لحظاتی بعد از چهارمی آمریکا و شکست این تیم برابر گرجستان ، ایران برای قهرمانی جهان به مصاف روسیه رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از شکست آمریکایی ها برابر گرجستان ، تیم ملی ایران برای قهرمانی جام جهانی به مصاف روسیه رفت.ده ها ایرانی حاضر در سالن یکصدا تیم ملی کشورمان را تشویق می کردند و همه چیز انگار مهیا شده بود تا شاگردان رسول قبل از المپیک و در آمریکا قهرمان جهان شوند ، درست مثل شاگردان محمد بنا که در شیراز قهرمان المپیک شدند.

حسن رحیمی - رشیدف

حسن رحیمی در مصاف با رشیدف روس قرار گرفت. شانس اول کشتی آزاد ایران در المپیک که یک مدال طلای جهان ف یک نقره و دو برنز را در کارنامه دارد ، ابتدا یک اخطار پوئن از حریف جوانش گرفت. ولی لحظاتی بعد رشیدف ، حسن را خاک کرد و 2 بر یک پیش افتاد.در ادامه یک اخطار کم کاری به رحیمی و تلاش بی نتیجه حسن برای رسیدن به امتیاز ، امتیاز سوم را برای رشیدف داشت. حسن اما کوتاه نیامد و در نهایت توانست با یک زیر زیبا دو امتیاز بگیرد و با امتیاز 3 بر 3 و با گرفتن امتیاز آخر بازی ، پیروز مسابقه اول شود. 

مسعود اسماعیلپور -ویکتور راسادین

در دومین مسابقه و در وزن 61 کیلوگرم ، مسعود اسماعیلپور به مصاف ویکتور راسادین رفت اما در همان لحظه اول بازی ، ویکتور روس توانست مسعود را خاک کند. کشتی گیر روس داشت خیلی تیزهوشانه کشتی می گرفت. هواداران ایرانی مدام با فریادهای یا علی مدد و ایران ، ایران سعی می کردند مسعود را تهییج کنند برای برگرداندن کشتی. رسول خادم از کنار تشک فریاد می زد اما ویکتور همچنان کشتی را در اختیار داشت و در وقت اول پیروز این مسابقه بود. در شروع وقت دوم بار دیگر ویکتور توانست با زیرگیری توانست 2 امتیاز دیگر بگیرد ، و کشتی را 4 بر صفر پیش بیفتد. بعد از این مسعود در یک لحظه توانست حریفش را با کنده کشی به پل ببرد و 2 امتیاز بگیرد. روسها به این فن اعتراض کردند. داوران اما رای را تائید کردند و یک امتیاز فنی هم به مسعود دادند و مسعود حالا یک امتیاز عقب بود. راسادین اما خودش خیلی سریع به مسعودپیچید و باری دیگر توانست خاک کند و 6 بر 3 از اسماعیلپور پیش افتاد. مسعود با فشار بیشتر توانست حریف را از تشک بیرون ببرد. در دقیقه پایانی کشتی تازه مسعود موتورش روشن شد. او ابتدا راشادین را خاک کرد و بلافاصله با دو بارانداز زیبا توانست 12 بر 6 از حریف پیش افتاد و دومین پیروزی برای کشورمان به دست آمد.

میثم نصیری- ماگومد قربان علی اف

در سومین رقابت ایران و روسیه؛ میثم نصیری به مصاف نفر سوم دنیا یعنی قربان علی اف رفت. باز هم تشویق های بی پایان ایرانی های حاضر در سالن فروم ، حامی پسر جوان ایران بود. پسری که قهرمان آسیاست و می خواهد سهمیه ایران در المپیک باشد. میثم به زیبایی در ابتدای کشتی توانست از حمله و زیرگیری قربان علی اف فرار کند. داوران در ادامه به میثم اخطار کم کاری دادند اما این کشتی گیر روس بود که در همین تایم توانست زیر گیری کند و در ته این کش و قوس یک امتیاز فنی به کشتی گیر روس دادند. در ادامه میثم با یک یروش علی اف را از تشک بیرون انداخت و کشتی را مساوی کرد.

قربان علی اف بعد از دو باخت اول روسها خیلی دوست داشت برنده باشد و با یک زیر تماشایی توانست 2 امتیاز دیگر از کشتی گیر کشورمان بگیرد و 3 بر یک وقت اول کشتی را از آن خود کند. در شروع وقت دوم نصیری هجومی تر شد. قربان علی اف هم گاردش را از پایین بسته بود. مدام هم قوس می کرد و زیر می گرفت. با این حمله ها به نصیری داوران اخطار دادند و میثم نتوانست از این اخطار امتیازی بگیرد و کشتی گیر کشورمان 4 بر یک عقب افتاد. نتیجه ای که در پایان ، نخستین برد را برای روسها به همراه داشت.

مصطفی حسین خانی - خلیل امین اف

در وزن 70 کیلوگرم ، حسین خانی قهرمان جام تختی و قهرمان آسیای ایران به مصاف خلیل امین اف رفت. این کشتی گیر تهرانی در همان شروع کشتی به زیبایی توانست امین اف را خاک کند و 2 امتیاز زیبا را برای کشورمان گرفت. مصطفی در ادامه خیلی زیبا از لنگ تندر کشتی گیر روس فرار کند. امین اف داشت در این لحظات به حسین خانی ضربه بزند که با تذکر داور روبرو شد. تشویق های بی پایان هواداران و یورشی از مصطفی حسین خانی ، کشتی زیبایی را روی تشک به نمایش گذاشته بود. مصطفی وقت اول را توانست با همان خاک اول کشتی اش با نتیجه 2 بر صفر شکست به سود خود تمام کند.

در شروع وقت دوم مصطفی دوباره زیر زیبایی گرفت اما خیمه سنگین حریف روس روی او مانع از امتیاز شد. حریف روس در ادامه توانست با سختی یک امتیاز از مصطفی بگیرد و کشتی 2 بر یک شد. حسین خانی به زیبایی حریف روس را خاک کرد و دو فیتیله بارانداز زیبا هم چاشنی کارش کرد و 8 بر یک از حریف پیش افتاد تا سالن به مرز انفجار برسد. مصطفی خیلی سریعیک خاک دیگر هم کرد و کشتی 10 بر یک شد. او البته امتیاز یازدهم را از حریف روس گرفت اما اشتباه داور ،نگذاشت او با امتیاز عالی از حریف ببرد . تصمیمی که اعتراض رسول خادم را هم به همراه داشت.

حسن یزدانی-تسابالوف

حسن یزدانی فوق ستاره این روزهای کشتی ایران ، در رقابت با قهرمان روس دنیا ، در همان ثانیه های ابتدایی کشتی با یک رکبی عالی 4 امتیاز گرفت. حسن که نسبت به گذشته یک وزن بالاتر آمده و در این یک سال ، خادم سعی کرده هم امتیازدادن های حسن را اصلاح کند و هم حجم عضلانی او را تقویت کند ، در رقابت با حریف روسش هم با همان هیجان بالا کشتیمی گرفت. بعد از رکبی 4 امتیازی ، حسن در برابر تسابالف خاک شد . 

حسن اما با دستانش کار می کرد و تسابالوف را خسته کرده بود ، او در ادامه دو بار حریفش را از تشک بیرون برد. مدام زید کتف های حریفش می زد. او این قدر حمله می کرد که توانست رقیبش را هم خاک کند و با این خاک توانست 2 امتیاز دیگر هم بگیرد البته روسها اعتراض داشتند که بعد از پایان وقت مسابقه خاک کرده است. روسها اعتراض کردند و  دو امتیاز آخر را از حسن کم کردند تا او همچنان 6 بر 2 در پایان وقت نخست از حریفش پیش باشد. 

در شروع وقت دوم دو کشتی گیر به هم پیچیدند ، ابتدا تسابالوف دو امتیاز گرفت اما حسن به زیبایی دو بار رو کرد و حریف را روی پل برد و 10 بر 4 پیش افتاد. او در ادامه حریف را خاک کرد و سپس یک بارنداز زیبا زد و 14 بر 4 با امتیاز فنی عالی توانست حریفش را شکست دهد و سبب شد تا هادی عامل در گزارش بازی از خود بی خود شود و او را سهراب تیم بخواند و بگوید بردی شیرین تر از عسل بدست آورده است!

حسن در آمریکا برای حریفان حسابی خط و نشان کشید و این بار قهرمان جهان روس ها را با امتیاز عالی و با کلکسیونی از فنون زیبا شکست داد تا جردن باروز ، باورش شود این بار در المپیک حریفی قدر از ایران را روبروی خودش می بیند. نابغه ایرانی عالی کشتی گرفت و ایران را 4 بر یک پیش انداخت.

علیرضا کریمی- ماگمادوف

در کشتی ششم علیرضا کریمی به مصاف ماگمدوف رفت. حریف روس در همان ابتدای کشتی توانست کریمی را که این بار خیلی آماده نبود را خاک کند. شامیل ماگمادوف که قهرمانی اروپا را هم دارد ، یک بار دیگر کریمی را خاک کرد و 4 بر صفر از علیرضای ما پیش افتاد. روسها بعد از تحقیر قهرمان جهان شان برابر نابغه جوان ایرانی ، به این برد برای ماندن در جدول نیاز داشتند ، برای اینکه شانس قهرمانی داشته باشند.کریمی در لحظه پایانی 3 دقیقه اول می توانست ماگمادوف را خاک کند اما راه به جایی نبرد. در شروع وقت دوم علیرضا با خاک کردن حریف اختلاف را به دو امتیاز رساند اما ماگمادوف خیلی سریع یک زیر دیگر از کریمی گرفت و 6 بر 2 پیش افتاد. علیرضا که انگار نفسی کم آورده بود ، زیر گرفت و پای رقیبش را هم گرفت اما نتوانست خاک کند. او سه بار این کار را کرد اما امتیازی نگرفت. علیرضا یک بار حریفش را از تشک بیرون برد و یک امتیاز گرفت. مربیانش مدام می گفتند زیر بگیر. چون حریفش بریده. یک اخطار به حریف روس و امتیاز برای کریمی می خواستند در نظر بگیرند که داوران قبول نکردند و این کشتی را در نهایت 6 بر 3 بردند و نتیجه نهایی مسابقات 4 بر 2 به سود ایران بود.

امیر محمدی - عبدالسلام گادیسوف

امیر محمدی جوان ایران در کشتی هفتم باید به مصاف گادیسوف ، قهرمان جهان می رفت. یک کشتی سخت و دشوار برای جوان کشورمان. امیر می خواست خودش را فعال نشان دهد. او در همان ابتدای کشتی ، دو بار زیر گرفت و خیمه سنگین از گادیسوف را تجربه کرد. هواداران ایرانی ، کشتی گیر جوان مان را تشویق می کردند. در ادامه گادیسوف با اژدربند توانست امیر محمدی را خاک کند و 2 امتیاز پیش بیفتد.محمدی در این کشتی حتی اگر می توانست طوری کشتی بگیرد که ضربه فنی نشود یا با امتیاز عالی نبازد هم برای ایران یک پیروزی بود. او در ادامه یک بار دیگر برابر گادیسوف خاک شد. وقت اول را گادیسوف با گرفتن 4 امتیاز به پایان برد.در شروع وقت دوم ، امیر محمدی همچنان حمله می کرد. گادیسوف دفاع می کرد.سرانجام امیر با حملاتش توانست گادیسوف را خاک کند و کشتی 4 بر 2 شود. او که می دید حریف روسش بریده ، مدام زیر می گرفت. یک زیر چشم بسته از امیر و تیزهوشی گادیسوف ، امتیاز 6 را به حریف روس داد. اشتباه امیر در زیرگیری ، 2 امتیاز دیگر برای گادیسوف داشت ، او دو امتیاز دیگر هم در لحظات پایانی داد و ایران خوش شانس بود که این کشتی را 10 بر 2 باختیم تا همچنان به لطف پیروزی عالی حسن یزدانی ، شانس پیروزی حتی به رغم شکست احتمالی کمیل بتوانیم پیروز مبارزه باشیم. روسها در لحظه پایانی اعتراض کردند تا شاید بتوانند این کشتی را با امتیاز عالی ببرند اما اعتراض شان به جایی نرسید و کشتی 10 بر 3 شد.

کمیل قاسمی -مرادین خوشخوف

آخرین رقابت مبارزه فینال بین کمیل قاسمی و مرادین خوشخوف روس برگزار می شد. قهرمان عنوان دار ایران باید قهرمانی ایران را در این رقابت ها نهایی می کرد. حریفش هم قهرمان زیر 23 سال اروپا بود. روسها از این کشتی یا ضربه فنی می خواستند یا امتیاز فنی. کمیل که از حریفش 10 کیلوگرمی سبک تر بود ، باید این کشتی را تا پایان اداره می کرد.کمیل به لطف اخطاری که به حریف روسش دادند ،  توانست یک امتیاز از خوشخوف بگیرد و وقت اول را با پیروزی به پایان برساند. کمیل در وقت دوم هم سعی می کرد کشتی را اداره کند. مدام حریف را قوس می کرد و کشتی را در اختیار داشت. طوری که دوباره به خوشخوف اخطار دادند. در این اخطار اما خوشخوف زیر گرفت و توانست 2 بر یک از کمیل پیش بیفتد.

کمیل شروع به حمله کرد تا پیروز این کشتی باشد. درحالی که حریف روس می خواست پلنگ شکن روی کمیل اجرا کند ، رکب خورد و خودش خاک شد و کمیل 3 بر 2 پیش افتاد و در نهایت هم این کشتی را برد تا ایران 5 بر 3 قهرمان جهان شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    40 0
    مبارگ باشه.....عالی بود.
  • منوچ IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    28 4
    خبرآنلاین، چرا برای گفته های یکی که معتقد به ورزش و هزینه کردن برای آن نیست نظرسنجی را می بندید حداقل بگذارید مردم جواب این صحبتهای جوک را بدهند اگر قرار هست جایی صرفه جویی شود باید در واریزی به جیب مدیران ارشد و هزینه های برون مرزی بیهوده باشد.
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    16 59
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند