اواخر ماه گذشته انتشار خبری مربوط به تغییرات جدی در قانون خدمت وظیفه عمومی حواشی زیادی را پیرامون آن ایجاد کرد؛ تسهیلاتی برای فرزندان ایثارگران جهت بهره مندی از معافیت سربازی. طرحی که از سوی شورای نگهبان به دلیلی غیر از اصل موضوع، رد شد.

مینا افشار: حدود یک ماه پیش نمایندگان مجلس در جریان بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی احکام برنامه‌های توسعه کشور، به بررسی ماده الحاقی 5 این لایحه پرداختند و با این ماده با 148 رای موافقت کردند. این تعداد رأی موافق از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه اخذ شد و تنها 12 نماینده به آن رأی مخالف دادند و 6 رأی ممتنع ثبت شد. 

یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده مربوط به ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی بود که با تغییراتی روبرو شد و یک تبصره هم به آن اضافه شد. در تغییرات آمد که برای معاف شدن یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان دیگر نیازی به سابقه 24 ماه آزادگی نیست و این عدد به 12 ماه تقلیل پیدا کرد. همچنین شرط 25 درصد جانبازی به ده درصد و 30 ماه حضور در جبهه به 12 ماه حضور تغییر کرد. به این ترتیب شرایط معافیت برای فرزندان خانواده ایثارگران و جانبازان راحت تر از قبل شد. 

اما پس از انتشار این تغییرات، تعداد زیادی از مخاطبان خبرآنلاین پیگیر زمان اجرای این مصوبه بودند. هرچند که به روال معمول، مصوبات مجلس پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ رییس مجلس به دولت و دستور رییس جمهور، قابلیت اجرا پیدا می کنند، اما درباره مصوبات سربازی باید چند مرحله دیگر سپری می‌شد. مراحل را در اینفوگرافیک ببینید.

اینفوگرافیک نشان می‌داد برای تصویب یک مصوبه درباره سربازی، نیاز به هماهنگی‌های دیگری هم هست که در قدم اول دولت و ستادکل نیروهای مسلح قرار دارند و هماهنگی هایی در این دست نیاز است. ظاهرا درباره مصوبه مجلس برای سربازی، این هماهنگی‌ها انجام نشده است. در متن مصوبه آمده بود؛ ماده الحاقی 5 لایحه. در واقع کمیسیون مشترک (برنامه بودجه و اجتماعی) این ماده را به لایحه دولت الحاق کرده است.

این مصوبه درحالی بود که ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد چنین تغییراتی که منجر به تسهیلاتی برای معافیت های فرزندان ایثارگران می شود، بدون هماهنگی بوده است. سردار موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح هم درباره اینکه پیشنهاد تغییر در شرایط معافیت فرزندان ایثارگران از سوی چه کسی بوده است، اظهار بی اطلاعی می کند. 

او دراین باره به خبرآنلاین گفت: این مصوبه نمایندگان است. مثل همان مصوبه ای که سال ۹۰ داشتند که حقوق سربازان ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایه باشد. اما اجرا شد؟ امکان اجرا شدن دارد یا نه. 

اما انتشار خبر مربوط به تغییرات در معافیت‌های خانواده‌های ایثارگران و جانبازان تریبونی مجازی برای درد دل‌های سربازان و مشمولان ایجاد کرد و واکنش‌های زیادی را از سوی مخاطبان به قانون جدیدسربازی در پی داشت. کاربرانی که برای این خبر نظر گذاشتند به دو دسته تقسیم می شدند؛ یک دسته آن هایی که در مورد خود خبر اظهار نظر کردند و دسته دوم هم کسانی بودند که مشکلات مربوط به سربازی رفتن را برای صدمین بار به مسئولان گوشزد می کردند.

از مجموع کامنت های این خبر اینطور برآمد که مشمولان به اجرا شدن قوانین تصویب شده خوشبین نبودند و تجربه خوبی از این قانونگذاری‌ها ندارند. همچنین بیشترین سوال مطرح شده ذیل این خبر، در مورد زمان اجرایی شدن آن بود.

چند روز بعد رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، در بخش خبری ساعت 6:30 شبکه خبرحضور یافت و از جریمه مشمولان غایب، سفر خارجه مشمولین و قانون جدید تصویب شده در رابطه فرزندان ایثارگران حرف زد. سردار صدرالسادات، اعلام کرد چنین تغییراتی درحال هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره تغییر در قانون ایثارگران که به تازگی در مجلس تصویب شده است، گفت: هر موضوعی باید با هماهنگی ستاد کل نیرو های مسلح صورت بگیرد، این موضوع هم اکنون در حال هماهنگی با ستاد کل نیرو های مسلح است و پس از نظر آنها، درباره تغییر مصوبه و تصویب در شورای نگهبان و اجرا، تصمیم گیری می شود.

بعد از آن غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی،‌ یکی از طراحان قانون معافیت‌های جدید سربازی در این باره گفت: اگر پس از تصویب شورای‌نگهبان اجرا نشد، به مجلس شکایت کنید.

او گفت: درباره این تغییرات به خبرانلاین گفت: در ارائه خدمات به ایثارگران عمدتا درصدهای بالاست. برآورد ما این بود که درحال حاضر قانون فعلی که برای درصد های بالای ایثارگران است، موجب شد تعداد کمی از ایثارگران و خانواده هایشان از این تسهیلات بهرمند شوند. برای اینکه ایثارگران بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند، درصدها کاهش پیدا کرد. 

اما ۴ هفته پس از تصویب این قانون در مجلس شورای نگهبان با معافیت‌های جدید سربازی مخالفت کرد. ۲۲ خردادماه ۹۵ روابط عمومی شورای نگهبان، اعلام کرد: لایحه احكام دائمی برنامه‌های توسعه كشور مصوب جلسه مورخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه یكهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1395/03/17 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شورا این بود که علی‌رغم اشكالات و ابهامات متعددی كه بر این مصوبه وارد است نظر به اینكه علاوه بر اصلاحات و الحاقاتی كه در متن لایحه تقدیمی دولت توسط مجلس به عمل آمده كلاً در 50 ماده به تصویب رسیده است، با عنایت به اینكه قریب به 70 ماده به عنوان مواد الحاقی به آن افزوده شده است، از آنجا كه لایحه دولت با مصوبه مجلس ماهیتاً اختلاف فاحش پیدا كرده و موارد اضافه شده به خصوص مواد الحاقی از مصادیق طرح موضوع اصل 74 قانون اساسی محسوب نمی‌شوند و اصلاحات مذكور در اصل 75 نیز در مورد آنها صدق نمی‌كند و این امور عرفاً اصلاح در لایحه نیز محسوب نمی‌گردد، لذا مصوبه مرقوم مغایر اصول فوق‌الذكر شناخته شد. 

شورای نگهبان مطابق بر اصول 74 و 75 قانون اساسی، لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور را رد کرد تا دولت روحانی ملزم به ارائه لایحه جدید به مجلس شود.

در پی رد لایحه احکام دائمی شدن برنامه‌های توسعه کشور از سوی شورای نگهبان، طرح کاهش زمان جانبازی، آزادگی و رزمندگی برای بهره مندی از معافیت سربازی نیز رد شد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه درباره این طرح نظر ستاد کل نیروهای مسلح پرسیده نشده و بدون هماهنگی در مجلس تصویب شد، گفت: به همین دلیل ستاد کل موافق آن نبود. از نظر ما این موضوع با توجه به حساسیت‌هایی که دارد باید در جلسه مشترک مورد بررسی قرار گرفته و سپس درباره آن تصمیم گیری شود.

کمالی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بحث بر سر موافقت یا عدم موافقت با ارائه تسهیلات سربازی به فرزندان و خانواده‌های جانبازان، آزادگان و رزمندان نیست، گفت: در حال حاضر بحث ما بر سر تشریفات این طرح است که بدون هماهنگی ما انجام شده که امیدواریم مجلس نظرات ستاد کل را اخذ کرده و این طرح پس از اخذ نظرات کارشناسی تصویب شود.

سردار کمالی در مورد معافیت های جدید برای فرزندان ایثارگران گفت: معافیت فرزندان جانبازان و ایثارگران مانند سابق اجرا می شود.

نتیجه مغایر قانون اعلام شدن این لایحه و کلیات آن، از جمله بخش مخصوص به معافیت‌های ایثارگران را تحت تاثیر قرار داد و نشان داد که فعلا از اعمال این معافیت‌ها خبری نیست. اما انتشار خبر مخالفت شورای نگهبان با معافیت‌های جدید سربازی، امید کوتاهی که از چند هفته پیش در دل مشمولان این طرح ایجاد کرده بود را نقش بر آب کرد و واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. اینجا را بخوانید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 77
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    خبر انلاین گرامی، همه اینارو خودمون میدونیم. لطفا بجای تکرار مکررات ، یه مصاحبه با مسئولهای این طرح انجام بده ببینیم در چه مرحله ای هست و ایا میشه امیدی داشت یا نه. ممنون
    • فرهاد IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
      6 23
      هادی دمت گرم چه خوب نوشتی. یه طوری پیکیر معافی هستن که انگار صدتا سازمان و شرکت برای استخدامشون دعوت نامه دادن... همه شون بعد لز معافی هم بیکارن و خیابون گز میکنن... مثل قبلش..
    • pjj A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
      8 7
      آقا فرهاد همه مثل جانبعالی خیابون گرد و بیکار نیستند که بشینند و یک گوشه ای کز کنند و از گوشی همراهشون مراقبت کنند
  • علیرضا IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    72 17
    الان هم تنها راهش طی تشریفات این مصوبه در قالب لایحه ای جدیده که ان شاالله درمجلس تصویب میشه و منتها همه باید دست به دست هم بدیم و این قضیه رو پیش نماینده های شهرمون به خصوص نماینده رباط کریم اقای حسن نوروزی و اقای جعفرزاده که در کمیسیون ایثارگران مجلس هستند تماس داشته باشیم.
    • مهدی IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      برو سربازی فرق من با تو چیه دوسال عمرم هد رفت ها ؟
  • محسن IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    83 23
    هنوز تب این خبر نخوابیده . خودم و دوستام به نماینده شهرمون پیام دادیم گفت پیگیری میکنم . همین رویه رو اگر بقیه هم انجام بدن همه از مزایای این طرح آگاه میشن و راحت تر این طرح موقع ارائه به مجلس رای میاره
    • علیرضا IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      47 18
      اره منم نظرم همینه هنوز این خبر داغه و براش کمپین راه اندازی شده.
    • alireza IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      47 13
      هیچ کس حق نداره نا امید بشه. اگر واقعا مسلمانید ما امید نشید. منم تقریبا به 70 درصد نماینده ها ایمیل زدم. توکل بر خدا
    • یاعلی A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      19 2
      سایت خبرآنلاین به نظر بنده بهترین سایت در حوضه خودشان میباشند و نیازی به جوسازی و بازدید ندارند سایت خبرآنلاین و مسئولان محترمشان به خاطر ما دارن پیگیری میکنن امیدوارم همه دست به دست هم بدیم تا تصویب بشه این قانون انشاالله
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    24 10
    لطفا معافیت پزشکی رو پیگیری کنید و تبصره هایی که مربوط به نقش مدرک هست رو حذف کنید .الان لیساسن گروهبان میشه و خدمتش سخته نه مثل اطلاعیه که گفته بودن پزشک عمومی بشینه ویزیت کنه به عنوان خدمتش .لیسانس خدمتش اینطور نیست .با توجه به اینکه از حدود 1 ماه دیگه فارغ التحصیلان لیسانس و بالاتر درخواست اعزام میدن و تعداد مشمول خیلی بیشتر میشه اگه معافیت پزشکی رو مثل سابق کنید که اون منطقی بود تعداد مشمول باز هم زیاده
  • مهدی IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    100 6
    متاسفانه کمترین توجهی به اصل موضوع یعنی فلسفه نظامیگری مدرن امروزی که لازمه‌اش وجود نیروهای تخصصی حرفه‌ای داوطلبی که شغلشان نظامیگری باشد، صورت نمی گیرد. و نیز کوچکترین اشاره‌ای نمی‌شود که سیستم سربازگیری کنونی در حال هدر دادن منابع و ایجاد آسیب‌های جبران‌ناپذیر اجتماعی است. درگیر شدن در اینگونه بحث‌ها که چه کسی معاف می‌شود و یا چه کسی نمی‌شود صرفا موجب اتلاف وقت و پرت شدن حواس‌ها از مشکل اصلی است. چه بسا شاید تعمدی در اصرار بر اینگونه بحث‌های انحرافی وجود داشته باشد تا از پرداختن به اصل مشکل شانه خالی شود.
  • محمد A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    45 14
    با سلام یکی از موارد تشویق به فرهنگ شهادت و ایثارگری همین مصوبه اخیر مجلس در خصوص ایثارگران وجانبازان زیر بیست وپنج درصد بود که فعلا منتفی شده است وکمتر شعار بدهند به عمل کار براید به شعار دادن نیست
    • محمد A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
      22 2
      احسنت جانبازان زیر 25 درصد هیچ گاه براشون مزایایی قائل نبودن مگه اونا جنگ نرفتن مگه اونا آسیب ندادن پس چرا اینقدر برای این عزیزان تفاوت قائل میشن
  • صادق A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    57 6
    خانم افشار با تشکر . جمع بندی و نتیجه گیری همه ی این یک ماه در این لینک خوب و به جا بود‌ . فارغ از نتیجه از شما مسئولین خبر آنلاین هم تشکر میکنیم. این معافیت اخیر و بذارید کنار ، یکی از قوانین عجیب این اواخر خرید سربازی حالا ممکنه دوستان اسم دیگه ای بذارن روش افراد متخلف و دارای غیبت بود. فرض کنید شخصی هشت سال درس خوانده و تخلف نکرده امروز باید بره سربازی و شخصی هشت سال تخلف کرده و غیبت امروز می تونه با پول کارتشو بگیره. ضمن احترام به همه دوستان ، نمونه ی بارز بی‌عدالتی مثل خیلی از قوانین وظیفه ی عمومی. در مورد معافیت های اخیر هم بیشتر از همه امیدواری خانواده ها بود که نقش بر آب شد. در آخر هم امیدوارم سربازی حرفه ای شود وگرنه افراد آماتور در زمان بحران کمکی به کشور نخواهند کرد.با تشکر.
    • علی IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      20 2
      کاملا باهات موافقم. متاسفانه با این کارشون یه نتیجه گیری بدی میشه گرفت. البته با کلیات این طرح مخالف نیستم ولی به شرطی که متناسب با بقیه مشمولان باشه یعنی کسانی که میخوان برن سربازی از یک سری مزایا هم بهره مند بشن. متاسفانه امروزه هم نمیشه گفت که کسی که درس خونده نسبت به کسی نخونده بالاتره. کسی که هشت سال درس خونده تازه باید بعد بره سربازی و اصلا آینده کارش هم معلوم نیست. در عوض کسی که درس نخونده توی این هشت سال معمولا یه کاری برای خودش دست و پا کرده و با گرفتن کارت پایان خدمت هم خیالش از همه چیز راحت میشه. آیا کسانی که می دانند و کسانی که نمی دانند، برابرند؟
    • مهدی IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      3 18
      بنده چیز عجیبی در آنچه جنابعالی عجیب خواندید نمی‌بینم. فرد به سربازی غیر داوطلبی نرفته و اینک جریمه آن را می‌دهد و مغایرتی با عدالت ندارد. آنچه با عدالت مغایرت دارد این است که اولا همگان صرف نظر از اینکه چه میزان غیبت داشته باشند نتوانند جریمه پرداخت کنند و به سربازی غیر داوطلبی نروند و ثانیا اصل اینکه سربازی به صورت حرفه‌ای و داوطلبی نباشد.
    • صادق A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      11 3
      در جواب به آقا مهدی / بیایید از زاویه ای دیگه به این نگاه کنیم. بحث ما سر عمر یک جوانه . ازین دو جوان یکی تخلف کرده امروز شده ۲۷ سالش به فرض مثال یکی تخلف نکرده درس خوانده شده ۲۷ سال . یکی که تخلف کرده امروز میتواند کارت پایان خدمت بگیرد و سرکار بره اما دیگری که تخلف نکرده باید دو سال سربازی بره در سن ۲۹ سالگی برگرده تازه بره دنبال کار. بی عدالتیش اینجاست. اگر قرار با هشت سال غیبت کسی با دادن پول معاف بشه ، همین شرایط رو برای افرادی که سالها درس خوندن هم بذارند. مگر ۲۷ ساله ی اول با ۲۷ ساله ی دوم تفاوتی دارد؟ تنها تقاوتش قانونی عمل کردن یکی و غیر قانونی عمل کردن فرد دیگراست. مهم عمری هست که از فرد گذشته و الان می بینه فرد بی قانون جلو تر قرار گرفته.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      7 12
      باز اینایی که پول دادن خریدن تو مایه های 35 تومن پیاده شدن. اونایی که الان میخان مجانی همینطوری معاف شن چی؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
      9 4
      همین پول و خیلی ها حاضرن بدن . قانون رو برا همه یکسان اجرا کنند بهتره. از همین تحصیلکرده ها خیلی هاشون حاضرن پول بدن معاف شن
  • مهدی IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    25 76
    بچه برو سربازی همون طوری که ما رفتیم
  • بی نام US ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    34 3
    لطفا به نمایندگان مجلس اطلاع دهید سربازان الان زیر 100 تومن حقوق در ماه دریافت می کنند.
    • ناشناس A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      5 16
      شما هم دنبال حقوق نجومی هستید؟نیست سرکار نیست.به چپ چپ
  • اعزامی برج 6 IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    25 8
    بسه دیگه اه اه اه چرا ایقد نمک میپاشی نکن آقا نکن به قرآن خدا خوشش نمیاد یه بحثو ایقد کش نده
  • حمید IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    28 5
    این طرح نباید به فراموشی سپرده بشه باید همیشه پیگیرش بود تا آخرش تصویب و اجرایی بشه. از تمام کسانی که این طرح شاملشون میشه خواهش میکنم دست از تلاش نکشید و همیشه پیگیرش باشید
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    21 2
    من که دارم به این نتیجه میرسم هر قانونی تصویب یا حتی رد شده هیچ فکری پشتش نبوده
  • علیرضا A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    26 5
    آخه چرا این همه جوون رو امیدوار کردن واقعا ناراحت شدم. این برآی من خیلی امیدواری بود پدر من جانباز 10 درصده و 20 ماه حضور در جبهه داره آلآن مریضه و نمیتونه کار کنه من بابد خرج خودمو خانوادم رو بدم. این انصاف نبود با امثال ما خانواده های جانبازان اینطور برخورد بشه. پدرم خیلی خوشحآل شده بود اما آلآن....
    • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      19 1
      برادر یه سوالی بپرس فکر کنم شما با همین قانون فعلی بتونی معاف شی وقتی عدد درصد جانبازی و جبهه به ۳۰ برسی فکر کنم معاف شی ولی باز یه سوالی بپرس
    • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      9 1
      داداش احتمالا تو معافی. برو پلیس ۱۰ بپرس. البته به شرطی که قبلا کسی از درصد حانبازی و جبهه استفده نکرده باشه.
  • مهدی A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    15 32
    این همه خودتونو الاف این قانونا نکنید از کار و زندگی عقب میفتید و بس اخرش باید برید خدمت. ما که رفتیم تموم شد
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    43 1
    چقدر خوشحالید شما، سال هاست که نظام وظیفه هر قانونی که به نفع خودش باشه رو تصویب میکنه، یهویی کفالت از 60 میبرن 70 و جوانی که سالها برنامه ریزی کرده را به خاک سیاه می نشانند.
  • پیمان IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    12 2
    ضمن عرض تشکر از خانم افشار به نظر من هم یه موضوعی که به اندازه این قانون باید مورد پیگیری باشه معافیت پزشکیه . .نظر من هم اینه که چون الان مشمولان زیاد هستن و مشمولان به زودی خیلی زیادتر میشن با توجه به نزدیک شدن زمان فارغ التحصیلی دانشجویان .بهتره یه تجدید نظر در معافیت پزشکی لحاظ بشه .واقعا به کسایی که مشکلات پزشکی دارن نیاز نیست .و عدالت هم نیست که به خاطر داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر مشمول دارای مشگل پزشکی معاف نشه .
  • وحيد A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    31 2
    با سلام.ما جوانان اين كشور عاجزانه از مسولان خواهشمنديم با اميد ما بازي نكن.حداقل كاري كه ميتونن بكنن اينه كه الكي اميدواري ندهند بعد بيان رد كنن همه چيز رو.از دولت و مجلس و ستاد نيروي كل خواهشمنديم كمي بفكر فرزندان رزمنده و ايثارگر باشند
  • محسن IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    101 1
    سلام دوستان بنده هم از طریق سایت با مهندس جعفرزاده درارتباط هستم و چون خودم اهل رباط کریم هستم بزودی میخوام به ملاقات دکتر حسن نوروزی برم. ولی دکتر نوروزی از طریق پیامک که فرمودن پیگیری میکنیم ولی حضوری برم خیلی بهتره. مطمئن باشین همتونو که شرایطتتون مثل خودمه درک میکنم و تا آخر پیگیری می کنم.دعا بفرمایید تا ان شاالله حل بشه
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      11 2
      دمت گرم
    • علی RO ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      7 7
      اقا محسن لطف کن در مورد معافیت سه خواهری سوال کنید اخه مگه چند مشمول میتونن معاف بشن که لغو شده؟؟ بخدا عدالت نیس بخوان تک پسر ببرن ۲سال خدمت
    • علی A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      9 1
      حلالت
    • یاعلی A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      25 4
      انشالله که به نتیجه میرسه ما بچه های ایثارگران 8 سال دفاع مقدسیم پس نا امید نمیشیم و تا آخر پیگیری میکنیم
    • ناشناس A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      6 41
      نمی خوای دو رز خدمت کنی؟
    • ناشناس A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      3 34
      احتمالا برای احداث پل یا ساختمان تجاری مذاکره نمی کنید؟مهندس نمی تواندکه کاری بکندخیالت تخت
  • ناشناس A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    10 59
    باید کسانی که بدون دلیل دنبال معافیت هستند را به مرز سیستان وکردستان فرستاد
  • حسین IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    12 34
    من که بیخیال شدم ‌مثل مرد میرم خدمت ‌داشتیم زندگیمونو میکردیم یهو یه خبر اینطوری اومد ‌اصلا ۱ ماه از زندگی و برنامه ریزی زندگیمون افتادیم عقب ‌ خبرآنلاین ازت درخواست میکنم دیگم سراغ چنین خبری نرو .
  • بی نام DE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    12 40
    آخه شورای نگهبان چطوری دلش اومد این همه جوون رو از تو گوشی هاشون در بیاره به سربازی بفرسته. داشتن پشه ها رو می پروندن.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
      7 5
      عزیز دلم همه مثل شما که پولدار نیستند که همش پای گوشی باشند..سرکار میرن..ازدواج میکنن..هزارتا مشکل دارن..شما همه رو ب چشم خودت نبین
    • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
      8 1
      من میگم اینترنت رو قطع کنه چون اونا که سربازی رفتن هم دارن وقت مملکت رو تلف می کنن
  • محمد DE ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    23 2
    اگر قرار باشه مجلس برای تصویب مصوبه ای از ارگانش اجازه بگیره که دیگه نشد مجلس پدرم 28 ماه جبهه داره در مناطق جنگی و از نظر روحی و روانی تحت تاثیر اون دورانه و زجر میکشه درسته از نظر فیزبکی مشکلی نداره ولی یه جورایی جانباز روحی روانی هستش بهترین روزهای زندگیش رو صرف امنیت این کشور کرده ولی حتی یک چوب کبریت هم بهش ندادن و یا یک تقدیر نامه یا حتی یه تشکر خشک و خالی متاسفم خیلی خوشحال بود که بالاخره نوبت رزمنده ها هم رسید اما یه عده فقط چیزهایی که برا خودشون نفع و منفعت داره قبول دارن بقیه رد صلاحیت میشه. طبق قوانین صلیب سرخ باید همه رزمتده ها الان حقوق بگیرن
  • امیر IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    8 10
    آقا خواهشا پیگیری کنید ما 30 ساله ها و سی سال به بالاتر که حداقل 5 سال غیبت داریم بتونیم جریمه بدیم چرا رسیدگی نمیکنن اخه و مارو نمیبینن
  • سینا 72 IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    23 3
    سلام این اقای غلامعلی جعفر زاده که گفتن ک مشکل شورای نگهبان نبوده لایحه ای ک دولت ب مجلس داده رو 3،4 درصد مجلس میتونه تغیرش بده ک تو این مورد خیلی از بندهاش تغیر کرده بوده و گفتن ک با دولت گفتگو کردیم که باز لایحرو بیاریم ب مجلس و بدون اضافه کردن بندی شورا هم تایدش میکنه... ب امید اینکه هر چ زودتر بره مجلس
  • محمد صالح A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    29 7
    دمت گرم منم از طریق نماینده های شیراز پیگیری می کنم باید تلاشو کرد به قول سعدی به بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد دل نیابم به قدر وسع بکوشم
    • علیرضا IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
      8 3
      عالی بود.
  • کامران A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    21 10
    اگه همگی پیگیر بشیم و درخواست کنیم مطمئن باشید به یک ماه نکشیده دوباره طرح میره برا مجلس
  • حمید A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    24 8
    سلام. دوستان لطفا به سایت دکتر علی لاریجانی برید و در بخش تماس با ما پیام بذارید. مطمئن باشید اگه هر کدوم یک پیام بدیم این طرح دوباره بررسی میشه. فقط باید اتحاد داشته باشیم و پیگیری کنیم.
  • محمد RO ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    16 9
    بابا سربازی هیچ من دلمو خوش کرده بودم به اصلاحیه ماده70 که سهمیه کنکور برای جانبازان زیر 25 درصد در نظر گرفته بود که هیچ ب هیچ شد :
  • مرتضي محمدي IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    35 0
    من كه ٢ ماه از خدمتم گذشت تا اين طرح دوباره توي مجلس طرح شه وتصويب شه ودوباره همونمراحل تكرارشه فكر كنم ٨ ماهي طول بكشه، من پدرم ٢١ ماه منطقه داشته ٧ ماه كسري شاملم ميشه فكر كنم تا اين طرح اجرايي بشه من تموم شدم ولي باز هم به شدت دوس دارم تصويب شه من ميدونم ٢١ ماه خدمت تو حساس ترين مرحله زندگي يه جوون يعني چي پدرم چون غير از من فرزندي نداره تنها اميد و عصاي دستش من بودم امروز اومدم مرخصي باور كنيد تاب ديدنش رو نداشتم يا علي
    • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
      10 54
      همه شمايى كه اينطورى حرف ميزنى شما اگه تك فرزندى معافى همينطور نصفه اينايى كه ميگن ما خرج ميديم فلان بصار همه مثل شما دارن دروغ ميگن صبح تا شب تو قهوه خونه نشستن پايه قليون حالا واسه ما ادعا خرج خانواده دارن
    • جواب مرتضی A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
      4 5
      هیچ قانونی مبنی بر معافیت تک فرزندی نیست
    • pjj A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
      8 1
      آقای بی نام جانبعالی که از قانون خبر نداری چرا الکی میای حرف میزنی قانون تک فرزندی که هیچ سه برادری هم دیگه اجرا نمیشه پس خودت نیا خبر دروغ بده
  • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    16 28
    دوستان عزیز قانون گذاری در زمینه خدمت سربازی فقط با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و مقامات عالی رتبه نظام صورت میگیره. وقتتونو الکی با نماینده های مجلس تلف نکنید.
    • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
      9 3
      اینکار وقت تلف کردن نیست . پیگیری یک قانون خوبه که دوباره رای بیاره و جوان های زیادی این طرح شامل حالشون بشه .
  • ناشناس A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    10 78
    سربازی در خونه هم نمیروید؟ناز می کنید باید اضافه خدمت هم براتون بزنند.بدو خبر دار .بشین برپا بشین برپا...
  • ج A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    32 5
    خبرآنلاین لطفا یه پیگیری بکن ببین آیا احتمال داره این طرح دوباره تصویب بشه؟ خیلی از جوونا الان منتظر و نگران این طرح هستند. تشکر
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    30 4
    دوستان ناامید نشید لطفا با هماهنگی به نماینده های مجلس پیام بدید و درتماس باشید امید به خدا دوباره این طرح تصویب میشه و ناامید نباشید چون امید زیادی نسبت به این طرح وجود داره
  • مرتضی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    24 2
    دوستان کسی میدونه. اگه بریم خدمت و طرح تصویب بشه بازم شاملمون میشه
    • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
      9 1
      فعلا مشخص نیست اما باید همینطور باشه
    • علی US ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
      10 1
      بله دوست عزیز تغیرات سربازی آنی اعمال میشه
  • تبریزی RO ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    4 32
    عجب سایتی هستی تو خبر انلاین .من یه سوال دارم فقط بچه های ایثارگرها چشم امید دارن و مشکلات دارن ؟ منی که شریف درس خوندمو باید کارمو ول بکنم برم چی ؟
    • محمد A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
      8 1
      داداش منم دکنری دارم
  • کاوه A1 ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    8 20
    ما که معاف شدیم ....
  • رضا A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    14 1
    سلام...خبرانلاین بجای پرداختن به حرفای تکراری پیگیری کنین ببینین این طرح الان در چه مرحله ایه ایا مجددا به مجلس فرستاده شده...؟کی دوباره قراره دوباره بررسی شه و جوابش بیاد...؟ما هنوز چشم انتظاریم لطفا پیگیری یا یه مصاحبه ای انجام بدین خواهش میکنم زودتر فقط
  • علیرضا A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    20 1
    سلام عزیزان فکر کنم سه روز کامل وقت گذاشتم و به حدود 60 درصد نماینده ها ایمیل زدم.اکثر نماینده ها وبسایت دارن و راه های ارتباطی را در وبسایتشان قرار دادن. البته حتما به آقای لاریجانی و آقای روحانی پیام بدید فراموش نشه. با تشکر
  • مرتضی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    12 5
    بازم خداخیره خبرانلاین بده این همه واسه این قضیه زحمت میکشه و تیتر خبری میزنه ... ی کاری کن دعای کلی از جوانا پشتت باشه ... با فراکسیون ایثارگران دررابطه با تعیین وضعیت این طرح گفتگویی داشته باشین خیلی خوب میشه.
  • محمد IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    14 1
    نشست دولت در این خصوص برگزار شد؟
  • بی نام A1 ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    16 0
    کسی‌خبر جدیدی نداره؟اگر داره همینجا بزاره
  • سجاد A1 ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    20 1
    سلام دوستان لطفا خبر جدید را پیگیری کنید نگذارید پرونده بسته شود و به خدا سپرده شود پیگیری مستمر و متداول ما در نتیجه به ثمر رسیدن نتیجه دلخواه لطفا سایت های شبکه خبری را پر کنید سایت مجلس شورای نگهبان نظام وظیفه صدا وسیما تا مشکلاتمون رو بدونند
  • بی نام US ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    8 0
    خبری نیست؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    13 1
    اعتراض نمایندگان به تصمیم شورای نگهبان درباره لایحه احکام دائمی برنامه/لاریجانی:کار شورا ازعجایب بود
  • حسین IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 5
    فک کنم تصویب این قانون به تاریخ پیوست...
  • علی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    1 1
    خبر انلاین خواهش می کنم پیگیر باش نتیجه این قانون معافیت فرزندان ایثارگر چه شد؟ طبق گفته های اقای کدخدایی قرار بود نتیجه این هفته اعلام بشه. خواهشا پیگیری کنید