رئیس جمهور با تاکید بر این که در نشست سران سه قوه موضوعاتی همچون منطقه‌ای و اقتصاد مقاومتی بررسی شد، تاکید کرد:هدف ما این است که اقتصاد مقاومتی در سال جاری اجرایی شود.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی پس از نشست سران سه قوه که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: امروز خداوند توفیق داد و در مجلس دهم با روسای سه قوه جلسه ای برگزار کنیم.

وی به نمایندگان جدید مجلس و همچنین به علی لاریجانی برای برعهده گرفتن سمت ریاست مجلس دهم مانند مجلس نهم تبریک و تهنیت گفت.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه خواسته قوای سه‌گانه از رسانه‌ها این است که فضای امید و نشاط را در جامعه ترویج دهند، تصریح کرد: در کشور استعدادها و ظرفیتهای خوبی با توجه به جوانان تحصیل‌کرده وجود دارد که این توسعه با همکاری سه قوه امکان پذیر است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی هدف اصلی کشور است، گفت: سه قوه باید با همکاری یکدیگر شعار اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند، زیرا رهبر معظم انقلاب روز گذشته فرمودند که اقتدار کشور به اقتدار اقتصادی و علمی کشور برمی‌گردد.

اهم اظهارات رییس دولت را در ادامه به نقل از ایرنا بخوانید؛

*امیدوارم مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار هم کارها را جلو ببرند.به طور طبیعی مجلس و دولت به هم نزدیک تر شده اند، پیش از این مجلس نهم و دولت یازدهم بودیم و فاصله این دو عدد زیاد بود، هم اکنون مجلس دهم و دولت یازدهم شده ایم که طبیعتا فاصله این دو عدد کم شده است.

*امیدوارم بتوانیم با هماهنگی و همفکری بیشتر برای اهدافی که مردم به ما رای داده اند برای حل معضلات مردم عمل کنیم.

*در جلسه امروز بحث های متنوع و مختلفی مطرح شد یکی از مباحثی که مطرح شد، فضای بعد از برجام بود که ملت ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به یک توافق حائز اهمیتی دست یافتند که آن برجام بود.

** رسانه ها ذهن مردم را برای مسائل جزئی مشغول نکنند


*ما امروز در پسابرجام قرار داریم، ما باید از فضای به وجود آمده حداکثر استفاده را ببریم و خواست هر سه قوه از رسانه ها این است که فضای امید و نشاط را در جامعه روز به روز بیشتر کنند و در شرایط امروز کشور بتوانیم از همه ظرفیت ها و استعدادها برای توسعه و رشد ایران و اشتغال جوانان استفاده کنیم.

*این کار امکان پذیر نیست مگر با همکاری و هماهنگی سه قوه و سایر ارکانی که در نظام مسئولیت هایی را برعهده دارند همچنین رسانه ها هم باید فضای امید را در جامعه بیشتر کنند.

*{روحانی خطاب به رسانه ها}: اگر نکته یا نقص کوچکی در گوشه ای یافت می شود در همان حد مساله را ببینید و آن را تعمیم ندهند، بزرگ نمایی نکنند و ذهن مردم را برای مسائل جزئی مشغول نکنند.

** هدف مهم ما اقتصاد مقاومتی است


* هدف مهم ما اقتصاد مقاومتی است، ما باید با اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی را اجرایی و عملیاتی کنیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب شب گذشته تاکید کردند بخشی از اقتدار کشور به اقتدار اقتصادی و اقتدار علمی مربوط می شود.

*این که جوانان ما بتوانند از علم، دانش و فناوری خود در فضاهای اقتصادی درست استفاده کنند که این موضوع قدرت علمی و فناوری ما و توسعه انسانی به معنای واقعی را به دنبال خواهد داشت ما اینگونه شاهد رشد اقتصادی کشور خواهیم بود که باعث پیشرفت کشور می شود و اشتغالزایی می کند.

*برای این که بتوانیم از فضای بعد از برجام به خوبی استفاده کنیم، برخی از وزارتخانه ها مسئولیت سنگین تر و فضای بهتری برای کار دارند که یکی از این وزارتخانه وزارت نفت است.

*{با اشاره به حضور وزیر نفت در بخشی از نشست سران سه قوه}: بیژن زنگنه در این نشست گزارشی از شرایط نفت و گاز کشور و اقدامات انجام شده، ارائه کرد. وزیر نفت همچنین گزارشی در مورد میادین مشترک گاز و نفت و نحوه ای که می توان از این فضا استفاده کرد ارایه کرد. مخصوصا این که طبق قانون یک چارچوبی برای قراردادهای جدید در دولت تصویب شد و آن چارچوب که مورد بحث و نقد برخی صاحبنظران بود اصلاح و با اصلاح جدید دوباره در دولت تصویب و به مجلس تقدیم می شود که انشاء الله آن چارچوبی خواهد بود که ما باید در آن چارچوب حرکت کنیم.

*روسای سه قوه در این نشست به این موضوع تاکید کردند که ما باید تحرک خود را در زمینه جذب سرمایه، سرمایه گذاری و جذب فناوری های نوین بیش از پیش افزایش دهیم و به این موضوع تاکید داشتند و از آن حمایت و بیان کردند که این حرکت باید در جامعه ما به خوبی به وجود آید.

** لایحه برنامه ششم توسعه تقدیم شده مورد تاکید دولت است

*در نشست سران سه قوه در مورد لایحه برنامه ششم توسعه موضوعاتی مطرح شد، این لایحه پیش از این از سوی دولت به مجلس نهم تقدیم شده بود ولی به دلیل آن که دوره مجلس نهم تمام شد مورد بررسی قرار نگرفت. همان لایحه برنامه ششم توسعه دوباره مورد تاکید دولت است البته اصلاحاتی مورد نظر نمایندگان مجلس است که ان شاء الله در مجلس انجام می شود.
وی اظهارامیدواری کرد: این لایحه در وقت مقرر به تصویب مجلس برسد تا مبنایی برای بودجه سال آینده که تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود، باشد.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 2
    اقای روحانی مردم دیگر از شعار خسته شده اند.....حتما با گرانی و دلار 3500 با وجود رفع تحریمها و شلاق زدن جوانان و کارگران و ریس مجلس اصولگرا جامعه امید و نشاط خواهد داشت...