تیم ملی کشتی آزاد ایران توانست باز هم قهرمان جام جهانی شود؛ آن هم در خاک آمریکا.

میثم بهرامی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ رسول خادم این بار هم تیمی را به آمریکا برده بود که قهرمان جهان شود. برای او و شاگردانش، قهرمانی دور از دسترس نبود، گرچه آن ها کار بسیار سختی داشتند. اما پیش از اینکه مسابقات شروع شود، خبر خوبی به اردوی ایران رسید که روحیه تیم ملی را بالا برد. روز شنبه بود که اعلام شد ملی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پوش سرشناس کشتی آزاد آمریکا به دلیل متولد شدن دومین فرزندش در جا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م جها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نی لس آنجلس شرکت نمی‌کند. {ایـــنـــجـــا} جردن باروز، دارنده چهار مدال طلای جهان و المپیک در آخرین لحظات از وزن‌کشی در جا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م جها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نی کشتی آزاد انصراف داد تا در هنگام متولد شدن دومین فرزندش در کنار همسرش باشد.

اولین حریف ایران در جام جهانی، آذربایجان بود که ایران به سختی توانست این رقیب را شکست دهد. {ایـــنـــجـــا} در نخستین روز از مسابقات جام جهانی کشتی آزاد که در شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار ‌شد، تیم کشورمان موفق شد در دیداری حساس آذربایجان را شکست دهد. در این دیدار نفس‌گیر شاگردان رسول خادم با حساب 5 بر 3 آذربایجان را از پیش‌رو برداشتند تا برای دیدار دوم و سوم برابر هند و آمریکا آماده شوند. مصطفی حسین‌خانی در 70 کیلوگرم، علیرضا کریمی در 86 کیلوگرم و عباس طحان در 97 کیلوگرم مقابل حریفان آذربایجانی خود شکست خوردند.

هند دومین رقیب تیم ایران بود که شاگردان خادم چند ساعت پس از رقابت با آذربایجان، به مصاف این تیم رفتند. {ایـــنـــجـــا} ایران این مسابقه را هم قاطعانه برد تا برای آمریکا که حریف بعدی بود، خط و نشان بکشد. اما آمریکا مثل آذربایجان و هند نبود. این تیم در خانه اش به مصاف ایران می رفت و اعتماد به نفس بیشتری از دو رقیب قبلی داشت.

با این حال آمریکایی ها هم به ایران باختند. {ایـــنـــجـــا} تیم ملی آمریکا دو مسابقه اول را به ایرانی ها باخت اما هرچه پیش می رفت آن ها بهتر نتیجه می گرفتند تا اینکه کار به آخرین کشتی رسید. پرویز هادی آخرین كشتی گیر و آخرین امید ایران برای شكست دادن آمریكا بود. جاكوب وارنر حریف او در همان ثانیه های اول خیلی سرحال نشان می داد. وارنر كه قهرمان المپیك 2012 شده بود، با اخطار 30 ثانیه داور مواجه شد. پس از گذشت 30 ثانیه، یك امتیاز فنی به پرویز هادی داده شد. وقت اول به پایان رسید و در پایان این 3 دقیقه، ایران یك بر صفر از حریف جلو بود. با شروع وقت دوم، پرویز هادی حریف را خاك كرد و با نتیجه سه بر صفر از حریف جلو افتاد. كشتی گیر آمریكایی با خارج كردن هادی از تشك، یك امتیاز گرفت. در نهایت پرویز هادی با نتیجه سه بر یك حریف را شكست داد. با بردی كه پرویز هادی به دست آورد، نتیجه كلی مسابقه 4-4 مساوی شد اما به دلیل اینكه ایران یك پیروزی 10 امتیازی توسط حسن یزدانی كسب كرده بود، برنده این دیدار شد و به فینال رسید. شاید اگر جردن باروز در تیم ملی آمریکا حضور داشت، تیم ملی این کشور در خاک خود نمی باخت اما او به دلیل متولد شدن دخترش، ترجیح داده بود تیم ملی را ترک کند و اینگونه مسابقه ایران - آمریکا را از خانه تماشا کند.

روسیه آخرین حریف ایران بود که شاگردان رسول خادم در دیدار فینال به مصاف این تیم رفتند. روسیه هم حریفی نبود که بتواند ایران را شکست دهد. تیم ملی روسیه با نتیجه 5-3 به شاگردان رسول خادم باخت تا ایران جام قهرمانی را بالای سر ببرد. بعد از این برد، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و مرد شماره یک تیم ملی کشتی آزاد گفت: «جام جهانی عجیبی بود، زیرا 3 مسابقه را در سنگین‌وزن تمام کردیم و برنده شدیم. فشار زیادی متحمل شدیم، اما استفاده از المپیکی ها کار درستی بود و میدان خیلی خوبی برای ارزیابی کشتی‌گیران مان بود.» {ایـــنـــجـــا}

43 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =