نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم نسبت به شیوه انتخاب اعضای کمیسیون‌ها اعتراض کرد و گفت: روسای شعب قسم خود را شکستند.

به گزارش خبرآنلاین، در پایان جلسه علنی امروز مجلس،‌ زهرا سعیدی نسبت به عملکرد روسای شعب تذکر داد. او از میانه صحن علنی می خواست تذکر دهد تا اینکه در دقایق پایانی رئیس جلسه به او اجازه طرح تذکر خود را داد.

سعیدی تذکرش را بر مبنای ماده 40 آیین نامه داخلی مجلس مطرح کرد. وی با بیان جمله‌ای از شهید مطهری مبنی بر اینکه "عدالت یعنی دادن حق به صاحبان حق بدون هیچگونه تبعیضی"، گفت: روسای شعب برای تعیین اعضای کمیسیون ها به قرآن قسم خوردند اما قسم خود را شکستند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون باید بر اساس تخصص، سابقه، تجربه و تحصیلات اعضای کمیسیون ها انتخاب شوند. اما بر چه اساسی دکترای نفت مجلس دهم از رفتن به کمیسیون انرژی باز می ماند.

سعیدی فت: چطور می شود من با دو فوق لیسانس صنعتی، داشتن اختراع و این همه سابقه کاری نباید به کمیسیون صنایع بروم؟ مگر نه این است که باید بر اساس تخصصم کار کنم؟

نماینده مردم مبارکه گفت: طبق ماده 41 آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان می توانند برای حضور در کمیسیون ها از خود دفاع کنند اما به من اجازه دفاع ندادند و گفتند: تو که رای می آوری.

سخنان سعیدی واکنش مثبت برخی از نمایندگان را به دنبال داشت، به طوری که پس از پایان سخنانش،‌ برای او دست زدند. این دومین باری است که نمایندگان مجلس دهم در صحن علنی دست می زنند.

علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت تا حدی تذکر سعیدی را وارد دانست. اما از نظر او به طور کلی خلاف آیین نامه صورت نگرفته است. او گفت:  همیشه در این مقاطع زمانی این مشکلات روی می دهد که برای حل این مشکل نیاز به اصلاح آیین نامه داریم.

216213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    مجلسی که رئیس موقتش مطهری باشه ...................................قسم مگه در مجلس و...اهمیت هم داره؟
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    تذکربجایی بوده در همین کمیسیون انرژی مثلا جناب قره خانی یک بازنشسته فرهنگی حضور دارد اما خانم سعیدی باتخصصشون حضور ندارند.