد از ظهر روز پنجشنبه و طی روز جمعه در کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در کردستان پدیده گردوغبار موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران در روز پنجشنبه نیز گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه صاف تا کمی ابري همراه با وزش‌باد در بعدازظهر خواهد بود. همچنین بیشینه دمای هوا در این روز نیز با افزایشی دو درجه‌ای از ۳۲ درجه بالای صفر در روز چهارشنبه به ۳۴ درجه بالای صفر در روز پنجشنبه و ۳۵ درجه بالای صفر در روز جمعه خواهد رسید.

وظیفه شهر اهواز در استان خوزستان را نیز با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر کشور در روز پنجشنبه اعلام کرد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =