وضعیت هوای بیشتر مناطق و شهرستان های استان ایلام برای دومین روز متوالی و چهارمین روز در هفته جاری با توجه به تداوم ورود توده گرد و غبار در شرایط هشدار قرار گرفت.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام در گفت و گو با ایرنا گفت: بر اساس آخرین گزارش های ثبت شده ایستگاه های سنجش غبار وضعیت هوای استان ایلام به علت وجود ریزگردها در شرایط هشدار قرار دارد.
علی طاهرسارایی ، اظهار کرد: بر اساس این گزارش، میزان لحظه ای ذرات معلق در هوای شهرستان ایلام با 207 میکروگرم در متر مکعب با روند کاهشی و هوای ایوان نیز با 213 میکروگرم ذرات معلق در هوا با روند پایدار بیشترین میزان آلودگی هوا را دارند.
میزان ذرات معلق مجاز در هر متر مکعب هوا 150 میکروگرم است.
وی افزود: همچنین کیفیت هوای شهرستان مهران با 175 میکروگرم و شرایط کاهشی و دهلران با 159 میکروگرم در هر متر مکعب و روند پایدار اکنون دارای گرد و غباری بیشتر از حد مجاز هستند.
سارایی تاکید کرد: هوای شهر سرابله با میزان ذرات معلق 47 پی ام 2/5 و روند کاهشی و دره شهر با غلظت غبار 52 پی ام 2/5 و وضعیت افزایشی نیز دارای آلودگی ناشی از پدیده ریزگردها است.
میزان ذرات معلق پی ام 2/5 موجود در هوای استاندارد و مجاز 35 پی ام 2/5 است.
بر اساس پیش بینی های هواشناسی این ریزگردها با میزان غلظت رقیق تا متوسط تا اوایل هفته آینده همچنان هوای استان ایلام را تحت تاثیر قرار داده و غبار آلود می کند.
از ابتدای سال جاری تاکنون ایلام شاهد 12روز آلودگی ناشی از گرد و غبار و ریزگردهای عربی است که از سمت بیابان های عراق و سوریه وارد آسمان کشورمان به ویژه استان های مرزی همچون ایلام، خوزستان و کرمانشاه می شود.
استان ایلام دارای هفت ایستگاه سنجش غبار است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =