ایران نوشت: ساعت 9 صبح دیروز بازسازی صحنه مرگ فاطمه کوچولو در بوستان کوهسار منطقه شهرک رضویه با حضور بازپرس محسن مدیر روستا آغاز شد.

شهردار منطقه15 همراه چند نفر از مسئولان و نماینده حقوقی شهرداری و تیم تشخیص هویت و کارشناس‌های پزشکی قانونی و تیم آتش‌نشانی نیز در محل حضور داشتند.


بازپرس جنایی ابتدا دستور داد محافظ فلزی که پس از مرگ دختر کوچولو روی مسیر ورودی به طرف پمپ آب گذاشته شده بود برداشته شود. پس از تخلیه آب نیز بررسی‌های فنی کلید زده شد.
در این مرحله مشخص شد دختر کوچولو پس از افتادن داخل آب‌نمای بوستان به قسمت عمیق حوض به ارتفاع 63 سانتیمتر افتاده و به خاطر شیب‌دار بودن و مکش قوی دستگاه پمپ به طرف حفره 30 سانتیمتری که به دستگاه پمپ آب راه داشت کشیده شده است.
دستگاه پمپ آب تا دریچه ورودی حوض 4 متر فاصله داشت و دختر کوچولو با گذشتن از این مسیرها وارد دستگاه پمپ 550 ولتی شده بود که با دستور بازپرس پرونده دستگاه پمپ باز شد تا شاید بخش‌هایی از جسد فاطمه کوچولو در این قسمت باقی مانده باشد. 10 دقیقه طول کشید تا دستگاه باز شود و تیم تشخیص هویت همراه بازپرس پرونده  وارد محلی شدند که دستگاه پمپ وجود داشت.محور داخلی دستگاه پمپ مانند محور داخلی دستگاه چرخ گوشت بود که آب را به داخل موتور کشانده و با فشار قوی به طرف بالای آب‌نما منتقل می کرد.
در این بخش آثاری از جسد و لباس‌های دختر کوچولو به دست نیامد. در این مرحله یکی از آتش‌نشان‌ها عنوان کرد همکارانش در زمان عملیات شبانه مشاهده کردند که تکه‌های جسد دخترک از بخش بالایی آب‌نما وارد آبشار شده است.بدین‌ترتیب تیم‌های تحقیق به قسمت بالایی آبشار رفته و ابتدا آب و لجن‌های داخل کانال آب را خالی کردند و لجن‌ها با دقت بررسی شد. سپس بازپرس مدیر روستا وارد کانال شد و با دقت به داخل کانال نگاه انداخت و متوجه بخش‌هایی از استخوان‌های دختر کوچولو در مسیر ابتدایی کانال شد. در این مرحله یکی از کارکنان پارک وارد کانال شد و تعدادی استخوان که در قسمت انتهای کانال بود را جمع‌آوری کرد.تیم تشخیص هویت پس از بررسی‌های ابتدایی، استخوان‌های به دست آمده را با دستور بازپرس جنایی در اختیار تیم پزشکی قانونی قرار دادند تا پس از بررسی‌های ویژه و انجام آزمایش DNA مشخص شود استخوان‌ها متعلق به دختر کوچولو است یا نه.
بازسازی صحنه مرگ تلخ دختر کوچولو ساعت10 و 37 دقیقه در حلقه تماشاگران و خانواده فاطمه کوچولو به پایان رسید. در ادامه بازپرس مدیر روستا به خبرنگار جنایی «ایران» گفت: دستور داده شده پیمانکار این آب‌نما به خاطر قصور در کار احضار شود تا تحقیقات تکمیلی صورت گیرد و ‌بزودی نتیجه نهایی اعلام شود و شهردار منطقه15 نیز گفت: در قسمت پایینی این آب‌نما از همان روز نخست با توجه به طراحی مهندس این سازه، نرده‌ای نصب نشده است. با توجه به دریچه‌ای که روی قسمت ورودی پمپ بود هیچ آسیبی به کسی نمی‌رسید اما متأسفانه سرقت این محافظ فلزی باعث بروز حادثه بسیار غم‌انگیزی شده است که به طور جدی خودمان نیز پیگیر مسأله هستیم تا با کسانی که در این حادثه سهل‌انگاری کرده‌اند برخورد کنیم.چند تن از اهالی محل نیز که در صحنه بازسازی حضور داشتند وقتی شنیدند دریچه ورودی پمپ به سرقت رفته ادعا کردند از همان روز نخست هیچ دریچه‌ای روی مسیر آب به سمت دستگاه پمپ وجود نداشته است.
زن جوانی که در همسایگی خانه مادر دختر کوچولو زندگی می‌کند هم گفت: زمان حادثه در بوستان بودم که صدای زن همسایه را شنیدم. وقتی برای کمک به طرفش رفتم همان موقع پسرم از من خواست تا مادر فاطمه را از محل دور کنم تا شاهد صحنه دلخراش مرگ دخترش نباشد.وی گفت: آتش‌نشانان جسد تکه‌تکه شده دخترک را از آب بیرون کشیدند و فردای آن روز وقتی از مراسم خاکسپاری برگشتیم متوجه نصب نرده شدیم.
بنا به این گزارش، تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد تا مقصران اصلی پرونده دلخراش از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران معرفی شوند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    11 1
    اون کسی ک دریچه رو دزدیده از صورت مسله حذف شد؟؟؟؟یامعتادبوده یا ضایعات جمع کن...
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    13 1
    جالبه نرده نداشته و بعدش نصب کردن. این فریبکاری نیست ؟ حتما باید جانی از دست بره تا متوجه بی مسئولیتی ها بشیم ؟