توسعه روابط رسانه‌ای عامل تقویت روابط ملت‌ها است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه تقویت و تثبیت روابط میان ملت‌ها را توسعه روابط میان رسانه ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حسین انتظامی عصر امروز در دیدار با «خلیل ادریسی» مدیر عامل و «رشید محیل» دبیر کل خبرگزاری مغرب عربی با بیان اینکه امروز، دیپلماسی عمومی، مکمل و بلکه اثرگذارتر از دیپلماسی سنتی است، تصریح کرد: دولت توجه ویژه ای به توسعه فعالیت رسانه ها و افزایش زمینه فعالیت رسانه های بخش خصوصی دارد چرا که دیپلماسی رسانه ای را یکی از پایه های دیپلماسی عمومی می داند.

وی گسترش روابط میان رسانه ها و روزنامه نگاران در کنار ایجاد پیوندهای خواهرخواندگی را از جمله عوامل موثر در توسعه فضای رسانه ای و متعاقب آن تقویت روابط میان کشورها دانست و تصریح کرد: از جمله سیاست های ما تشویق رسانه ها به ایجاد خواهرخواندگی با رسانه های کشورهای مختلف جهان است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین زمینه توضیح داد: در این مسیر، کشورهایی که از لحاظ تمدنی جایگاه خاصی دارند و یا به لحاظ ضریب نفوذ فکری در جهان معاصر تاثیرگذار هستند، در اولویت این پیوندهای رسانه ای قرار دارند.

وی با بیان اینکه «مغرب از جمله کشورهایی است که جایگاه خاصی در جهان اسلام دارد» تصریح کرد: شرایط امروز منطقه و جهان اسلام نیازمند هوشیاری رسانه ها در ابعاد مختلف اطلاع رسانی است چرا که ابزارهای رسانه ای می تواند تفکر افراطی و خشونت طلبی که موجب اسلام هراسی در جهان شده، کنترل و مبانی اسلام حقیقی را در سراسر جهان منتشر کنند.

انتظامی با استقبال از راه اندازی مجدد دفتر خبرگزاری مغرب عربی در ایران بعد از ٧سال، ابراز امیدواری کرد که زمینه همکاری های بیشتر دو کشور با ایجاد تعامل رسانه ای فراهم شود.

به گفته وی در حال حاضر حدود ١٥٠ رسانه خارجی در تهران دفتر فعالیت مستقیم دارند و بسیاری از کشورهای دیگر با همکاری خبرنگاران ایرانی و یا اعزام خبرنگار به ایران، نسبت به انعکاس رویدادهای جمهوری اسلامی ایران اقدام می کنند.

بنابراین گزارش، در ابتدای این دیدار که با همراهی محمد الشریگی، کاردار سفارت مغرب در ایران و مدیر کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، خلیل ادریسی هاشمی، مدیر عامل خبرگزاری مغرب، با ابراز خرسندی از حضور در ایران و آغاز فعالیت خبرگزاری مغرب در آینده نزدیک، نقش رسانه ها را در نزدیکی میان کشورها و ملت ها بسیار ویژه دانست و گفت: رسانه های امروز بویژه در شرایط بحرانی، نقش بی بدیلی در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی ایفا می کنند و می توانند در روابط میان کشورها تاثیرگذار باشند.

وی افزایش همکاری های رسانه ای دو کشور ایران و مغرب را با توجه به قرابت فرهنگی و تمدن دو کشور، عامل گسترش همکاری های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی -هنری عنوان کرد و اظهار داشت: اراده سیاسی و خواست صنفی ما افزایش سطح همکاری ها است و امیدواریم به زودی با توسعه روابط رسانه ای، در سایر زمینه ها نیز شاهد همکاری های بیشتری میان دو کشور باشیم.

 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =