اعتماد نوشت: به نظر می‌رسد پیشنهاد ریاست مرکز پژوهش‌ها به عارف حالا دیگر رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است که محمدرضا تابش خبر از ابراز تمایل لاریجانی و نگاه مثبت هیات‌رییسه به ریاست عارف بر مرکز پژوهش‌های مجلس داده است.

 بي‌شك شخصيت نخبه و آكادميك عارف را نمي‌توان در اين زمينه ناديده گرفت و ظاهرا لاريجاني هم نتوانسته چشم بر اين ويژگي مثبت عارف كه با تكيه بر آن مي‌تواند مركز پژوهش‌هاي مجلس را متحول كند ببندد. اگرچه در اين ميان تابش از عدم تمايل عارف براي قبول مسووليت و عدم پذيرش رياست سازمان پژوهش‌ها خبر داده است اما با اين حال اميدوار است كه احترام عارف به راي اكثريت فراكسيون اميد در نهايت او را راضي كند تا مسووليت مركز پژوهش‌ها را عهده‌دار شود. 

محمدرضا تابش در مورد انتخاب رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: آقاي عارف خودشان تمايلي ندارند كه منصب و مسووليتي را در مجلس قبول كنند، ولي اعتقاد من و بسياري از اعضاي فراكسيون اميد بر اين است كه رياست مركز پژوهش‌هاي مجلس متناسب با شأن و شخصيت آقاي عارف است. وي با تاكيد بر اينكه عارف تا به حال پاسخش براي تصدي پست رياست مركز پژوهش‌هاي مجلس منفي بوده است، اظهار داشت: البته آقاي عارف يك ويژگي كه دارد اين است كه تابع نظر اكثريت است، اگر همه به اين نتيجه برسند كه عارف بايد مسند را برعهده بگيرد، وي قبول خواهد كرد.

تابش گفت: البته هيات‌رييسه و رييس مجلس ابراز تمايل كرده‌اند كه عارف به عنوان رياست مركز پژوهش‌هاي مجلس مطرح شود. نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: هيچ صحبت رسمي در مورد تصدي مسووليت مركز پژوهش‌ها با هر دو طرف (جلالي و عارف) نشده و بيشتر تعارفات ادبي و اخلاقي بوده است. تابش اظهار داشت: آقاي جلالي بسيار مودبانه اظهار موضع كرده و من از ايشان ممنونم، موضع‌گيري آقاي جلالي سياست‌مدارانه و مودبانه بود. وي گفت: از منظر سياسي تصور مي‌كنم نظر آقاي لاريجاني به اين است كه عارف رياست مركز پژوهش‌ها را قبول كند.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =