عشایر کشور 165 هزارتن گوشت قرمز تولید کردند

ایرنا نوشت ، رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت:توسعه دامپروری در بین عشایر باعث شد تولید گوشت قرمز دامهای عشایری به 165 هزار تن در یک سال گذشته برسد.

کرمعلی قندالی در نشست مشترک مسوولان ستادی سازمان امور عشایر و مدیران کل امور عشایر کشور در شهرکرد گفت: سالانه به طور متوسط حدود 150هزارتن گوشت قرمز در بخش دامپروری عشایری کشور تولیدی می شود که این میزان در دو سال گذشته افزایش داشته و به165 هزارتن رسیده است.
وی ادامه داد: 35 درصد صنایع دستی کشور و بخش قابل توجهی از مواد لبنی نیز توسط بخش عشایری تولید می شود.
قندالی، عشایر را مصداق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: عشایر بدون وابستگی به منابع خارجی سهم مهمی در تولیدات داخلی برعهده دارند.
رییس سازمان امور عشایری کشور خوداتکایی را بزرگترین شاخصه جامعه عشایری دانست و افزود: فرهنگ استقامت و یاریگری در میان عشایر به خوبی نمایان است و الگوی خوبی برای خوداتکایی در سایر بخش های کشور است.
قندالی با بیان اینکه بر اساس آمار و ارقام بهترین مراتع کشور جزو سامان عرفی عشایر است، گفت: عشایر حافظان مراتع هستند و ضروری است تا نگهداری از مراتع به آنان واگذار شود.
وی، کاشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری را از مهمترین برنامه های این سازمان اعلام کرد و افزود: این طرح هم اکنون به شکل آزمایشی در دو استان چهارمحال و بختیاری و لرستان در حال اجراست.
قندالی ایجاد گلخانه در مناطق عشایری با بهره گیری از دانش های نوین و اصلاح نژاد دام عشایر را از دیگر سیاست های این سازمان در سال جاری برشمرد.
کارگاه آموزشی دو روزه تولید، بسته بندی و عرضه گیاهان دارویی از برنامه های گردهمایی مسوولان ستادی سازمان امور عشایر و مدیران کل امور عشایر در شهرکرد است به مدت دوروز برگزار میشود
چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایری پس از فارس است و دارای 126هزار خانوار عشایری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =