هنرمند جوان کردستانی به مدرسه ملی سینمای ایران راه یافت

اسامی پذیرفته‌شدگان نخستین «دوره دو ساله پرورش سینماگر» مدرسه ملی سینما اعلام شد و سامان پاسیان هنرمند جوان و فعال حوزه سینمای کردستان تنها هنرمند راه یافته کُرد به این مدرسه ملی است.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، اسامی پذیرفته‌شدگان دوره دو ساله پرورش سینماگر مدرسه ملی سینمای ایران اعلام شد.
مدرسه ملی سینما یک دوره دو ساله پرورش سینماگر مبتنی بر روش استاد شاگردی دارد که با هدف کشف استعدادهای ویژه از سراسر کشور و تربیت آنها طراحی شده است.
مدرسه ملی سینما در فراخوان جذب دانشجو برای دوره دوساله خود آورده است: دوره‌ ی دوساله پرورش سینماگر مهم‌ترین برنامه ‏مدرسه ملی سینمای ایران است و ویژگی اساسی این دوره که به 4 نیمسال، مشتمل بر یک دوره‏ عمومی و 3 دوره ‏ی حرفه‌ای، تقسیم می‌‏شود آموزش سینما به شکل کارگاهی و زیر نظر سینماگران برجسته و کارآزموده سینمای ایران است.
انتخاب هنرجو برای ورود به این دوره، مستلزم گذر از مراحل مختلفی است که طی آن، بر‌ترین استعدادهای جوان برگزیده می‌‏شوند تا به عنوان هنرجوی مدرسه‌ ملی، در محضر سینماگران و استادان مدرسه‌ ملی سینمای ایران به «دانایی سینمایی» دست یابند.
پس از اتمام دوره‌ و حصول این دانایی که منحصراً وابسته به نظر و تأیید استادان مدرسه است، گواهی مدرسه ملی سینمای ایران، مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به هنرجویان اعطاء خواهد شد.
انتخاب پذیرفته‌شدگان طی یک فرآیند 5 ماهه و توسط سینماگران صورت گرفته است. طی این فرآیند از میان صدها داوطلب شرکت‌کننده برای مدرسه ملی از سراسر کشور، 60 نفر به مرحله مصاحبه راه یافتند که در نهایت نیز 20 نفر از این افراد انتخاب شدند و برای پرورش و تحصیل در این عرصه حضور دارند.
در میان پذیرفته شدگان سامان پاسیان هنرمند جوان سنندجی و از فعالان عرصه فیلم و عکس کردستان وجود دارد که توانسته در مراحل پذیرش و آزمون های ویژه با موفقیت و نمره بالا وارد این دوره و به عضویت مدرسه ملی سینمای ایران در آید.
گزینش نهایی طی مصاحبه‌هایی توسط برخی از استادان مدرسه ملی از جمله محمود کلاری، علیرضا داودنژاد، کیانوش عیاری، کیومرث پوراحمد، واروژ کریم مسیحی، ابوالحسن داوودی، مجتبی راعی، رسول صدرعاملی، بهرام توکلی، فرزاد موتمن، کامبوزیا پرتوی و بهرام دهقانی صورت گرفت.
این دوره زیر نظر معاونت آموزشی و با همکاری استادان راهنما، مدیران و اعضای دپارتمان‌های آموزشی مدرسه ملی سینمای ایران و به مدت دو سال برگزار خواهد شد.
هنرجویان مدرسه ملی سینما از بورسیه تحصیلی بهره‌مند خواهد شد. اسامی پذیرفته‌شدگان به این شرح است: عرفان آصفی یزدی، رعنا باقریان، سامان پاسیان، حامد پری‌زاده، محمدحسین جمال آبادی، نیایش حاتم، بهمن حاج ابول لو ارک، بهرام حاج ابول لو ارک، فاطمه حسینی، سمیرا حضرتی، فرناز زارعیان، سینا سواره، امید شمس اسفندآبادی، عرفان شمس الکتابی، علی عارف نسب، نگار عباسپور، مهدیه قره داغی، مازیار کاظمی، شقایق کردیان‌نما و میدیا کیاست
سامان پاسیان متولد تیر ماه سال 1373 سنندج است و دانشجوی رشته گرافیک بود که از این رشته انصراف داد اما فعالیت در عرصه عکس و فیلم را با تلاش پیگیری کرد.
سامان از سال 1384 بعنوان بازیگر وارد سینما شده و بعدها در سال 1388 به طور جدی سینما رو تجربه کرد و بعنوان عکاس و دستیار فیلمبردار در سینما فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون بیش از 20 پروژه فیلم را عکاسی و تعداد زیادی را دستیار فیلمبردار بوده است و هم اکنون در سال جاری به مدرسه ملی سینما ایران راه یافته است.
مدرسه ملی سینما فعالیت خود را برای اولین بار در سال 1395 در ایران شروع نموده است و این دوره نیز نخستین شروع پرورش سینماگر در این مدرسه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =