ایران با شکست دادن آمریکا در جام جهانی کشتی آزاد، رقیب روسیه در فینال این رقابت ها شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی كشتی آزاد ایران در سومین مسابقه خود در چارچوب رقابت‌های جام جهانی كشتی آزاد آمریكا به مصاف آمریكا رفت. اولین نماینده ایران حسن رحیمی بود كه در یكی دو دقیقه اول مسابقه ضعیف تر از حریف ظاهر شد. اما او توانست خیلی خوب خودش را جمع كند و از حریف جلو بیفتد. رحیمی با نتیجه 7-2 توانست دنیل دنیس را شكست دهد تا اولین برد شیرین این رقابت را ثبت كند.

دومین كشتی گیر ایران مسعود اسماعیل پور بود كه مقابل تونی راموس به روی تشك رفت. اسماعیل پور از همان ابتدای كار خوب عمل كرد و به حریف امتیاز نداد. اسماعیل پور یكی یكی امتیازها را به نفع خود ثبت می‌كرد و كشتی‌گیر آمریكایی حتی نمی‌توانست یك امتیاز بگیرد. اسماعیل پور تا دقیقه پنجم مسابقه 8 امتیاز گرفته بود و حریف آمریكایی در خانه اش همچنان نتوانسته بود حتی یك امتیاز بگیرد. تونی راموس سرانجام توانست دو امتیاز از اسماعیل پور بگیرد اما اسماعیل پور مسابقه را مدیریت كرد و توانست با نتیجه 8 بر 2 حریف را شكست دهد و دومین برد ایران را ثبت كند.

سید احمد محمدی سومین كشتی گیر ایران بود؛ كشتی گیری از قائمشهر كه به مصاف فرانك مولینا رفت. محمد در وقت اول توانست با نتیجه دو بر صفر حریف را شكست دهد. در وقت دوم یك اخطار به كشتی گیر آمریكایی داده شد و نماینده ایران سومین امتیاز را هم گرفت. كشتی گیر آمریكایی توانست محمدی را خاك كند و دو امتیاز بگیرد. داور دستور سر پا داد و دوباره دو كشتی گیر سرشاخ شدند. نماینده آمریكا دوباره یك دو امتیاز از داور گرفت و این بار یك امتیاز از حریف ایرانی اش جلو افتاد. حالا تنها 35 ثانیه تا پایان مسابقه مانده. سید احمد محمدی ثانیه ها را از دست می داد و در نهایت مسابقه را با نتیجه 4-3 واگذار كرد.
مصطفی حسین خانی در وزن 70 كیلوگرم به مصاف جیمز رفت. حسین خانی در مصاف با این كشتی گیر كار آسانی نداشت. جیمز توانست در همان یك دقیقه اول دو امتیاز از حسین خانی بگیرد. رقیب آمریكایی كه كشتی را كاملا بسته بود، یك اخطار هم از داور گرفت. حسین خانی در سومین دقیقه بازی توانست بالاخره دو امتیاز بگیرد. وقت اول كشتی با نتیجه مساوی دو بر دو به پایان رسید. داور یك اخطار به حسین خانی داد و یك امتیاز فنی به كشتی گیر آمریكایی رسید. ایران یك امتیاز عقب افتاد و پس از آن حسین خانی توسط حریف خاك شد. مسابقه 5-2 به سود آمریكا شد و با همین نتیجه به پایان رسید.
در وزن 74 كیلوگرم الكس از آمریكا كه جانشین جردن باروز شده، با حسن یزدانی رقابت كرد. هنوز دو دقیقه از مسابقه نگذشته بود كه یزدانی 4 امتیاز از حریف گرفت. وقت اول با نتیجه چهار بر صفر به سود كشتی گیر ایران به پایان رسید. یزدانی در چهارمین دقیقه توانست 4 امتیاز دیگر هم بگیرد و قدرتش را به رخ حریف كشید. او سپس دو امتیاز دیگر هم گرفت و كشتی را با نتیجه 10 بر صفر برد.
كشتی گیر وزن 86 كیلوگرم ایران علیرضا كریمی بود. او در همان دقیقه اول رقابت توانست دو امتیاز از رقیب بگیرد. وقت اول مسابقه اما با تساوی 2-2 تمام شد. كشتی گیر آمریكایی با شروع وقت دوم، دو امتیاز دیگر هم گرفت. علیرضا كریمی كه هر كاری می كرد نمی توانست از رقیب امتیاز بگیرد، در آخرین ثانیه های مسابقه دو امتیاز دیگر هم به حریف داد و با نتیجه 6-2 شكست خورد تا ایران و آمریكا 3-3 مساوی شوند.
در وزن 97 كیلوگرم عباس طحان به مصاف اسنایدر رفت. اسنایدر اولین امتیاز این مسابقه را گرفت. داور یك امتیاز فنی هم به اسنایدر داد تا نماینده ایران دو امتیاز عقب بیفتد. عباس طحان وقت اول را با نتیجه سه بر صفر باخت. با شروع وقت دوم، كشتی گیر آمریكایی دو امتیاز خاك هم از طحان گرفت اما به خاطر اعتراض كادر فنی ایران كه مورد قبول هم واقع نشد، یك امتیاز دیگر هم به حریف داده شد. طحان مجددا خاك شد و دو امتیاز دیگر به حریف داد و رقیب 8 بر صفر جلو افتاد. او توانست رقیب را از تشك خارج كند و یك امتیاز بگیرد. در نهایت مسابقه با نتیجه 8 بر یك به پایان رسید. آمریكا در نتیجه تیمی 4-3 جلو افتاد.
پرویز هادی آخرین كشتی گیر و آخرین امید ایران برای شكست دادن آمریكا بود. جاكوب وارنر حریف او در همان ثانیه های اول خیلی سرحال نشان می داد. وارنر كه قهرمان المپیك 2012 شده بود، با اخطار 30 ثانیه داور مواجه شد. پس از گذشت 30 ثانیه، یك امتیاز فنی به پرویز هادی داده شد. وقت اول به پایان رسید و در پایان این 3 دقیقه، ایران یك بر صفر از حریف جلو بود. با شروع وقت دوم، پرویز هادی حریف را خاك كرد و با نتیجه سه بر صفر از حریف جلو افتاد. كشتی گیر آمریكایی با خارج كردن هادی از تشك، یك امتیاز گرفت. در نهایت پرویز هادی با نتیجه سه بر یك حریف را شكست داد.
با بردی كه پرویز هادی به دست آورد، نتیجه كلی مسابقه 4-4 مساوی شد اما به دلیل اینكه ایران یك پیروزی 10 امتیازی توسط حسن رحیمی كسب كرده بود، برنده این دیدار شد و به فینال رسید. مسابقه فینال ساعت 5:30 امروز بین تیم های ایران و روسیه برگزار می شود.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =