روزنامه «خبرجنوب» تندیس زرین توسعه دهندگان اکوسیستم کارآفرینی کشور را کسب کرد

«خبرجنوب» نوشت: جایزه ملی توسعه دهندگان اکوسیستم کارآفرینی کشور در مراسم اختتامیه دومین نشست کارآفرینی شیراز به 18 نهاد،‌ موسسه و شرکت برتر اعطا شد.

مدير كل امور فناوري وزارت نفت در اين مراسم گفت: دستيابي به فناوري پيشرفته نياز به كارآفرينان پيشرو و پيشرفته دارد.
دكتر شفيعي افزود: اميدوارم با ايجاد فرهنگ كارآفريني بتوان زمينه پيشرفت روزافزون را فراهم كرد.
وي يادآور شد: وزارت نفت طي قراردادي با 9 دانشگاه و مركز تحقيقاتي به منظور ازدياد برداشت تعدادي از ميادين نفتي را براي انجام فعاليت هاي تحقيقاتي به آن ها سپرده است.
دكتر شفيعي گفت: مواضع و اقدامات وزارت نفت در خصوص حمايت از كارآفريني مطلوب است و ابعاد مختلف كارآفريني در صنعت نفت بسيار مورد توجه قرار گرفته است.
وي در ادامه افزود: متاسفانه ضعف در كار گروهي يكي از مشكلات عمده است و براي دستيابي به اهداف مطلوب فعاليت هاي گروهي در كشور بايد افزايش يابد.
رئيس دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران نيز ضمن بررسي نتايج برنامه پايش كارآفريني در كشور گفت: در ايران كسب و كارهاي كوچك به دنيا مي آيند، كوچك مي مانند و كوچك هم از بين مي روند و بايد به دنبال بررسي نواقص و ارايه راهكارها بود.
دكتر زالي افزود: طبق بررسي روند فعاليت هاي كارآفرينانه در فارس كارآفريني نوپا در اين استان 11 درصد و كارآفريني تثبيت شده 9 درصد گزارش شده است و از ديد مردم 91 درصد رسانه هاي فارس به كارآفريني توجه مي كنند.
وي يادآور شد: نخبگان بايد به كارآفرينان نخبه تبديل شوند و آموزش به آن ها در اين خصوص ضروري است به طوري كه برگزاري كمپ هاي كسب و كار و مواردي از اين قبيل كمك كننده است.
رئيس بنياد نخبگان فارس و رئيس شوراي سياستگذاري دومين نشست كارآفريني شيراز نيز گفت: هم افزايي بين نيروي انساني خلاق و سرمايه گذاران مي تواند فضاي نو ارزش آفريني را در راستاي ايجاد اقتصاد دانش بنيان مهيا كند.
دكتر شريف افزود: توسعه فرهنگ اعتماد در ايده پردازي، تسهيل در فرآيند ايجاد اولين شتاب دهنده منطقه جنوب كشور و ايجاد 2 شتاب دهنده در دانشگاه شيراز و دانشگاه علوم پزشكي شيراز، همچنين رونمايي از اولين كمپ استارتاپی تابستان امسال در حوزه كارآفريني در فارس از جمله دستاوردهاي نشست كارآفريني است.
وي با اشاره به پتانسيل هاي فارس گفت: برداشت بي رويه از منابع آب هاي زير زميني، بي توجهي به حفظ و نگهداري آثار باستاني، عدم توجه كافي به وضعيت آلودگي منابع آب و نا كافي بودن تسهيلات زيربنايي همه از جمله مشكلات استان است و وضعيت موجود استان در شأن مردم فرهيخته فارس نيست و براي رفع اين مشكلات مديران كليدي و سياستگذاران بايد از نخبگان و جوانان خلاق استان كمك بگيرند.
دكتر شريف ركن اصلي چرخه كارآفريني را خلاقيت دانست و گفت: خلاقيت بايد از مدارس آغاز شود و ركن نوآوري را نيز بايد در دانشگاه شروع كرد.
وي از توسعه و ترويج فرهنگ كارآفريني در شهرستان های فارس نيز خبر داد و افزود: آشنايي مخاطبان با تفكر خلاق، ‌تمرين كار گروهي و مشاركت در ايده پردازي از جمله برنامه هاي ما در راستاي ترويج كارآفريني است.
دبير اجرايي نشست كارآفريني شيراز نيز هدف از برگزاري اين گردهمايي را قرار گرفتن گروه هاي موثر در شكل دهي فرهنگ كارآفريني در كنار هم عنوان كرد و گفت: اين مسائل طي 2 روز در 6 نشست تخصصي كارآفريني شامل رسانه و فرهنگ، ‌سرمايه گذاري و منابع مالي، نوآوري و فناوري، برنامه هاي آموزشي، شركت هاي عمران و توسعه دهندگان زيرساخت مورد بررسي قرار گرفت.
گفتنی است، در اين مراسم جايزه ملي توسعه دهندگان اكوسيستم كارآفريني كشور به 17 نهاد،‌ شركت، روزنامه و موسسه اهدا شد به طوري كه در بخش برنامه توسعه زير ساخت ها تنديس زرين به شركت پست جمهوري اسلامي ايران و همچنين سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران و شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران منطقه فارس اعطا شد. همچنين در بخش برنامه تامين مالي و سرمايه گذاري بانك خاورميانه برنده لوح زرين، بانك صنعت و معدن برنده لوح سيمين شد. در بخش فرهنگي و رسانه اي روزنامه «خبرجنوب» و برنامه روزآمد تنديس زرين و روزنامه نيم نگاه لوح سيمين را دريافت كردند. در بخش استارتاپ ها و كسب و كارهاي SME برنامه كليد و شركت كارت اعتباري ايران كيش تنديس زرين و برنامه استارتاپ گرايند لوح سيمين را كسب كردند. در بخش آموزشي نيز دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران،‌ سازمان فني و حرفه اي كشور،‌ لوح زرين و برنامه اقتصادي دنياي واقعي - دنياي مجازي لوح سيمين را دريافت نمودند. همچنين در بخش برنامه نوآوري دانشگاه صنعتي شريف و انجمن نوآوري ايران تنديس زرين و بانك آينده لوح سيمين را دريافت كردند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =