۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
مسابقات قهرمانی «قبر کنی»!

روزنامه توریسم نوشت: قبرکن‌ها مسابقات قهرمانی کندن قبر را خیلی جدی گرفته‌اند. در قبرستانی در مجارستان مسابقه‌ای بین چند قبرکن برگزار شد تا مشخص شود چه کسی در این کار از بقیه سریع‌تر و بهتر است.

پس از انتخاب جای شرکت کنندگان یا انتخاب نام ‌آنها از یک کلاه، 18 تیم دو نفره در سر جاهای خود قرار گرفتند و منتظر ماندند تا یک مسئول فریاد آغاز مسابقه را سر دهد و آنها شروع به کندن قبری درست به اندازه و با سرعت هرچه تمام‌تر بکنند.

این مسابقه در سطح ملی و در شهر دبرکن، بزرگ‌ترین شهر پس از بوداپست در مجارستان برگزار شد.

زولتان یوراسیک، رییس قبرستان برگزار کننده مسابقه گفت: فکر نکنم این کار دیوانگی باشد. این یک شغل است و دونفری که با هم کار می‌کنند و این مسابقه را می‌برند به خود افتخار خواهند کرد و مورد احترام ما واقع می‌شوند.

پس از کندن قبرها، داورها قبرها را از لحاظ اندازه درست مقایسه کردند که آن‌ها باید 2 متر طول، 80 سانتیمتر عرض و 160 سانتیمتر ارتفاع داشتند.تیم برنده موفق به راهیابی به تورنمنت بین‌المللی این رشته می‌شود و در مقابل تیم‌های لهستان، اسلواکی و جمهوری چک قرار می‌گیرد.

این رقابت برای بالا بردن هویت شغلی قبر کندن و جذب کردن نیروهای جوان برای این کاری که در هر صورت باید به دست یک انسان انجام شود، برگزار شد.

یکی از شرکت کنندگان این مسابقه به نام کازابا هالاز 21 ساله کار خود را پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان آغاز کرد و حالا که دارای مدرک دانشگاهی تربیت بدنی است هنوز به این شغل علاقه دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =