انتخاب نوشت:عضو کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با تأکید بر این موضوع که»در زمان مدیریت زریبافان خسارت هایی وارد شده که مستندات آن هم موجود است.»، گفت: زریبافان تا زمان صدور رأی می‌تواند بر بی‌گناهیش پافشاری کند.

غلامعلی جعفرزاده عضو کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید درباره سخنان زیبافان مبنی بر اینکه«یک حبه قند از سازمان بنیاد شهید نبرده است.»،گفت: اشتباه عمده ما این است که فکر می کنیم اگر خودمان نبردیم پس مدیریت ما درست بوده، ولی سوء مدیریت ما باعث شده چنین اتفاقی بیفتد.

وی ادامه داد: ما یک تعریفی در اختلاس داریم که اگر بر اثر سوء مدیریت، سهل انگاری و کوتاهی مدیریت، به بیت المال خسارت وارد شود، مدیر مقصر است. اینکه زریبافان می گوید نبرده است، بله، خود او هیچی نبرده باشد، اما به دلیل نوع مدیریت و در زمان ایشان اتفاقاتی افتاده که انکار ناپذیر است.

نماینده مردم رشت افزود: در زمان مدیریت ایشان خسارت هایی وارد شده که مستندات آن هم موجود است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ایشان ادعا دارند پرونده راکد مانده است گفت: بگذارید پاسخ سوال شما را اینگونه بگوییم؛ یک نفر قتل می کند، می گوید من بی گناه هستم. تا زمانی که قاضی رای صادر کند، کمتر کسی اعتراف می‌کند و چیزی را به گردن می‌گیرد. یک موقع هم واقعا طرف نمی‌داند که متهم است و اتهاماتی به او وارد است، قاضی او را قانع می‌کند که شما به این دلیل مقصر هستید.

این نماینده ادامه داد: پرونده روال قانونی‌اش را دارد طی می کند. اقای زریبافان این حق را دارد که بگوید من بی گناه هستم البته تا زمانی که رای صادر نشده متهم می‌تواند بر بیگناهی خودش پافشاری کند و شکات هم می‌تواند بر گناهکاری او این روال حقوقی منطقی است.

جعفزراده ایمن آبادی گفت: ما قبول نداریم تحقیقات این پرونده مهم به جایی نرسیده است. فقط باید اجازه بدهید در زمان خودش مشخص شود و قول می دهم که رد نخواهد شد. ولی اشکال بسیار، بسیار بزرگی در این باره پیش آمد که آن ورود رسانه ها بود. برای همین بیخودی حساس و سری شد.

وی افزود: اگر دوستان ما (رسانه ها) خویشتن دار بودند، طرف ما با حرفه‌ای گری پای امنیت ملی و حیثیت ملی، شهدا و ایثارگران را وسط نمی کشید که باعث طولانی شدن این پرونده شود، وگرنه ما بدون رسانه‌ها این وضعیت را  کنترل می‌کردیم و روال قانونیش طی می‌شد.

جعفرزاده ایمن آبادی در پاسخ به این موضوع که زریبافان گفته جلوی کلاهبرداری را گرفته است، تصریح کرد: خدا را شکر که خودش حداقل یک چیزی را به گردن گرفته است، ولی اینکه در  دوره ایشان نبوده،  این کذب محض است. در دوره ایشان از نگاه ما تخلف صورت گرفته و این موضوع مشهود است.

این نماینده ادامه داد: وظیفه من شناسایی تخلف بود. قاضی نیستم که بخواهم رای صادر کنم. من تشخیصم این بود و از ایشان (اقای زیبافان) هم خواهش کردم مصاحبه نکنند و بگذارند پرونده روی روال قانونی باشد. ما نباید در دام این ها بیفتیم تا با هوچی گری پرونده را به سمت امنیت ملی و حیثیتی ببرند.

وی در پایان با اشاره به زمان دادگاه بررسی به تخلفات بنیاد شهید گفت: به خدا اگر بگویم و اینها را بنویسید به سود آنها تمام می‌شود.

216217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    1 0
    دست آقایان درد نکند که اینگونه مسائل را یواش یواش دارند رو می کنند،اما بنده سوالم این است جرا اینقدر دیر و فرار مدیران مسئول مسئول پیگیری اینگونه مسائل کیست؟