عصرایران نوشت: نماینده سابق مجلس می‌گوید:گروهی در جریان اصول‌گرایی مانند جبهه پایداری از حامیان احمدی نژاد در انتخابات آینده ریاست جمهوری هستند.

حسین سبحانی‌نیا فعال سیاسی اصول‌گرا و نماینده 6 دوره مجلس در واکنش به سخنان مصباحی مقدم در مورد حمایت احتمالی اصول‌گرایان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96، گفت: با توجه به مشخص نشدن گزینه‌های انتخابات این احتمال وجود دارد که اصول‌گرایان از روحانی حمایت کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد: قطعا یکی از گزینه‌های مطرح برای تمام جریان‌های سیاسی در انتخاب آینده حسن روحانی است.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه پایگاه اصلی حسن روحانی اصول‌گرایی است افزود: روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز بوده است و در سال‌هایی هم که نماینده مجلس بودند به عنوان نامزد جامعه روحانیت در انتخابات شرکت می‌کردند اما رفتارها و حمایت‌های جریان اصلاحات از او در این سال‌های شاید باعث شود برخی از اصول‌گرایان در حمایت از او دچار شک شوند درست مانند انتخابات ریاست جمهوری 92.

عضو سابق هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که در صورت دو قطبی شدن انتخابات بین احمدی نژاد و روحانی اصول‌گرایان از کدام یک حمایت می‌کنند گفت: در صورت دو قطبی شدن بخشی از جریان اصول‌گرایی از احمدی نژاد حمایت خواهند کرد و جریانی دیگر از روحانی.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: گروهی مانند جبهه پایداری از حامیان احمدی نژاد هستند اما بخشی دیگر به دلیل رفتارهای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری به ویژه ماجرای خانه نشینی حاضر نیستند از او در انتخابات ریاست جمهوری یا هیچ انتخابات دیگری حمایت کنند.

وی در مورد نامزدهای احتمالی جریان‌ اصول‌گرا در انتخابات سال آینده نیز گفت: افرادی که مطرح می‌شوند مانند جلیلی و قالیباف به این دلیل است که این افراد در انتخابات گذشته حضور داشته‌اند ولی ممکن است برای انتخابات آینده اصول‌گرایان تصمیم بگیرند فرد جدیدی را وارد عرصه کنند کسی که تا به حال به صحنه نیامده باشد و آزموده نشده باشند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در مورد گزینه‌های اصلاح طلب در انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز گفت: اصلاح طلبان اگر احساس کنند که نامزد اصول‌گرایان احتمال رای آوری بالایی دارد قطعا از روحانی حمایت خواهند کرد اما به نظر می‌رسد بخشی ازجریان تندرو اصلاح طلب به دنبال معرفی نیرویی مانند عارف برای جایگزینی روحانی هستند. اما قطعا عقلای اصلاح طلب به دنبال این هستند که حمایت از روحانی را ادامه و ریاست جمهوری او را تمدید کنند.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا RO ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 1
    آقای سبحانی. به همین خیال باشید.