در زمان بازنشستگی امکان دریافت خدمات درمانی با پرداخت دو درصد مستمری وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صغحه مشکلات مردم نوشته است: ببخشید بنده فعلا بیمه مشاغل ازاد هستم و فقط حق بیمه ماهیانه برای فوت و بازنشستگی و از کار افتادگی را میدهم و سرانه درمان را نمیدهم و دفترچه درمان ندارم.
سوالم این هست اگر ان یک سال اخر که میخواهم بازنشسته بشوم سرانه درمان را بدهم و دفترچه درمان هم بگیرم ایا بعد بازنشستگی به من و افراد تحت تکفلم در دوران بازنشستگی دفترچه درمان تعلق خواهد گرفت؟به عبارت دیگر دفترچه درمان در بازنشستگی خواهم داشت؟یک سوال دیگر اینکه مدت بیمه بیکاری جز سنوات حساب میشود؟مثلا کسی دو سال سابقه بیمه بیکاری داشته باشد و 28 سال سابقه کار جمعا سی سال سنوات حساب میشود یا همان مدت 28 سال کار؟

دز همین باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:" - در هنگام بازنشستگی با پرداخت 2 درصد از مستمری می توانید از خدمات درمانی نیز برخوردار شوید. مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری جزء سنوات پرداخت حق بیمه محسوب می شود. در واقع حق بیمه این دوره را سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند. بنابراین با 28 سال سابقه و دو سال دریافت مقرری بیمه بیکاری با وجود شرط سنی مربوطه شما می توانید بازنشسته شوید.

 

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =