ایسنا نوشت؛ خادم می گوید در شرایطی عازم مسابقات جا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م جها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نی شدند که کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان تمرینات استقامتی را سپری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نایسنتد.

 رسول خادم پس از بازگشت تیم ملی کشتی آزاد از رقابت های جام جهانی آمریکا درباره قهرمانی در این رقابت ها اظهار کرد: مردم واقعا به ما محبت داشتند و با عشق و علاقه مانند همیشه پیگیر نتایج تیم ملی بودند.خوشحالم که توانستیم برای پنجمین مرتبه پیاپی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست بیاوریم و دل مردم را شاد کنیم. مردم سرمایه اصلی کشتی هستند و از اینکه بار دیگر آن ها را خوشحال کردیم خدا را شکر می کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به سطح این رقابت ها گفت: مسابقات بسیار سنگین و سختی را پشت سر گذاشتیم و رقبا بهتر از سال های گذشته در این مسابقات حاضر شدند. کشتی گیران ما نیز در اوج تمرینات استقامتی به این رقابت ها اعزام شدند و به لحاظ جسمانی از آنجا که تمرینات سرعتی در برنامه تیم ملی در برهه کنونی نبود با شرایط دشواری کشتی گرفتند.

وی با بیان این که رقابت‌های جام جهانی به عنوان یک رویداد تدارکاتی برای ارزیابی کشتی گیران در مسیر المپیک بوده است گفت: علاوه بر این که به دنبال ارزیابی نفرات‌مان در این رویداد بودیم می خواستیم از عنوان قهرمانی مان نیز دفاع کنیم که خوشبختانه توانستیم به نتیجه مطلوب برسیم. خوشحالی مردم بزرگترین پاداش برای ماست و ان‌شالله در فرصت اندک باقی مانده تا المپیک بتوانیم با برنامه ریزی مناسب بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.

خادم درباره توقع خود از مسولان در فاصله کمتر از 60 روز تا المپیک گفت: دولتمردان باید از دوستان ما در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت کنند.خیلی فرصت ها را از دست دادیم و فرصت محدودی تا المپیک زمان داریم. قصد ندارم به خیلی از مسایل ورود کنم. امیدوارم دولت، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجوانان از فدراسیون های المپیکی حمایت کافی و شایسته ای داشته باشند و از این تعداد محدود قهرمانان ورزش ایران که شانس مدال آوری در المپیک را دارند به نحو شایسته ای حمایت کنند تا ان‌شالله این قهرمانان با شرایط بهتری عازم این رویداد بزرگ شوند.

رییس فدراسیون کشتی درباره عملکرد ضعیف برخی نفرات اصلی کشتی ایران در این مسابقات نیز خاطرنشان کرد: ما در شرایطی به این رقابت ها رفتیم که کشتی گیران تمرینات استقامتی را سپری می کردند و وارد فاز سرعتی تمرینات نشدیم چرا که هدف ما المپیک است و به گونه ای برنامه ریز کرده‌ایم تا کشتی گیران برای حضور در المپیک به اوج آمادگی برسند. بدون اینکه تغییری در نحوه تمریناتمان داشته باشیم به جام جهانی آمریکا رفتیم که همین موضوع کار ما را بسیار سخت تر کرد اما با این وجود خدا را شکر که بهترین نتیجه حاصل شد. تیم هایی مانند روسیه، آمریکا و گرجستان با ترکیب خوبی از نفرات‌شان پا به این رقابت ها گذاشتند و رقابت به حدی نزدیک بود که تعیین تیم پیروز به شمارش امتیازات فنی کشید و این موضوع نه تنها درباره ما بلکه درباره روسیه نیز اتفاق افتاد.

خادم در ادامه درباره نحوه میزبانی آمریکا از این رقابت ها گفت: آمریکا میزبانی خوبی از این مسابقات داشت. در مجموع ایران و آمریکا جزو برترین برگزارکنندگان رقابت های بین المللی از نظر اتحادیه جهانی کشتی هستند و در این دوره نیز شاهد میزبانی خوب این کشور از تیم های شرکت کننده بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توقعی از مسولان برای پرداخت پاداش به دنبال این قهرمانی دارد یا خیر گفت: بهتر است این سوال را از خود مسولان بپرسید.بزرگترین پاداش ما حمایت های مردم است و همین مردم بزرگترین سرمایه ورزش ملی ایران هستند.انشالله مسولان نیز به وظایف خود در قبال این ورزشکاران عمل کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه کدام یک از کشتی گیران توانستند توقعات او را برآورده کنند؟ گفت: اصلا قرار نبود کشتی گیران توقعی را برآورده کنند. اصلا این مسابقات ملاک ما برای تصمیم گیری نهایی درباره ملی پوشان نبود، بلکه فقط با هدف ارزیابی هر چه بیشتر از نفراتمان در این مسابقات شرکت کردیم. در جلسه‌ای که با اعضای شورای فنی خواهیم داشت نظراتمان را درباره نحوه عملکرد کشتی گیران اعلام می کنیم و نهایتا پس از دو یا سه تورنمنت بین المللی که در پیش داریم تصمیم نهایی را در اوزان مختلف اتخاذ خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اظهار نظر علیرضا کریمی که نتایج ضعیفش در جا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م جها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نی را به علت تمرین زدگی و خستگی روحی - روانی دانسته است، بیا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد: کریمی به خاطر فیزیکی که دارد، بیشتر از دیگران تحت تاثیر تمرینات استقامتی قرار گرفته و به همین دلیل نتوانست تحرک و سرعت لازم را در مبارزاتش به نمایش بگذارد که البته این امر نیز طبیعی است. او در شرایطی کشتی گرفت که از لحاظ بدنی در وضعیت ایده آلی قرار نداشت. ما نمی توانستیم با توجه به این که کمتر از دو ماه دیگر المپیک را پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رو داریم برای حضور در ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بت‌های جا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م جها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نی کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان را به اوج آمادگی برسانیم. بنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان با شرایط سختی از لحاظ بدنی در این مسابقات حاضر شدند و فشار مضاعفی روی آنها بود. مطمئنا وضعیت در المپیک متفاوت خواهد بود و کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان پس از انجام تمرینات سرعتی و ریکاوری مناسب با آمادگی هر چه بیشتر در این ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بت‌ها کشتی خواهند گرفت.

وی درباره عملکرد ضعیف عباس طحان، آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران و این که آیا یزدانی در ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بت‌های المپیک کشتی خواهد گرفت یا خیر؟ خاطر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان کرد: یزدانی پس از مصدومیت شدیدی که داشت مراحل درمانی را با کمک کادر پزشکی دنبال کرد و خو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شبختا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نه در حال‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حاضر نیز تمریناتش را آغاز کرده است. باید وضعیت او را ببینم و در این یک هفته‌ای که در ایران نبوده ایم چه کار کرده است و در چه وضعیتی قرار دارد.

سرمربی تیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که در تورنمنت ارمنستان در چه اوزانی ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بت انتخابی برگزار خواهد شد، در این باره توضیح داد: در اوزان 65، 97 و 125 کیلوگرم کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان منتخب عازم این تورنمنت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند تا پس از بررسی آخرین وضعیت آنها و نحوه عملکردشان در خصوص نفرات المپیکی تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

خادم در پایان درباره شانس کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان ایران برای رسیدن به مدال در المپیک، تصریح کرد: کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان شایسته‌ای هم در رشته آزاد و هم در رشته فرنگی داریم که توانایی رسیدن به بهترین مدال را دارند. حتما باید به نتیجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری مطلوب کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان در المپیک امیدوار باشیم. ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بت بسیار مهمی را پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رو داریم و امیدوارم که بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم.

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =