روزنامه آرمان در مصاحبه ب سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس از قول وی نوشت:رفتار آقای دکتر عارف در مجلس جای تقدیر دارد. شخصا به ایشان برای پذیرش مثبت و سازنده‌ای که نسبت به نتیجه انتخابات هیات رئیسه داشتند، تبریک می‌گویم.

آقاي عارف نشان دادند كه از نظر شخصي به دموكراسي و راي مردم اعتقاد دارند و اين توانايي در ايشان وجود دارد كه با نتايج انتخابات به صورت كاملا واقع بينانه رو به رو شوند. اين نشان‌دهنده ظرفيت بالا و بلوغ سياسي قابل توجهي است كه در ايشان مي‌بينيم.

بارها به خود آقاي عارف هم گفته‌ام كه اين رشد و بلوغ سياسي قابل احترام است. صرف نظر از ديدگاه‌هاي سياسي ايشان، ما كمتر ديديم كه بعد از انتخابات، كسي كه راي اكثريت را كسب نكرده، خود را مغلوب نداند و حاضر باشد براي ادامه كار، به رقيب تبريك بگويد و با او تعامل كند و چارچوبي را فراهم كند كه براي اهداف مشتركي كه وجود دارد، حداكثر همكاري ممكن شكل بگيرد. اين براي من مثال زدني بود و لازم است كه همه ما در رقابت‌هاي سياسي، از آقاي عارف الگوبرداري كنيم.

شايد يك بار ديگر در صحنه سياسي ايران، به صورت جدي اين رفتار را ديدم و آن هم انتخابات سال ۱۳۷۶ بود كه وقتي آقاي ناطق نوري راي نياوردند، نخستين نفري بودند كه به رقيب خود تبريك گفتند. رفتارهاي بعدي آقاي ناطق نوري را هم كه بررسي كنيم، مي‌بينيم كه بلوغ سياسي خود را نشان داده‌اند. اين موضوع ثابت مي‌كند افرادي كه در چارچوب‌هاي حزبي و تشكيلاتي كار كرده‌اند، راحت‌تر مي‌توانند عوارض ناگزير دموكراسي را قبول كنند. اين افراد با راي نياوردن در يك انتخابات، تمام بازي را به هم نمي‌زنند. چرا كه مي‌دانند گردش قدرت ادامه خواهد داشت و فرصت براي رقابت مجدد همواره وجود دارد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IT ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    به نظرت با این اختلاف زیاد رای حرف دیگه ای هم می تونست بزنه؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    زنده باد عارف
  • اهل منطق US ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    12 1
    دکتر عارف نشان داده که مردیست برای تمام فصول