یک هزار و 200 کتاب با ابتکار بخشدار مرکزی نیکشهر و یک فعال فرهنگی در تهران جمع آوری و به کتابخانه «مکُران» روستای «هیچان» از توابع نیکشهر اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این کتاب ها شامل کتاب های حوزه داستان و ادبیات، فلسفه و فلسفه سیاسی و همچنین کتاب های آموزشی مربوط به کامپیوتر می شود.

منوچهر دین پرست، روزنامه نگار و فعال فرهنگی از دیماه گذشته از طریق ناشران و افرادی که در تهران کتاب های خود را برای کتابخانه مناطق محروم اهدا کرده بودند این مجموعه را جمع آوری کرده بود و در خردادماه امسال این کتاب ها تحویل «محمد بلوچزهی» بخشدار بخش مرکزی شد.

روستای هیچان بخش مرکزی نیکشهر در سیستان و بلوچستان با بیش از دو هزارو ۶۰۰ نفر جمعیت بدلیل اینکه اکثر ساکنین آن فرهنگ محور اند به دهکده فرهنگی مشهور است.

در همین حال محمد بلوچ‌زهی درباره اهدای این کتاب ها و نحوه توزیع آن در کتابخانه مکران هیچان گفت: با دریافت این مجموعه کتب ارزشمند طی مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی کتابهای مذکور جهت استفاده دانش آموزان و فرهنگیان و علاقمندان به مطالعه به کتابخانه مکران روستای هیچان که به دهکده فرهنگی مشهور است؛ اهدا شد.

کتابخانه مکران روستای هیچان با بیش از ۴۵۰ عضو فعال روزانه پذیرای بسیاری از جوانان، دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان است که با مراجعه به این کتابخانه روستایی کتب مورد علاقه خوبش را امانت می‌گیرند.

همچنین بلوچ زهی با اشاره به اینکه پیش تر فقط هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود بود؛ خاطر نشان ساخت: با اهدای این کتب؛ تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه مکران روستای هیچان به بیش از دو هزار جلد افزایش یافت.

به گفته وی کتب اهداء شده به کتابخانه مکران شامل کتب کمک آموزشی دانش آموزان مقاطع مختلف، فن آوری و اطلاعات، ادبیات، تاریخ، فلسفه، سیاست و... است که در حال حاضر بجز از دانش آموزان و علاقمندان به کتابخوانی روستای هیچان سایر روستاهای اطراف از جمله روستای شگیم، تخت ملک، جکان و کتیچان از کتب موجود در این کتابخانه استفاده می‌کنند.

وی به فقدان امکانات تفریحی و سرگرمی در روستاهای بخش مرکزی نیکشهر با توجه به تعطیلات تابستانی اشاره کرد و خواستار حمایت خیران گرامی کشور جهت کمک‌های فرهنگی و ورزشی برای روستائیان محروم و جوانان این خطه از کشور به منظور تفریحات سالم و پرکردن اوقات فراغت جوانان شد.

وی ادامه داد: بسیاری از جوانان روستایی حتی توان خرید یک توپ فوتبال را ندارند و با مراجعه به بخشداری امکانات ورزشی اولیه را مطالبه می‌کنند.

۵۷۵۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =