۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

ایسنا نوشت: اواخر هفته گذشته انتشار خبری پیرامون سربازی از منابع غیر رسمی باز هم حواشی زیادی را پیرامون آن ایجاد کرد و این‌بار طرحی به نام «سرباز صنعت» خبرساز شد؛ طرحی که ستاد کل نیروهای مسلح در حال بررسی اجرای آن است.

پنجشنبه هفته گذشته «محسن جلال‌پور» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از تهیه طرحی توسط اتاق بازرگانی ایران خبر داد که یک‌سال پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت جزئیات آن را به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کرده ؛ طرح «سرباز صنعت» که البته طرح جدیدی نیست و پیش‌تر از اواخر سال 83 در کشور اجرایی شده بود، اما پس از ارزیابی انجام شده به دلیل مثبت نبودن نتایج، اجرای آن از سال 86 متوقف شد.

حالا یک مقام مسئول استانی دوباره این موضوع را به صدر خبرها رسانده اما به نظر می‌رسد وی از پیگیری‌های قبلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه بی‌خبر بوده، از سوی دیگر طرح‌های مربوط به سربازی در ستاد کل نیروهای مسلح بررسی می‌شود و نیروی انتظامی یکی از زیر مجموعه‌های ستاد کل محسوب می‌شود؛ این در حالیست که جلال پور از ارسال این‌ طرح به وزیر کشور به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی در آینده نزدیک خبر داده است.

بر اساس اظهارات رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در طرح سرباز صنعت، سربازان می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به جای تقسیم‌بندی در پادگان‌ها در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی تقسیم شوند تا بتوانند پس از گذراندن دوره خدمت سربازی، کارآفرینی کنند و یا در همان کارخانه و یا واحد صنعتی جذب و به کارگیری شوند.

پیگیری‌های خبرنگار از ستاد کل نیروهای مسلح حاکی از این است که در حال حاضر این طرح در کشور اجرا نمی‌شود اما با توجه به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح مذکور تحت عنوان «سرباز صنعت و معدن» در حال بررسی و آسیب‌شناسی نقاط ضعف قبلی است و در صورت تصویب جزئیات آن اعلام خواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • m A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    19 4
    شما الان واسه ما که خدمتمون رفتیم سی سالمونه کار درست کنید بعد اینها که هنوز وقت دارن منم حاضرم اوایل با حقوق سربازی بیام کار..
  • علی A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    16 0
    خبرآنلاین زحمت پیگیری نکش.‌همینکه معافیت ایثارگران رو‌پیگیری کردی‌بستمونه. یه خبر میزنی و بعد ولش میکنی.
    • م.م IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      6 1
      داداش این معافیت جدید ایثارگری هم متاسفانه رد شد از شورای نگهبان خود سایت شورای نگهبان زده که لایحه تنظیم برخی از احکام کشور رد شده که این قانون جدید معاقفیت سربازی هم تو این لایحه بود واسه همه ی مواد لایحه ایراد گرفتن
  • مهدی A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    1 0
    کمپ کار اجباری و بیگاری آن هم در غیر تخصص خود به اسم سرباز صنعت؟؟؟
  • امید A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    1 0
    توی هفته گذشته رییس جمهور قانون بیمه اجباری شخص ثالث به دستگاههای اجرا کننده ابلاغ کرد توی ماده 54این قانون که به تصویب شورای نگهبان هم رسیده برای گرفتن گواهینامه احتیاج به کارت خدمت نیست حالا به نظر دوستان اجرا میشه من 39 سالمه برای من 30میلیون بریدن تا یه کارت بدن که باهاش برم گواهینامه بگیرم که اونم ندارم برام هم فرقی نمیکنه 30 میلیون باشه چه 100میلیون ندارم پول بدم
  • امیر IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    2 0
    واقعا طرح خوبیه . و در راستای اقتصاد مقاومتی از مسئولین محترم تقاضا مندیم با رفع نقایص قبلی این قانون رو اجرایی کنند . دست مریزاد