معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، گفت: حدود 5 هزار و 892 نفر از دانش آموزان استان که دانش آموخته مراکز هنرستان و فنی حرفه ای هستند، نیاز به گذراندن دوره های کارآموزی و کارورزی هستند.

به گزارش خبرآنلاین، مجتبی حیدری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی امروز چهارشنبه 19 خرداد ماه در جلسه شورای اداری این اداره که در استانداری برگزار شد، گفت: با هدف تثبیت آموخته ها و آشنایی عینی و عملی دانش آموزان با محیط کار طرح کارآموزی و کارورزی ویژه دانش آموزان هنرستان و فنی حرفه ای اجرا می شود.
وی ادامه داد: در کشور های توسعه یافته کارورزی در کنار آموزش تئوری یکی از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت است و در کشوری مانند آلمان حدود 69 درصد دانش اموزان پس از 9 سال آموزش عمومی و اجباری وارد سیستم اموزش های مهارتی می شوند.
حیدری با بیان اینکه در استان مرکزی حدود 5 هزار و 892 دانش آموز که دانش آموخته مراکز هنرستان و فنی حرفه ای هستند، نیاز به گذراندن دوره های کارآموزی و کارورزی دارند، بیان کرد: دوهزارو 515 نفر از این تعداد در زمینه صنعت در رشته های مکانیک، تراشکاری، جوشکاری، برق و الکترونیک، ساختمان و تاسیسات، سه هزار و 230 نفر در زمینه خدماتی در رشته های کامپیوتر، حسابداری، خیاطی، نقشه کشی و معماری و 147 نفر در زمینه کشاورزی در رشته های کشت گلخانه ای و جالیزی، امور زراعی و باغبانی، پرورش گیاهان دارویی و آپارتمانی هستند.
وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته برخی از ادارات و صنایع دولتی و خصوصی در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشتند و برخی نیز از پذیرش کارآموز ممانعت می کردند، یادآور شد: از استاندار محترم تقاضا داریم که با ابلاغ یک نامه رسمی به سازمان ها و ادارات بر همکاری این بخش ها دستور اکید داشته باشند تا دیگر امسال شاهد چنین بی مهری هایی نباشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =