رسا نوشت:مسئول ستاد اقامه نماز کل کشور با انتقاد از عدم استقبال صحیح از ماه مبارک رمضان، گفت: مسئولان نظامی و دولتی از همه امکانات و بودجه‌ها برای استقبال هرچه بهتر از ایام نوروز استفاده می‌کنند، آیا در یک کشور اسلامی، چنین استقبالی از ماه رمضان انجام می‌شود؟

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در جمع مسئولان فرهنگي و معاونان استانداري هاي کل کشور، افزود: در استقبال از ماه مبارک رمضان چقدر اين فعاليت ها انجام مي گيرد؟ گاهي اوقات با کمي فکر کردن پيش خداي خودمان شرمنده مي شويم که چه کارهايي مي توانستيم انجام دهيم ولي کوتاهي کرديم.
وي با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه قرآن است. از اين فرصت براي بهره هرچه بهتر از قرآن غافل نشويد. خوشبختانه در زمينه قرائت و حفظ آن فعاليت هاي خوبي صورت گرفته است؛ ليکن اصل قرآن بر مبناي تدبر است و در اين زمينه متأسفانه کار قابل ملاحظه اي در کشور صورت نگرفته که اين موضوع مسئوليت ما را دوچندان مي کند. مسئولان سعي کنند چراغ تفسير قرآن را در ماه رمضان روشن کنند و با بهره گيري از اساتيد و فضلا به اين امر رسيدگي کنند. استاد قرائتي با بيان اينکه افطاري دادن يک امر سفارش شده از اهل بيت (ع) است، افزود: در ماه مبارک رمضان افطاري دادن يک امر سفارش شده است و به مسئولين فرهنگي استان ها توصيه مي کنم که در اين ماه مبارک به رونق بخشيدن سفره هاي افطاري کمک کرده و اين موضوع را به عنوان يک فرهنگ در جامعه باب کنند.

17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542111

برچسب‌ها