۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۰

ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوافضای روسیه مستقر در سوریه در شبانه روز اخیر چندین مرکز نفتی تحت کنترل گروه تروریستی داعش را در سوریه بمباران کردند.

 روابط عمومی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: بمب افکن های سوخو-34 نیروی هوافضای روسیه مراکز نفتی داعش در منطقه الطیرا واقع در 42 کیلومتری جنوب غربی رقه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، در شبانه روز اخیر آتش بس در سوریه پنج مورد نقض شده است و تمام این موارد بر اثر تیراندازی ها و گلوله باران مناطق استان دمشق توسط گروه تروریستی جیش الاسلام انجام گرفت.

گروه تروریستی جیش الاسلام از گروه های مورد حمایت عربستان سعودی و آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی منطقه قرار دارد و تلاش های روسیه برای گنجاندن نام این گروه در فهرست گروه های تروریستی شورای امنیت بی نتیجه مانده است.
روسیه اخیرا بمباران مراکز نفتی تروریست ها در سوریه را افزایش داده و از آمریکا هم خواسته است در راس ائتلاف به اصطلاح ضدتروریستی در سوریه حملات به این مراکز گروه های تروریستی را ازسر بگیرد.

سرگئی رودسکوی رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه به تازگی در این رابطه اعلام کرد که در چارچوب عملیات تضعیف و تخریب ساختارهای مالی و اقتصادی گروه های تروریستی ضد سوری، بمباران مراکز و تاسیسات استخراج و صادرات نفت در مناطق مختلف سوریه را افزایش داده است.

رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه حمله های آغاز شده از چند روز پیش افزایش بیشتری یافته است، گفت: کارشناسی های زیادی در این باره انجام شده است و حمله ها به مراکز استخراج غیرقانونی نفت در سوریه و وسایل قاچاق محصولات نفتی به ترکیه به شدت یافته است.
به گفته وی، روسیه و آمریکا درباره ضرورت تاثیر گذاری بر امکانات اقتصادی گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره تفاهم دارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =