بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان، مراسم ویژه بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، روز پنج شنبه در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، در متن این اطلاعیه آمده است: نیمه خرداد هر سال یادآور ارتحال جانسوز بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران و جهان است. برگزاری سالگرد رحلت پیشوای مسلمانان جهان و سوگواری از دست دادن این بزرگ مرد فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که امام راحل براساس تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) پایه‌گذاری نمودند.

27 سال از رحلت رهبر فرزانه‌ای می‌گذرد که با ایده‌ی جمهوری اسلامی‌ طرحی نو در انداخت و با تلفیق اسلامیت و جمهوریت نشان داد که اسلام با دموکراسی سازگار و از سوی دیگر جمهوریت می‌تواند منعکس کننده حکومت دینی باشد.

در پانزدهم خردادماه سال 42 خشم مقدس و انقلابی مردم خداجوی ایران پایه‌های استبداد و رژیم ستمشاهی را به لزره افکند و رژیم سرسپرده پهلوی مبارزان انقلاب را به خاک و خون کشید. قیام این روز فصلی جدید را در مبارزه علیه عمال استکبار جهانی گشود و خون شهدای این‌روز همچنان در جوشش بود تا ارکان حکومت خودکامه را در هم شکست و امت اسلامی پیروزی شکوهمند خویش را در سایه رهبری بزرگ امام خمینی(ره) به نظاره نشست. پانزدهم خرداد، روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

امام خمینی(ره) با بصیرت نافذ و ژرف‌اندیشی منحصربفرد خویش، انقلاب اسلامی را به گونه‌ای اعجاب‌آور رهبری کرد و با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گفتمان‌سازی آگاهی بخش، افکار عمومی و وجدان‌های خفته جهانیان را بیدار ساخت و با به صحنه آوردن قدرت نرم انقلاب، نظام و ملت عظیم الشأن ایران و ارائه نظریه‌ها و راهبردهای مبنایی برای هدایت مسیر بشریت به سمت عدالت و سعادت؛ محاسبات کانون‌های سلطه و معادلات جهانی را بر هم زد و با فراهم‌سازی فضایی متفاوت از آن‌چه قدرت‌های استعماری و استکباری می‌اندیشیدند، تحولات بزرگ و غیرقابل باوری چون شکست نظام سوسیال کمونیسم شرق و آغاز افول تدریجی نظام لیبرال دموکراسی غرب و بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه را به واقعیت ملموس و آشکار عصر حاضر مبدل ساخت.

رهبری حکیمانه، مدبرانه، هوشمندانه و پیامبر‌گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی طی 27 سال پس از ارتحال حضرت امام(ره) ضمن تحکیم روز افزون پایه‌های نظام و انقلاب با مدیریت بحران‌ها، تهدیدات و چالش‌های گوناگون فراروی نظام و ملت ایران مایه افتخار شیفتگان انقلاب اسلامی گردیده ‌است، به گونه‌ای که امروز بیداری اسلامی و جهانی، نهضت مقاومت و سلطه‌ستیزی بین ملت‌های حق‌طلب و عدالت خواه و مواجهه با جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی خود را نشان می‌دهد، پیدایش خود را وامدار رهبری عالمانه و قاطعانه ایشان می‌داند.

اکنون در آستانه بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) استان کردستان، از ملت آگاه و هوشیار و مومن این استان دعوت می‌نماید تا امسال نیز یکبار دیگر همچون همیشه با حماسه‌آفرینی و حضور پرشور در مراسم باشکوه این دو روز بزرگ، نام و یاد شهدای انقلاب و امام بزرگوار را در دل‌های خویش زنده نگه‌دارند و با آرمان‌های شهیدان گلگون ‌کفن انقلاب و خمینی کبیر(ره) تجدید میثاق کنند.

مراسم ویژه بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در ساعت 10 صبح، روز پنج شنبه (13 خرداد) در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =