خسارت دفترچه المثنی برای بار اول معادل ۵۰ درصد و در موارد بعدی معادل یک برابر حداقل دستمزد روزانه سال مربوطه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفح مشکلات مردم نوشته است:" پدرم دفترچه بیمه خود را گم کرده و حالا که برای دریافت المثنی اقدام کرده از او خسارت گرفتند.آیا این خسارت جزو قانون است یا اینکه کارمزد کارگزاری؟"
در همین مورد روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: در صورت مفقود شدن دفترچه درمانی ، بیمه شده یا افراد تبعی او می توانند با مراجعه به یکی از شعب تامین سازمان و با ارائه مدارک ذیل ، نسبت به دریافت دفترچه درمانی المثنی خود اقدام کنند.
شرایط لازم برای گرفتن دفترچه تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه المثنی توسط بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی ، رسید پرداخت خسارت دفترچه المثنی( برای بار اول معادل ۵۰ درصد و در موارد بعدی معادل یک برابر حداقل دستمزد روزانه سال مربوطه) است.
اما درصورتی که دفترچه درمانی، بنا به گواهی مراجع ذیصلاح(مراجع قضایی، نیروی انتظامی و ...) بر اثر حوادث غیرمترقبه مانند سرقت، سیل و ... مفقود شده باشد، صدور دفترچه المثنی به صورت رایگان انجام می شود.

45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    اي كارگر يك روز كاركن دستمزدي معادل يك دفترچه چند برگي دريافت كنيا دستمزد كم است يا دفترچه گران استخدا به فرياد كارگران جامعه اسلامي ايران برسد