ایسنا نوشت: نخستین کنفرانس ضد تحریم‌ و بایکوت به میزبانی دولت رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از 2000 تن در این کنفرانس که روز سه شنبه و برای نخستین بار برگزار شد، شرکت کردند و هدفشان مقابله با جنبش بایکوت و تحریم‌هایی است که به دلیل سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، علیه این رژیم در نقاط مختلف دنیا وضع می‌شود.

دانشجویان،‌ اساتید، حقوقدانان، فعالان و هنرمندان به همراه نمایندگانی از سازمان‌های یهودی در نشست یک روزه "ایجاد ارتباط، نه به بایکوت‌ها" در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کردند.

دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل نیز در جمع شرکت کنندگان مدعی شد: پدیده تحریم‌های ضد اسرائیلی همان ضد یهود عصر مدرن است و افرادی که می‌خواهند با این مساله بجنگند باید به شیوه‌ای درست متحد شوند و به ایدئولوژی انزجار،‌ تنفر و دروغ پایان دهند!

وی ادامه داد:‌ در اینجا و در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متعهد می‌شویم که با جنبش تحریم‌ها علیه اسرائیل در دادگاه‌ها، پردیس‌های دانشگاهی و نهادهای وابسته به سازمان ملل مقابله کنیم. ما اجازه نمی‌دهیم که انزجار و تنفر باعث نابوی اسرائیل شود. همگی با هم با این جنبش می‌جنگیم.

جنبش تحریم‌ها و بایکوت اسرائیل با هدف منزوی کردن اسرائیل به وسیله لابی کردن با هنرمندان، نهادها و موسسات علمی و فعالان آغاز شده است و حامیان آن به دنبال تثبیت استقلال فلسطین هستند اما منتقدان می‌گویند هدف این جنبش عدم مشروعیت بخشیدن به اسرائیل است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =