به گزارش فارس، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان، درباره زلزله‌های کم ریشتر اما پرتعداد در فلات مرکزی و استان‌های مجاور اصفهان و احتمال تهدید این زلزله‌ها برای استان اصفهان توضیحاتی ارائه کرد.

منصور شیشه‌فروش در خصوص تأمین آب استان اصفهان در فصل تابستان، اظهار کرد: به شرکت‌هایی که در استان اصفهان در بحث آب و فاضلاب در حال فعالیت هستند اعلام شد تا طرح‌هایی برای هر شهرستان استان اصفهان تهیه کنند که اقدامات لازم را برای تأمین آب آن شهرستان انجام دهند.

وی افزود: در مناطقی که نیاز به آب سیار بوده است شرکت آب و فاضلاب روستایی با همکاری شرکت‌های مرتبط برای تأمین آب این مناطق استان اصفهان اقدامات زیادی را انجام داده‌اند و در همه نقاط استان که به آب سیار نیاز بوده از طرف شرکت آب و فاضلاب روستایی تأمین‌ شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در رابطه با اقدامات جدید شرکت‌های آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با همکاری اداره اصناف، دوره‌های آموزشی را برای اتحادیه هتلداران از اواخر سال 94 برگزار کرد که هتلداران در این دوره‌ها توجیه شدند تا برای بحران آب چه‌ کارهایی انجام دهند.

وی اضافه کرد: توسط شرکت آب فاضلاب برای واحدهای مسکونی و تمامی بخش‌ها دستورالعملی به تصویب رسید تا با مشترکان پرمصرف برخورد جدی شود و برای مشترکانی که آب کم‌مصرف می‌کنند بسته‌های حمایتی آماده‌ شده که به آن‌ها تقدیم می‌گردد.

شیشه‌فروش در ادامه عنوان کرد: با توجه به شبکه‌های آب‌رسانی فرسوده که اکثر آن‌ها با نشت آب مواجه هستند قرار شد تا شبکه‌های آب‌رسانی فرسوده به‌ زودی برای کمک به بحران کم‌آبی در استان اصفهان، تعویض و تعمیر شوند.

وی در خصوص قطع شدن آب و برق مناطق مختلف استان اصفهان در فصل تابستان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته و اقداماتی که با ادارات و شرکت‌های مرتبط انجام‌گرفته است، امیدواریم که تا آخر فصل تابستان، مشکلی در برق و آب در سراسر استان نبوده و بنابراین قطعی برق و آب نخواهیم داشت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره زلزله‌های کم ریشتر اما پرتعداد در فلات مرکزی و استان‌های مجاور اصفهان و احتمال تهدید این زلزله‌ها برای استان اصفهان، خاطر نشان کرد: پایگاه‌های لرزه‌نگار در کوه صفه که زیر نظر ژئوفیزیک دانشگاه تهران است هرگونه تهدید یا اتفاق پیرامون بحث زلزله را در اسرع وقت به ما گزارش می‌دهند.

وی در پایان اضافه کرد: ژئوفیزیک دانشگاه تهران در هر ساعت این اتفاقات و احتمال زلزله‌ها را بررسی می‌کنند که تا به‌ حال مشکلی پیرامون بحث زلزله برای استان اصفهان نداشته‌ایم و استان اصفهان مورد تهدید زلزله‌های اطراف خود نیست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =